theresehedman

Alla inlägg under maj 2011

Av Therese Hedman - 26 maj 2011 20:41

Tyckte han såg tröttare ut än vanligt när han kom hem från barmarksträningen ikväll. Han la sig på soffan o frös och frös... alldeles mosig om kinderna. Tog tempen under armen o mycket riktigt, 38,7 i temp och bara en stund senare 39 grader.

Så det blir att stanna hemma från skolan i morgon, och till hans förtvivlan ingen lek med jasmine på kvällen. men det går fler tåg :)


Nu ska jag bädda ner honom med en film...


Av Therese Hedman - 26 maj 2011 15:22

Vaknade med huvudvärk i morse, som tur va så hade barnen vaknat på rätt sida och morgonrutinerna gick smidigt.

Tog alvedon när jag kände att det började flimmra för ögonen.

Efter lämning va huvudvärken ett faktum, migränen va inte långt borta o Tyra somnade snällt i vagnen.


Jag la mig på soffan o hann precis somna när det ringde på dörren. De va Gotlandshem som skulle kolla nåt i proppskåpet. La mig igen, somnade och sob 20 minuter sen vaknade Tyra :/

Huvudvärken hade tack o lov gett med sig men en punkt i pannan värkte så fort jag vred på ögonen eller rörde huvudet.


Hämtade tjejerna och har spenderat eftermiddagen på Elins framsida. Då får dom lite annat att tänka på än att klänga på mig.


Nu är vi hemma o jag har börjat med maten. Patrik jobbar i Bursvik i dag så man kan säga att han har en liten bit att köra.

Mitt i korvstekningen fick jag kramp i mellangärdet, så där ssom jag brukar få... illamående, och följder på det...

Elin kom hit som ett skott men tack o lov gick det över fort...


Nu kan jag bara hoppas att kvällen blir bättre... fast jag ska ta tag i räkningarna, så jag är tveksam !


I morrn är det Fredag, hoppas på en toppendag !!

Av Therese Hedman - 25 maj 2011 18:15

En dag som denna hade inte vart genomförbar utan min syster och mamma !

Elin tog med sig Ebba till dagis i morse när hon lämnade Holly.


Sen åkte vi in till stan, gick o filurade lite. Hittade lite nytt till Emil, han behövde nya kalsonger o så hittade jag en tjocktröja på Kappahl som jag så länge velat köpa till Emil.


KL 14 va det dags för Wilma att besöka uroterapeuten och allt gick som det skulle.

Sen bar det av hemåt. Snälla mamma hade hämtat Holly och Ebba på dagis och dom hade blivit överlyckliga såklart.


Vi fikade lite o ungarna lekte, och grälade... det vanliga !

Sen lagade vi kvällsmat ihop. Fetaostbiffar med potatis och gräddsås. Gottigt !


Nu är emil på fotbollsträning... o resten av veckan är som vanligt full.


Ikväll somnar jag snabbt har jag en känsla av...


Tack världens bästa mamma o Elin för idag <3

Av Therese Hedman - 24 maj 2011 22:57

Vårt gamla härliga dagis... I höst är det två år sedan det bommade igen...

Sen dess har det stått och förfallit.

Ungdomar härjar där hejdlöst på kvällar och nätter, "båten" år murken och vandaliseringen av staket och inhängdad vi gungorna är ett faktum.

Sanflådan är igenvuxen med ogräs och används av hela kvarterets katter som kattlåda.


Överallt på "dagis" ligger brädor som någon sparkat bort från staket, på vissa ställen med spikarna uppåt.

Inne vid gungorna, som är mina barns Favoritplats ligger det ett dussin brädor spridda, endel gömda i sanden, oxå som med spikarna uppåt, omöjliga att upptäcka om man inte vet att dom ligger däe..


Vi har ringt gotlandshem ett flertal tillfällen, det ser förjävligt ut, förfallet och sunkigt.  Dom skyller på Kommunen...

Vi ringer kommunen, dom lägger ansvaret på gotlandshem. Det är inte längre en säker plats för barnen att vistas på, inte för någon egentligen..


Och idag hände det... en lite pojke trampade på en av brädorna och fick två rostiga krokiga spikar rakt upp i hålfoten... det blödde kraftigt och blev djupa hål...


Ioch även om det inte va mitt barn idag så kan det vara mitt barn i morgon.

I morgon ringer jag gotlandshem, och jag tänker fan inte ge mig förrens någon tar sitt ansvar... Att det ska vara så svårt med ansvar i vårt snsvarsfulla land (?)


Det ätt förjävligt  att gotlandshem och kommunen skyller på varandra....precis som på den gamla goa tiden...då detta va dagis.. "vårat" dagis !!! Det va samma visa redan då...

Av Therese Hedman - 24 maj 2011 15:38

Mari jungstedts senaste bok... Jag älskar hennes böcker o gillar henne skarpt :)

Så har ni inte läst hennes kriminalromaner som utspelar sig på Gotland så GÖR det !!! =)


Av Therese Hedman - 24 maj 2011 15:13

ja, meningarna går i sär...

Endel tycker att bloggar är skit, att man lämnar ut och blottar hela sitt privatliv...

Endel tycker om bloggar, skriver om livet i stort och smått... läser andras bloggar och accepterar att alla har olika åsikter och bör respekteras för det


ENDEL av Dom som dissar att blogga, läser dock ofta bloggar själva, och stör sig och irriterar sig... Antar att många utvecklat ett beroende, dom bara MÅSTE gå in o läsa för att se om bloggaren skrivit några nya saftiga saker att irritera sig på, och sen snacka om..



Så till DIG : Sluta läs min blogg, sluta leta fel, sluta gnälla, sluta hoppas på att jag ska skriva nåt smaskigt om skola, dagis eller andra världsliga problem och sluta SKVALLRA...detta är inte första gången, och jag är inte dummare än att jag fattar... ! Din fasad och attityd säger mycket om ditt inre, du är INTE bättre än alla andra.. Skaffa dig ett meningsfullt liv som du trivs med  !

Du slösar bara onödig energi och vinner ingens sympati genom att snacka...! Du framstår mest bara som...patetisk...! Det är DIG det snackas om.sen och du skriver inte ens blogg !


Jag skriver visst om dagis ibland, både positivt och negativt.. MEN jag sitter inte o kastar skit, jag skriver av mig..för allt som skrivs, har jag berättat och uttryckt till personal INNAN  det skrivs.


Vad det gäller skolan så är jag mycket nöjd, och har alltid vart... jag skriver ibland om situationer som uppstår i skolan där Emil vart inblandad, som tex förra veckan... So What ??..jag kastade inte skit på något, någon eller skolan..

Jag beskrev konflikten som uppkommit. Den löste sig, utan inblandning av fröknar, den här gången !

Och hade jag behövt ta det med personalen, så hade jag  blivit bemött på det bästa sätt. Jag känner stort förtroende för skolan. Man kan inte alltid va överens men i mina ögon så är skolan alltid beredd att gå halva vägen, eller göra det bästa i en situation.

Jag vet att andra har andra åsikter kring skolan, men så här känner jag, just nu !!


MIN BLOGG, MINA ÅSIKTER... glöm förfan inte det !!


Tack för mig, ni som orkade läsa hela vägen ner ;)

Av Therese Hedman - 24 maj 2011 07:58

Kollade Pretty Women igår kväll... herregud, det är verkligen en film som man kan sr om och om igen.... precis som Dirty Dancing =)


Idag är det återigen vardag, barnen ska till dagis. Verkar gå magsjuka på skolan...hoppas verkligen vi klarar oss... !


Funderar o funderar över Tyras inskolning... ja, det är faktisklt snart dax... har försökt få till en dialog två gånger, me inte lyckats....

Tycker det är viktigt att det blir så bra som möjligt för Tyra, och Wilma o Ebba under inskolningstiden och efter.

 Och för att det ska kunna bli så tycker jag det är viktigt att man pratat o kommit fram till något tillsammans, men det verkar bara ligga i mitt intresse.... Stor suck på den... !


Nä... Nu ska jag väcka Tyra Myran som ännu sover gott :)

Av Therese Hedman - 23 maj 2011 19:25

Tänker inte skriva värsta försvarstalet om att jag INTE skryter... klart att jag skryter, men inte för att jag tycker Emil är bättre än alla andra utan för att han gör mig så jävla stolt :)

Och så känner jag för att dela med mig av den stoltheten och glädjen...


Vänner o familj, ni fattar vad jag menar :)


Satt och läste hans omdömen han fått i skolan, han får godkänt med god marginal i alla ämnen...men det va på omdömet i svenskan som mina ögon fastnade ...jag citerar frökens omdöme :


"Din läsförståelse (LUS) är god 18 av 20 och på skrivdelen får du 3/3.

Bra Emil.
Läshastigheten är mycket god. du läser 94 ord på en minut.

Medelvärdet för pojkar i årskurs 1 (ett) är 26 ord."


Ja vad säger man, inte behöver jag väl säga att jag är stolt ?!

Ovido - Quiz & Flashcards