theresehedman

Direktlänk till inlägg 24 maj 2011

Bofinken

Av Therese Hedman - 24 maj 2011 22:57

Vårt gamla härliga dagis... I höst är det två år sedan det bommade igen...

Sen dess har det stått och förfallit.

Ungdomar härjar där hejdlöst på kvällar och nätter, "båten" år murken och vandaliseringen av staket och inhängdad vi gungorna är ett faktum.

Sanflådan är igenvuxen med ogräs och används av hela kvarterets katter som kattlåda.


Överallt på "dagis" ligger brädor som någon sparkat bort från staket, på vissa ställen med spikarna uppåt.

Inne vid gungorna, som är mina barns Favoritplats ligger det ett dussin brädor spridda, endel gömda i sanden, oxå som med spikarna uppåt, omöjliga att upptäcka om man inte vet att dom ligger däe..


Vi har ringt gotlandshem ett flertal tillfällen, det ser förjävligt ut, förfallet och sunkigt.  Dom skyller på Kommunen...

Vi ringer kommunen, dom lägger ansvaret på gotlandshem. Det är inte längre en säker plats för barnen att vistas på, inte för någon egentligen..


Och idag hände det... en lite pojke trampade på en av brädorna och fick två rostiga krokiga spikar rakt upp i hålfoten... det blödde kraftigt och blev djupa hål...


Ioch även om det inte va mitt barn idag så kan det vara mitt barn i morgon.

I morgon ringer jag gotlandshem, och jag tänker fan inte ge mig förrens någon tar sitt ansvar... Att det ska vara så svårt med ansvar i vårt snsvarsfulla land (?)


Det ätt förjävligt  att gotlandshem och kommunen skyller på varandra....precis som på den gamla goa tiden...då detta va dagis.. "vårat" dagis !!! Det va samma visa redan då...

 
 
Ingen bild

Emily

25 maj 2011 09:00

ja hu det är verkligen tråkigt att se "vårat" dagis förfalla som det gör. Att inte kommunen tar vara på gården och bygger en rolig lekplats till alla barn i slite. För är det något som behvs är det en ny fräsch lekplats. Hoppas de gick bra med pojken och att detta var första och sista gången någon trampade på en spik där. Ge dig inte nu!!!

 
Ingen bild

En i kvarteret.

25 maj 2011 10:36

Kan bara hålla med dig, men igår när jag va ute och gick så såg jag din största son sparka och slå på saker där inne. barn e barn men ville bara säga de. sen så ligger de ju gräsligt med fimpar o skit där inne med. Absolut ingen plats för barn längre iaf. Bra att du slås för saken o ringer o klagar.

Therese Hedman

25 maj 2011 18:14

hm, tack för att du meddelar mig det... det är naturligtvis inte okej att någon slår sönder saker, inte mina egna heller.. !

 
tuffa_jackie

tuffa_jackie

25 maj 2011 15:24

Självfallet borde ägaren sköta sina ägor. Men borde inte föräldrar lära sina barn att inte leka på platser som inte är öppna egendom "utan att man har stora staket"Jag säger till mina barn att det inte är offentlig plats och öppet för lek. De barn som inte har föräldrar tillsyn ska begripa sådant och barn som är så små som inte förstår ska ha föräldrarnas tillsyn hela tiden.

http://jackievisby.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna Ahlvin

30 maj 2011 08:50

Hej!
Hoppas att de gick bra med pojkens fot trots allt. Vad sa Gotlans Hem då du ringde???? Har dom åtgärdat problemet? Ta hand om dig och de dina.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards