theresehedman

Alla inlägg under september 2011

Av Therese Hedman - 30 september 2011 23:29

Är på jakt efter ett par "kloka" skridskor i storlek 30 !

Någon som råkar ha ett par som bara ligger o kan tänka sig att sälja till wilma ? :)


Av Therese Hedman - 30 september 2011 22:56

Fredag, igen ! Är det inte härligt ?!


Tjejerna har vart på halvdant humör idag trots att det vart strålande sol och varmt ute....men det skiter väl dom i ;)


När Patrik kom hem så blev det riktig fredagsmat, sen kom Holly hit för övernattning...

I morgon är stora dagen D... hockeyskolan börjar.. Wilma längtar som en galning.

Jag tror dessvärre att hennes intresse grundar sig på att Emil spelar, och att det är lite nyhetens behag... självklart ska hon få prova på... man vet aldrig, det kanske blir en riktig hockeyspelare av henne :)


Ikväll efter att alla tjejer somnat gott så cyklade jag och Emil ner till berglund/sjöqvist för att överlämna lite välkommen-till-världen-presenter ...

Jonathan och Emil rasade av sig och jag myste med Inez (?)... Ottilia va inte intresserad av nåt mys... där va det bara mamma och mat som gällde :)



Nu är vi hemma igen och håller på att packa ytterligare ett barns hockeyväska, vad ger vi oss in på ?

Snälla Anna lånade ut Jonathans ett par skridskor för morgondagen, då vi vart ute i sista minuten och upptäckte att dom skridskor vi trodde skulle passa Wilma va för stora :/


I morrn blir det som sagt hockey och sen drar Patrik och Bempa till stugan för att fälla ett gäng träd.


Nu fredagsmyser vi :) Over and out !!!!!!

Av Therese Hedman - 29 september 2011 09:33

..... Har kommit =)

Jag är jättenöjd, alla barnen visar något på korten som är typiskt dom. Det är viktigare än att dom skrattar eller ler :)


         

Av Therese Hedman - 28 september 2011 23:26

Hemkommen från ett låååååågnt hockeymöte, 3,5 timme...


Nu ska jag sova, i morrn tar vi nya tag.... då är det hockeyträning, fritidsmöte och kvällen avslutas med filmkväll hos Elin... =)




Av Therese Hedman - 28 september 2011 14:33

Den här dagen blev inte riktigt som jag planerat ;)

Hade ju tänkt mig en dag, bara Ebba hemma... tji fick jag .... haha


I morse gick emil till skolan som vanligt... 10 minuter senare kom hen hem igen och påminde sin förvirrade mamma om att skolan va stängd idag =)

Typiskt mig att glömma nåt sånt jag som har allt inlagt på mobilen MED alarm.... inte detta dock ... jaja, ingen skada skedd.. lite synd om Emil dock som gick miste om en sovmorgon ...


Lämnade Wilma och Tyra på dagis... och sprang ner med Ebba för att lämna urinprov på VC.

Som vanligt drar det ut på tiden där nere... doktor, provtagning och doktor igen...

När vi satt o väntade på att få komma in andra gången så ringer Dagis.

Tyra va inte riktigt pigg :/ Tät i luftrören.

Det började egentligen redan i måndags, men hon har blivit nästintill bra med hjälp av medicinen.

När jag dock hämtade henne så va hon försämrad igen. Och givetvis ville Wilma med hem.

Så vi traskade hem... en dag då jag och Ebba skulle hitta på nåt mysigt, slutade med Alla barn hemma...


Ja där ser man... men det går fler tåg och det är mysigt på sitt sätt med alla hemma oxå.

Haft sällskap av Emily och Filip idag så vi lyxade till det med mat på slangis... det uppskattades av stora som små =)))


Emil är iväg o springer av sig hos Jonathan och ikväll är det föräldramöte på hockeyn.


Over and out, nu ska jag plocka ihop Emils fotbollskläder ....

Av Therese Hedman - 27 september 2011 18:04

om inget annat oförutsett händer så ska jag o Ebba ha lite ensamtid =)

Hon ska till Vc kl 10 och eftersom jag följer med henne så kan hon lika gärna va hemma med mig tills det är dags att hämta Wilma och Tyra på dagis igen vid halv 3.

Hoppas på fint väder...


 

Av Therese Hedman - 27 september 2011 13:18

Ibland får jag lite ångest faktiskt. Emi är den enda i familjen som sysslar med någon friitidsaktivitet just nu, och jag måste säga att det är FULLT UPP !!!!!


Förutom hockeyn så har han ju fotboll..och snart drar innebandyn igång :) Det är trots allt hockeyn som tar mest tid.


Förutom det, så är det möten och utvecklingssamtal. På Lördag börjar Wilmas hockeyskola  =)


Tisdag : Emil hockey 17-19

Onsdag: Utv. samtal Wilma, VC med Ebba, Föräldramöte hockeyn, spontanhockey

Torsdag: Utv.samtal Tyra o Ebba, Emil hockeyträning, föräldramöte skolan

Fredag : INGENTING =)

Lördag: Wilmas hockeyskola börjar, MV-träning Emil, Hjälpa Bempa vid stugan

Söndag : Emil träningsmatch mot VisbyRoma, Hjälpa Bempa i stugan


Av Therese Hedman - 27 september 2011 11:42

visst ?! Jag tar hand om mina barn bättre än alla andra (?) Jag uppfostrar dom helt rätt, i alla lägen (?) Det finns dom i min omgivning som är helt oförmögna att vara föräldrar, som inte borde ha barn... (?)

Jag klarar mat, barn, städ och tvätt alldeles själv.... JAG ÄR BÄST !!!!!!!

(???????????????)


Nej lägg av... finns supermamman ? Är man verkligen en bättre mamma för att man gör allt detta ?

Mitt svar är NEJ....


Jag är ingen supermamma, jag komemr aldrig att bli en supermamma... Jag VILL INTE vara en supermamma... För fan så dåligt jag skulle må då... och vill mina barn ha en mamma som stressar runt och mår dåligt ??


Det finns ett ideal att man ska vara en lycklig supermamma... men vem orkar vara det egentligen ?

Inte jag iallafall... Jag är ingen Bullmamma, ingen lekmamma... jag HATAR att baka... okej..muffins går bra, bullar oxå... och kanske CHOKLAD bollar... men där går min gräns...

Jag tycker inte det är kul.. Blir jag en sämre mamma då ? Är mina barn olyckliga för att jag inte bakar ?


Vet ni hur det ser ut här hemma på dagarna när barnen är lediga ?

Det ser ut som att en tromb gått fram, inte bara en gång, utan flera... för att inte tala om hur det ser ut när barnen haft kompisar här... och vet ni ?

Det får se ut som en bomb... VARFÖR skulle jag lägga tid på att plocka o plocka och plocka när sakerna ändå rivs ut igen ?


När kvällen kommer, barnen somnat DÅ plockar jag fram städmamman i mig... då hamnar alla leksaker på sin plats igen.


Emil tränar hockey, som mest 3-4 gånger i veckan.

Patrik är numera målvaktstränare och följer emil på träningarna varje gång.

Det innebär att jag 3-4 kvällar i veckan, står ensam med maten, diskning. Med sura barn,  tandborstning och läggning.

Är jag en supermamma för att jag gör det?

Jag tycker INTE att jag är en supermamma...



Är så trött på att alla försöker vara så duktiga o präktiga och perfekta...

Varför ska man gemföra sig med andra hela tiden.

Jag utgår ifrån att alla gör sitt bästa med sina barn, att just det man gör är det som är rätt för sin egen familj, även om det är fel i nån annans ögon.


I mina ögon är barnen prio ett, men det innebär definitivt inte att dom får bestämma och göra som dom vill, långt ifrån... !


Det är som dom föräldrar som måste ha sina barn lååånga dagar på dagis, för att dom tex jobbar... det är massa diskussioner om dessa "stackars" barn som får gå 8-9 timmar på dagis.

Men endel har faktiskt inget val.

Alla kan inte gå ner i tid, alla skulle inte fixa det ekonomiskt, och mat på bordet måste man väl ha eller??

Har ni funderat på vad dessa föräldrar säkert har kämpat för att kunna hämta tidigare, ordna med kortare dagar...men inte kan..!

För att inte tala om vilket dåligt samvete dom drivs av... dag ut och dag in.

Sluta ge dom dåligt samvete !


Sluta försök vara supermammor, va glada lyckliga mammor åt era barn istället...

Och det är tufft att va modig, det är tufft att våga be om hjälp... det är INTE tufft att leka supermamma och sen decka av utmattning och dåligt smvete.... för ingen är perfekt ! Inte jag och inte du !



Här hemma är det relativt jämnställt. Så är Patrik fantastisk.

När han kommer hem från jobbet runt fem så vill han inget hellre än att umgås med sina barn.

Jag får stå för matlagningen.

Under tiden njuter han av varje dyrbar minut med sina barn.

När barnen somnat hjälps vi åt med sysslor som städ och plock, det brukar ta en halvtimme... sen har vi hela kvällen framför oss..att bara vara VI !!!


Återigen skulle jag kunna skriva en hel novell... men jag gör inte det idag heller.. även om jag va på go väg  :))


Ovido - Quiz & Flashcards