theresehedman

Alla inlägg under november 2011

Av Therese Hedman - 29 november 2011 23:14

???????????????

????????????????????


.... säg att det finns nån liten gullig själ därute som har en sådan rumsavdelare att sälja till mig :) Gärna två ;)




Av Therese Hedman - 29 november 2011 21:04

..................................................
..................................................
..................................................
..................................................
..................................................
............................................

..................................................
..................................................
..................................................
..................

..................................................
..................................................
..................................................
...........


Va jag har blivit dålig på att blogga !

Men.... I´m still Alive !

Så jäkla enkelt blir ni inte av med mig ;)


Fullspäckad helg som alltid.

Grabbarna spelade mot V/R i Lördags och vann med 8-2, kan man bli annat än stolt !


Idag ahr vi haft mysfika hemma hos Sanna ! Och på eftermiddagen va jag riktigt effektiv..rensade o grejade... Skönt att få det gjort !


I morrn drar jag och Elin till stan snabbis, sen är det Utv.samtal för/med Emil !


Nääää nu lägger jag ner....!

På återseende =)

Av Therese Hedman - 26 november 2011 23:19

...här i vårt hus !

Eller åtminstone 1:a Advent :)

Idag har vi fått massor gjort !

Putsat fönstrar, fått upp stakar och stjärnor, vart på hockey, förberett för kroppkakor, ätit godaste kycklinggrytan med Avocado till kvällmat och träffat kära vänner från fastlandt :)


Fullt ös med andra ord...


Jag önskar alla mina fina vänner och familj en underbar dag i morgon, och alla andra dagar me för den delen :))



 

Av Therese Hedman - 25 november 2011 21:49

Vaknade som vanligt i morse, skickade Emil till skolan och trots att tjejerna va lediga från dagis så va det ett konstigt lugn här hemma. Wilma och Ebba lekte uppe (och höll sams) i över en timme..kors i taket.

Efter lunch när Tyra sov i vagnen så passade jag på att dammsuga och skura av golven medans tjejerna fortsatte att leka uppe.


Ikväll kom Therese och Elin i väntan på att Patrik skulle komma hem.

Det är så härligt med Tyra,

Så fort Therese öppnade dörren så kastade hon sig ur min famn, skrek "Teeees" och rusade fram och gav Therese en bamsekram :) Härligt !


Sen drog vi mot stan, åkte till Garag1, käkade och avslutade med Rusta och Willys givetvis !


I morrn är det hockeyskola för Wilma och träning för Emil

På söndag har Emil match och efter lunch ska vi göra KOPPKAKOR !!! Såå jäkla gott !


Nu ska jag mysa med mina killar !!!



Av Therese Hedman - 24 november 2011 21:18

Julklapparna är så gott som klara till alla ungar...härligt.

Men det fattas en liten detalj.

Har vart helt inne på att köpa ett dockhus till Ebba i Trä. Wilma ska få ett Lundby dockskåp med tillbehör men det jag skulle köpa på lakstugan till Ebba av försenat och beräknades inte komma in förrens efter jul :(


Så nu undrar jag om någon liten snäll själ, av mina 130 dagliga besökare har ett DOCKHUS I TRÄ... typ av denna modell :

                            


 




De va detta som jag tänkte köpa till Ebba men som inte kommit in :/



Av Therese Hedman - 23 november 2011 12:40

Idag när klockan närmade sig lunch så sög det i Pizza-tarmen :)

Och eftersom jag inte varit på pizzan sen dom nya ägarna flyttat in så bestämde jag mig för att bjuda Elin på lunch.

Vi gick dit och blev riktigt positivt överraskade...


Det va jääte fint och fräscht (?stavar men så?)

Dom har verkligen lyft stället.

Pizzorna va farligt goda för att inte tala om servicen.

Vitlökssåsen va nog den goaste jag smakat. Rekomenderar varmt det nya stället !

Jag kommer iallafall med glädje besöka det fler gånger !



Av Therese Hedman - 23 november 2011 08:14

veckorna springer iväg och snart är det tametusan Jul =)

Vilken tur att jag är klar med julklapparna ... det kommer bli toppenklappar i år. Har koncentrerat mig på att bara köpt bra saker, lite dyrare men sånt jag vet att barnen verkligen vill ha. Inte en massa krafs, inte en massa "köpa-bara-för-att"


Idag blir en vanlig dag... barnen ska på dagis och Emil gick iväg till skolan för en stund sen !

Jag har ytterligare lite tvätt att ta hand om men thats life !

Städningen finns kvar i morgon ;)


Ha en bra dag !!

Av Therese Hedman - 22 november 2011 10:37

Igår va vädret halvtrist så vi traskade ner till Emily och barnen !


Efter lunch bestämde vi oss för att gå ut en sväng. Vi gick "stora spåret", stannade till vid bulhuset och käkade lite riskakor.

Fortsatte sen spåret runt och hamnade till slut vid lekplatsen. Det va superhärligt, trots det trista vädret.

Ungarna va på strålande humör och lekte.

Efter två och en halv timme ute började det bli mörkt och jag och barnen begav oss hemåt !


Här kommer lite bilder tagna med mobilen !











Ovido - Quiz & Flashcards