theresehedman

Alla inlägg under juli 2011

Av Therese Hedman - 31 juli 2011 21:19

har vart stort för Emil, tufft och jobbigt, men emil har haft såå kul och bär med sig många nya erfarenheter.


Vi har försökt spendera så mycket tid vi kunnat i hallen och Patrik som vart där mest har sett stora framsteg.

Som jag skrivit i bloggen tidigare så har AIK varit där och självaste Victor Fasth, vilket nog va höjdpunkten för många ungar.


I fredagskvälls tog Elin Tyra och Ebba så jag Patrik Emil och Wilma kunde åka ner i hallen o se AIK spela mot VisbyRoma...Tack bästaste Elin<3

De va en häftig upplevelse !


I fredagskvälls när vi kom hem hade Emil feber, så han fick avstå sista internmatchen på Lördagen, men vi åkte ändå ner för att vara med på avslutningen.


Först idag har vi återhämtat oss ordentligt.

I morrn är det Måndag, Patriks semester är slut och vardagen träder åter in i vårt liv. En smula vemodigt men det ska samtidigt bli skönt.



                         


Detta fick Emil under avslutningen. En skiva där målvaktstränaren Stefan, som tränat bla Victor fasth, filmat barnen under träningen. Signerad av Victor och Markus.

Ett fotografi på Victor, Jonathan Emil och Marcus, oxå signerat..och sist men inte minst ett Idolkort som Victor signerat :) Behöver jag säga att Emil blev överlycklig :)???



Målvaktsträning med Stefan



Knattegruppen vecka 30. Vilka kämpar... allihopa !



Tyra överlycklig över att se Emil..




Emil och Stefan...


Grabbarna Grus :))


Några av tränarna. Förutom alla fantastiska barn, så hade den här veckan inte vart genomförbar utan dessa tränare, och några till, som lagt ner massor av tid och helhjärtat engagerat sig för att få allt att fungera... !!


Victor Fasth !


Av Therese Hedman - 29 juli 2011 15:57

Igår tog Emil med sig sin bästa kompis Jonathan o åkte ner till Ishallen.

Emil har ju hela veckan tränats i målvaktsträning av Victor Fasths målvaktstränare, men igår skulle självaste Victor komma.


Och det gjorde han oxå... Han och andremålvakten Markus signerade Emils hjälm, och självklart togs det kort på Grabbarna :)


 


  

Av Therese Hedman - 27 juli 2011 23:49

....Är just hemkommen från Fåhraeusväg... vi har riggat 24 meter tält, ställt in alla bord, och gjort klart för loppisen i morgon :)

För visst kommer ni o handlar :) riktigt billigt... precis så sm det ska va på loppis :)


Mellan 10-18 i Slite, fåhraeusväg (vägen mitt emot habdelsbanken) Skyltat från stora vägen.. ni kommer inte att missa det :)


Massor av leksaker, kläder, böcker, hem och inredning, dvd, vhs 12 tums cykel, tvillingvagn,barnmatstol, cykelsitsar, sparkcykel, gunghäst, flexitrack, småbilar, bondgårdsdjur, radiostyrt, högtalarsystem till dator, lampor, videobandspelare, digitalkamera, MED MERA MED MERA

Allt i mycket fint begagnat skick !!!! Så KOM OCH FYNDA !!!

Välkomna !!!

Av Therese Hedman - 27 juli 2011 10:01

.... är i full gång....  .

Det har passerat två tuffa dagar och igår avslöt Emil sin dag med Målvakststräning, och det är ingen annat än Viktor Fasths målvaktstränare som tränar grabbarna.

Idag började dagen med Ispass. Emil va den enda som ville va målvakt, så Stefan Persson (viktors tränare) tog med sig Emil ut på Isen... sååååå jäkla kul.


I morrn börjas det med Målvaktsträning. Klockan 7 ska dom va ombytta och klara. Då kommer även självaste VIKTOR FASTH :))))) Gissa om Emil är helt exalterad haha

Jag kan ju säga att dom tusenlappar som hockeyskolan kostar, det är värt varenda krona. Emil lär sig så himla mycket..även Patrik har slukat info så han kan träna Emil på bästa sätt sen.


Och på fredag kväll blir det hockeymatch mellan AIK,med fasth i mål och Visby Roma (?) Patrik o Emil ska givetvis gå :)


 



Näpp nu kallar plikten....




Av Therese Hedman - 26 juli 2011 00:43

minst sagt !

Denna vecka är det hockyskola för hela slanten för Emils del. Första dagen avklarad idag.


Idag har jag, Elin och Therese L tagit en runda till stan. Elin skulle storhandla o jag va tvungen att köpa ett par nya hockeyhandskar till Emil.

Tack snälla snälla Terese B som hade Tyra och Wilma medans Patrik va på föräldramöte !


Ikväll har jag rensat varenda liten vrå... Elin hjälpte mig med stora förådet, och ikväll har vi prismärkt och laddat inför våran loppis på Torsdag. Den kommer bli STOOOOOR :)

Rensat

massa leksaker,

ska sälja emils 12" cykel,

bobbycar,

Tyras matstol,

barnböcker,

bilbana,

massa barndvd+vhs,

en gunga,

fotbollslampa,

mjukisdjur,

kokböcker i mängder,

en bondgård med massa djur,

bilar i överflöd...ja you name it :)

En tvillingvagn för framåtvänt åkande...

en gunghäst,

en trehjulig sparkcykel (blå)

en digitalkamera..

.en lära-gå-vagn

3 flexitrack banor... med mera med mera...

Ja herregud...och ALLT till riktiga riktiga fyndpriser... nästan så jag lika gärna hade kunnat skänka bort det ;)


Tänkte skriva om veckan som kommer...men jag orkar inte utan kryper till kojs nu...

Av Therese Hedman - 24 juli 2011 11:33

i en rasande fart...

Patrik har bara en semestervecka kvar... lite vemodigt, men samtidigt ska det bli skönt att komma tillbaka till vardagen...eller..kanske inte :)


I helgen har vi fixat o donat. Patrik o barnen åkte till Ardre igår...då passade jag på att gå igenom alla barnkläder... o rensa förådet inne...mycke skit samlar man på sig...

Men nu åker det... storrensning är bara förnamnet... ska ännu gå igenom köket, och stora förådet ute...hoppas jag blir av med det mesta... 5, 10 och 20 kommer va priserna på loppisen... alltså tokbilligt... Så kom o fynda.

Jag koimmer väl mest ha barnsaker, men lite annat smått o gott ska jag lyckas skrapa ihop oxå.

Bland annat en framåtvänd tvillingvagn....


Fåhraeusväg SLITE Torsdag 28 juli 10-16 kommer va skyltat !


Idag blir lugna dagen...Holly är här och Emil har en kompis. Snart dax o fixa lite lunch. Emilys kommer förbi på lite fika sen.




Av Therese Hedman - 22 juli 2011 21:26

Nu drar ännu ett nytt oväder in...vi laddar med ljus...räknar med strömavbrott och vakna barn :)


Idag började vi med att ta sovmorgon....igen. Halv 10 vaknade vi allihopa...


Vid elva-snåret gick jag bort på lite kaffe vid Malin...sen vidare hem för att göra om/klart i Ebba och Tyras rum... en hel Ikea-kasse lyckades jag fylla med prylar som ska med på våran loppis på FÅHRAEUSVÄG i slite på TORSDAG !!

KOM OCH FYNDA !! Vi är många som säljer, allt från leksaker, kläder, inredning och böcker, till husgeråd och allt mellan himmel och jord.

Och jag som sa att jag inte hade nåt att sälja !


Ikväll har vi umgåtts med Elin Adde Holly och Mamma...haft det mysigt och grillat världens goaste hamburgare ala Adde !! Yumeeee


Imorrn tar vi tag i lilla förådet, och nästa vecka det stora...så lite mer loppisprylar ska vi nog lykas skrapa ihop...


Näpp nu är det ingen hejd på blixtar o åska..nu stänger jag ner, tänder ljus och myser ner mig i soffan !!!!

Av Therese Hedman - 21 juli 2011 20:46

Vaknade 10, fy skäms på oss :)

Åkte med Emily på loppis hos Lina med Co

Gjorde en hel del fynd faktiskt... Ni som känner mig vet att loppis är min passion... jag älskar loppisar...


Sen hem och börja fixa på allvar med Wilmas nya alldeles egna rum... hon fick bara välja dom leksakerna hon leker med, så det blev My little ponys, barbie, dockor med dockkläder och hennes data. Lite porslin oxå. Och så prinsessbordet med glitterpennor o fina målarböcker.

Allt annat åkte ner i kartong.


Som om inte det vore nog så såg Emils rum ut som ett bombnedslag, aldrig tidigare skådat.

Så vi satte igång där oxå... herregud säger jag bara...det va jobbigare än jag trodde.

Men nu har var sak sin plats och emils kommentar : Ååå tack...jag brukar drömma om att mitt rum är så här fint. Tack Tack Tack...


Här kommer lite kort, men dom ger aldrig en rättvis bild av verkligheten tycker jag.. så är ni nyfikna så får ni komma hit.. båda två visar stolt upp sina rum vill jag lova :)


I morrn tar vi i tu med Ebba och Tyras rum... och förådet...


         


Ovido - Quiz & Flashcards