theresehedman

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Kan alla ???

Av Therese Hedman - 28 mars 2012 15:11

Kan alla, jag menar... har alla möjligheten att känna den där villkorslösa kärleken till sina barn ?

Jag tror att alla inom sig kan känna den (någonstans), men kan alla visa den ?

Jag tror på att kärleken vinner över allt.

Dessutom är det Gratis.


Ibland kanske man vill rymma hemifrån, bara försvinna.

Tänka tanken att Sälja barnen på blocket efter att bara bråkat och tjatat en hel dag.

Till och med när man bara känner att man är slut som artist efter att barnen drivit en till vansinne.. 

Även då är dom förtjänta av trygghet kärlek och respekt !

Att dom vet att man älskar dom oavsett bråk och utbrott.


I det långa loppet, när vi blir vuxna och tänker tillbaka på vår barndomen så är det kärleken och tryggheten vi minns. Inte prylarna.


Jag tror att ingenting i världen är värt mer än den kärlek vi ger, men framförallt visar våra barn.

Att vi alltid finns där, i alla lägen.

Vad betyder pengar, massa prylar, mutor och lockelser om man inte får kärlek från dem som ska vara den största tryggheten i livet ?

Ens mamma eller pappa.


Jaja, det är klart att jag oxå kan "muta" mina barn, med ett tuggummi i affären eller en glass om dom städar sitt rum ;) men jag ser småsakerna mer som en belöning än som en muta


Men om jag inte ger dom min villkorslösa kärlek,  respekten och vetskapen att dom ALLTID kan lita på mig, vad betyder då en häst en cross en studsmatta en moped eller en hundvalp ??

Barn må verka mutbara, men det slår tillbaka... oh ja... det slår tillbaka.


Någon skrev på FB :


Det finns många som behöver lära sig hur man älskar människor och använder saker.

 Inte hur man använder människor och älskar saker !


Tänkvärt tycker jag !

 
 
Ingen bild

Emily

28 mars 2012 18:14

Så bra skrivet. Det stämmer verkligen!

 
Terese

Terese

28 mars 2012 19:29

INGEN sak i hela världen kan jämföras med våra barn! Det är ju självklart de finaste och det dyrbaraste i hela världen för mig :)

http://berglundsjoqvist.bloggplatsen.se

 
Emelie

Emelie

29 mars 2012 10:21

Jag vet inte om du tänkte på mitt inlägg (att muta en tvåmånadersbebis) när du skrev detta? Inlägget var på skämt med en stor glimt i ögat. Men det kanske inte gick fram?

För övrigt tror jag absolut att alla kan känna villkorslös kärlek till sina barn. Men det ser olika ut från människa till människa. :)

Kärlek och respekt från sina barn förtjänar man, Inte köper.. Och den finaste gåvan ett barn kan få, precis som du skriver, är trygghet, kärlek och respekt. Inte en cross, ponny, kryssning eller lägenhet. Jag är inte så blåst som jag ser ut..

http://www.busamedemla.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards