theresehedman

Alla inlägg under februari 2012

Av Therese Hedman - 29 februari 2012 17:38

och wilma räknar ner till sin födelsedag. Patrik med... fast i snyg :)

På måndag blir det stort kalas med massa vänner, barn och familjen ! Härligt !


Idag har Wilma och Ebba vart på dagis. Tyra fick va hemma idag me, men i morrn är hon fit for fight för dagis igen ! 


Vi har vart en vända istan idag.

Emil fick nya målvaktshandskar till fotbollen, nya fotbollsstrumpor och benskydd. En hockeytejp slank oxå ner.

Tyra och Ebba fick ett par jättegulliga gympadojjor och så inhandlades det såklart presenter till både Patrik och Wilma. 


Ikväll ska jag trampa ner till Terese och barnen en stund. Det är ju onsdag ;)




Av Therese Hedman - 28 februari 2012 14:55

De bidde en fika med Terese och alla barnen :) Vi har alltid massor att avhandla känns det som, trots att vi träffs så ofta :)

Jag och tjejerna gjorde oss till med nybakad sockerkaka och Terese hade med sig kärleksmums så det blev fika på riktigt ;)


Nu slöar vi till oss lite i väntan på kvällen.

För barnen blir det iallafall dagis i morgon, åtminstone Ebba och Wilma.

Tyra snorar ännu lite för mycket för att det ska kännas helt bra att släppa henne till dagis igen.


Over and out !!

Av Therese Hedman - 26 februari 2012 18:44

Som jag saknade alla mina godingar här hemma i går.

Åkte till jobbet, jobbade till 21, sov i Mommo och Moffas övernattningslägenhet och började igen kl 7 i morse !

I går kvälls va det svårt att komma till ro, men somnade till slut :)

Antar att det är de som är grejen med att va förälder. Att man aldrig riktigt kan släppa.

Men dom hade klarat sig alldeles utmärkt här hemma med Patrik såklart.


Kan inte i min vildaste fantasi förstå hur det skulle va att vara utan barnen veckovis, men precis som Emily säger så har man inget val trots att saknaden är outhärdlig.

Barnen behöver ju båda sina föräldrar. Tryggheten i deras liv.

Jag vill aldrig vara utan mina ungar på det viset och anser mig lyckligt lottad som slipper.

Jag har inte skaffat barn för att va utan dom   


Patrik o ungarna hämtade mig i stan och vi passade på att gå en promenad vid havet och sen vidare till Maxi för lite handel.


Nu har jag betalat alla räkningar och i morrn kommer min första lön , tjohoooooo !!!! =)

Min första lön på..... 8 år !!!


Näpp...nu vill barnen i säng och Patrik ska till gymmet med Adde !!


Wilma höst 2011



 

Ebba höst 2011



 

Tyra höst 2011



   

Emil höst 2011



Ebba Januari 2011



 

Wilma



 

Liten dagis-Emil



 

Emil och Wilma



   

Liten Tyra :)


Emil Jonathan och AIK :)



 

Wilma juli 2011



 

Tyra Juli 2011



 

Skräckslagen mamma och Ebba juli 2011



 

Tyra juli 2011



 

Barnen hos Pappa och Helena



 

Emil juli 2011



   

Galen Ebba :) Juli 2011



Av Therese Hedman - 24 februari 2012 09:06

Ledig med barnen idag, och Emil kommer hem kl 13 !

Solen skiner ute och fåglarna kvittrar.

Vi har 10.2 grader på baksidan i solen, det är inte utan att man blir bra sugen på att plocka ut en stol och ett stort glas kaffe :) Våren är på väg !


Ikväll blir det mys med Elin och Holly.

Patrik ska iväg på middag och galaj.


I morrn jobbar jag, söndag och Måndag oxå.... nicigt värre.

Det är oxå hockey i morgon för Emil och dom andra grabbarna.

Sista matchen i D-serien ! HEJA GRAIP !!!!!!


Nu väntar vi in Terese och tjejerna !



Av Therese Hedman - 22 februari 2012 21:26

och det känns ännu så där jäkla härligt :)

I morrn blir det jobb igen.. sen jobbar jag Lördag, Söndag och Måndag.

Ibland måste jag nästan nypa mig i armen för att fatta att jag har världens bästa jobb....att jag hittat rätt på första försöket efter 9 års föräldraledighet  :)


Nu ska jag göra mig en äggmacka, äta upp den och ställa klockan på ringning 04:45.


Snark och godnatt =)



Av Therese Hedman - 22 februari 2012 21:09


Från: Förälder

Onsdag 22 feb 11:36


Med tanke på att ni bor i ett kvarter med väldigt mycket barn så kanske du
själv borde berättat att det hänt något för att varna andra. Väldigt onödigt om
det händer flera när du kunde ha förhindrat det. Den människa som tydligen
spridit ut detta kanske räddade någon...


Jag svarade :


Hm, lite märklig tanke du kommer med.

Men du känner inte till hela historien.


Tanken i från allra första början va att skydda Wilma,skydda hennes namn.

Nu och i framtiden.


Av den anledningen valde vi att bara berätta för dom vi litade på.

En mycket liten grupp av människor, i vänan på polisförhör.

Jag vill lova dig att det va ordentligt turbulent i början. Särskilt för Wilma.


Ingen vill väl att ens barn i framtiden ska förknippas med
"hon som blev utsatt för sexuellt övergrepp som barn"


Så NEJ , att gå bakom ryggen på mig och berätta ätt WILMA
blivit utsatt för detta va INTE OKEJ.

Sprider man ut att ett barn, och VILKET barn som blivit
utsatt i ett litet samhälle som vårt, Då är man inte riktigt frisk.


Dessutom gav denna spridning Honom ett försprång att förbereda sig.

Vilket hade kunnat sluta till Wilmas nackdel.


Hade personen i fråga "bara" berättat om händelsen när allt med polisen varit över,
och vem som gjort det, då hade vi suttit i en helt annan situation.

De hade vart mer acceptabelt.


Jag vill ju givetvis oxå skydda dom andra barnen i vårt
kvarter.

Jag SKULLE berätta, tro mig, 
men inte att det va min dotter som blev utsatt.


Men "någon" hann före och gottade sig i hela
historien.

Så ser jag på saken.


Domen är offentlig men Wilmas namn är SEKRETESSBELAGT av en
anledning.

HANS namn är offentligt.

Hennes namn hade kunnat förbli "hemligt" även i
samhället här..... men nej...


Men eftersom denna "vän" redan spridit detta så
kännde jag att jag inte hade något annat val än att berätta för att vara säker
på att det va sanningen hon spridit och inget annat.


I slite blir det Alltid en höna av en fjäder och med mina
140 besökare på bloggen varje dag så hoppas jag kunna undvika att hönan växer
till sig.


Att folk får veta sanningen och slipper spekulera.

För Wilmas skull !


Av Therese Hedman - 19 februari 2012 21:50

det har Emil om ni frågar honom

"Asså min Moffa måste ju va bäst, annars skulle han ju inte ha skickat det här till mig"


I Fredags kom det ett brev till Emil. Han är alltid förväntansfull de gånger det ligger något till honom i brevlådan, men han kunde nog inte ana att det skulle va ett brev från Moffa och Helena med


HV71:S AUTOGRAFER från 2009/2010 samt 2010/2011


Han blev så glad att han hoppade upp och ner och när han fick syn på Stefan Livs autograf så skymtade ett öga som tårades.

Han blev verkligen jätteglad !

Tack Moffa och Helena  


I morgon ska jag till stan, då har jag fått det stora uppdraget att köpa ramar till autograferna :)


 


     



Av Therese Hedman - 19 februari 2012 21:32

När vi svängde in på gångvägen hemma vid 18 tiden så tog det inte många sekunder innan Holly stod på trappan och knackade på.

Hon skulle sova över och hade längtat och väntat hela dagen !

Vi Lördagsmyste med gosaker och Disco och när barnen kommit i säng (och Patrik som fick Migrän) så komTherese L och Emily förbi på en snabb(?)fika.


Vi svullade i Semlor Godis och kolla. Givetvis skratt och skräck och rysningar oxå.


Det va en supermysig kväll och vi avhandlade en hel del läskigheter och vidskepligheter så jag rös ända in i märgen.

Kl 02 styde dom kosan hemåt pch idag tog jag en rejäl sovmorgon, den längsta sen urminnes tider.

Dock straffar sig alltid långa sovmorgnar med lite dåligt samvete.

Hela dagen tycks försvinna snabbare än kvickt !


Mamma och Bempa kom på fika och mamma passade på att klippa alla barnen :))



 


 


 


 


 


 


 


   







Skapa flashcards