theresehedman

Direktlänk till inlägg 26 mars 2012

Liv och död !

Av Therese Hedman - 26 mars 2012 20:37

Tittar på Sofias Änglar.

Ett program som alltid berör mig.

Idag berör det mig extra mycket. På djupet.

Dom filmar från Astrid Lindgrens Barnsjukhus. Avdelning Q84.

 "Vår" avdelning


Dom smyger in filmkameran på ett rum för att filma den lilla flickan med Svår leukemi.


Det är rum 27.

Rummet där William dog.


Allt bara fladdrar förbi, minnen !

En storm av känslor sköljer över mig och jag ryser av alla känslorna.

Tårarna rinner av sorg och vanmakt. Jag blir på nåt konstigt sätt helt tom i hela kroppen.


Jag ler mellan tårarna. Patrik kramar min hand och vi minns tillsammans.

Den svåra tiden, kantad av död och elände. Cytostatika och undersökningar.

Vi levde för dagen med skratt och glädje, bus och tokiga upptåg.

Hela avdelningen levde med oss.


Det må låta konstigt men att så mycket sorg, blandat med hopp och glädje... kan va så mycket liv.

Vi har nog aldrig levt så mycket som vi levde där.

Vi hade alla runt oss

Det va vi mot världen.. det va vi mot cancern.

Tilsammans.



Jag skulle inte vilja va utan en enda dag den där tiden. Jag skulle bara önska att utgången blrv en annan.


Vi levde.

Jag kommer aldrig leva så mycket igen.


William, min Älskling

Det va vi mot världen.

Vi vann inte kampen, men vi ses en dag.

Vänta på oss !

Då lever vi igen, allihopa TILLSAMMANS !

 
 
Ingen bild

Sofia Gardelin

27 mars 2012 07:02

<3 stor stor kram till dig o din fina familj. En ängla kram till William.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards