theresehedman

Alla inlägg under augusti 2010

Av Therese Hedman - 6 augusti 2010 00:00

Hampus 3 år !!!!!!!!

Grattis till härliga Hampus som fyller 3 år idag !!





Godmorgon

Här skrålar Mora träsk ur Tv:n och ungarna är på topp. Frukost intagen o vi har redan träffat Anna jonathan o Havanna som kom förbi så jag kunde ta bort en fästing som satt i Jonathans huvud, äckliga små kryp. Ser ut att bli sol idag, härligt !


Redan Söndag !!!

I helgen har det vart fullt ös, mer än vanligt faktiskt.
Jobbade på tivolit och sålde åkbiljetter på Lördagen. Gick sen ett, eller ett par varv, på marknaden.
I dag har jag och Emily jobbat i kiosken för fotbollen.. så tyvärr missade jag att se Emil spela...


Här kommer lite bilder, av alla dess slag !!




Så här kan man se ut efter att ha lekt med geggamojja med Wilma och Holly
"Men mamma, Ebba ville att vi kastade geggamojja på henne"






























ojojojoj så exalterade vi är över att få sälja biljetter ...haha











Djur i bur.. nästa så kändes det att sitta där inne i tre timmar :)






















































Hampus och Wilma åker "griståget"



HAHAHAHA

skickade ett sms till 118800 och frågade "vad är hedmanlindby.blogg.se"


Fick till svar : En blogg om en fembarnsmamma som är full med energi


haha


Prova ni oxå, jättekul :)



Har jag glömt berätta.....

Har ju glömt berätta att vi fått tid för Ebba till St Eriks ögonsjukhus.


Vi ska upp och operera bort hennes "knöl" (dermoid) vid ögat.






Ska bli skönt att få det gjort även om jag kännermig nervös.. massa tankar som för oss tillbaka i den sjukhusvärld vi levde i för några år sen, med cancer, sövningar och åtskilliga röntgenundersökningar!


Hoppas hoppas att det "bara" är en godartad tumör som dom säger !


Idag ska jag ringa Facket, jag ska städa och i em blir det kalas.



Grattis Grattis Grattis

FANTASTISKE JONATHAN 7 ÅR IDAG <3



Av Therese Hedman - 4 augusti 2010 22:45

Helgen närmar sig !

Ja, då va det snart helg igen... något som definitivt är här är HÖSTEN... på gott och ont.


Jag gillar att det blir svalare men avskyr regnet..


Idag sprang jag med Tyra och Ebba i vagnen och Wilma på ryggen.. det VRÄKTE ner :) men vi skrattade och ungarna tycktedet va kul hehe


Jag har inte så mycket att skriva.
I helgen är det slite marknad. på lördag jobbar jag på tivolit för Hockeyn och på söndag är det kioskjobb för fotbollen när grabbarna spelar match.


Kastar in lite bilder från dagarna som gått...























































































Vanligt förekommande fenomen...

wow, mitt andra inlägg i kväll.. jag börjar komma in i gängorna igen :)


Eller så är det bara för att jag inte har nåt bättre för mig...


Så här ser det ut hos oss (nästan) varenda kväll...




--------------------19.30--------------------



Emil




Ebba




Wilma




--------------------22:48--------------------

I skrivandets stund ser det även ut såhär, vilket det oftast gör vid den här tiden på kvällen.. =)





Patrik och Tyra




--------------------- TOLVSLAGET--------------------

Då sitter jag ännu uppe och grämer mig över varför jag ALDRIG kommer i säng i tid







Vettigt o vettigt...

Varför måste man alltid göra en massa vettigt bara för att man är vuxen ?


Idag har jag frostat av frysen, de va vettigt... och så har jag slappat framför TV:n .. det räknas väl som mindre vettigt.


Till lunch åt jag makaroner o ketchup.. ajabaja.. fint ska de va när man är vuxen...


Barnen fick iallafall potatis smäckor brunsås och GRÖNSAKER ikväll.. vettigt värre !!


Det här blev inget varken vettigt eller vuxet inlägg.. nu väntar bara vettiga saker på att bli gjorda.. 


I morgon när jag vaknar kanske jag känner mig vuxen igen :).... och vettig !!



 Gonatt




Gårdagen

Vi hade en fin dag igår, vi firade Williams födelsedag.. den dagen han kom till oss.. den dag, då han för 6 år sen tittade på oss för första gången med stora blåa ögon.
Lyckligt ovetandes om vad som skulle hända...



Jag vill inte leva en endaste dag till.. jag är så förbannad över att dagarna går men att William aldrig kommer tillbaka..

samtidigt vill jag leva ett lååångt liv för det jag har kvar att leva för, mina andra barn..



Ibland tror jag att jag ska bli galen av sorg,

nästa dag känner jag bara tacksamhet över att vi fick lära känna William,

 tredje dagen känner jag båda känslorna i samma tanke




Stunden kom när vi var tvugna att berätta för Emil att William skulle dö.

Vi valde ingen omväg, utan förklarade det vi pratat om flera gånger förut att man, med cancer och tumörer i kroppen, inte kan leva.



Det fanns en gnutta svek och en stark besvikelse i Emils ögon.



Han skulle aldrig få växa upp med sin lillebror


Jag minns alla de tårar han sköljde ur sig, Hur de fortfarande är blöta i min famn, där vi låg i sjukhussängen o kramades.



Emil va bara 3 år, han skulle inte behöva va med om detta !




Vi väljer ändå att leva här och nu.

Och våra barn är helt fantastiska, tokiga, envisa, överjävliga och våra.





Nu sover barnen i sina sängar.

Vissa kvällar, som ikväll, känns det nästan overkligt att höra deras andetag.

Så magiskt och stort.

Vi andas för William


Sorgen är tung, det är den. Döden är inte nådig.




      









Av Therese Hedman - 3 augusti 2010 22:30

<3<3 William 6 år <3<3

Idag svämmar tankarna över... härliga William som fattas oss så vi går sönder... Härliga William, som funnits här, och som VI fick äran att lära känna... älska !

Samtidigt är Jag är så trött på att tiden fortsätter gå utan att han kommer tillbaka.
Jag tappar ord, fotfäste och känslor

 

Och detta ständiga att trycka undan för att ens orka andas ! 
Att jag gav dig liv William.

Jag ville dig liv. Min älskade.

Och varför skulle vi vilja, ens ana, ett anpassat liv utan dig?

Idag fyller du 6 år , idag är det stort kalas i Nangijala.. vi kalasar för dig här nere.. ska åka till "din plats"... blåsa ballonger, fika.. sjunga... !

Alltid i våra hjärtan <3



























 


 


 

 

 

 






Bästa vänner <3

 

 
2010-08-17 @ 10:25:32 Permalink Allmänt Kommentarer (6) Trackbacks ()

 

Av Therese Hedman - 2 augusti 2010 22:15


Härliga dagar !!!

Vi har lämnat en härlig vecka bakom oss med många härliga skratt och roliga stunder...

I Onsdags kom Malin med presenter från sin härliga syster Elin...

Ett hjärta till William, för Emil att sätta vid graven.

Och en nyckelring till mig med orden "no fear" som fick mig att gråta.
Gråta av glädje och sorg, tacksamhet.. ja alla möjliga känslor på en och samma gång.

Tack Elin.. fantastiska du !!


Vid William



Den otroligt fina presenten från Elin Hejdenberg <3



Sen fortsatte dagarna. Pappa och Helena kom i Torsdags och det blev stranden, sena kvällar, massa minnen,  god mat , härliga skratt, vin och ljuv musik !  


Jag är mycket förvånad, men glad över hur snabbt barnen knöt an till Pappa och Helena, fast det va så länge sen dom sågs =)

I fredags va mamma här o hälsade på, simon och jenny kom på lördagen o stannade på mat...
Nu har jag säkert glömt nåt vi gjort... men men


I lördagskväll kl 22 kom grabbarna grus, Jonathan och Emil på att dom ville sova över, så efter mycket prat om vart dom skulle sova så somnade dom slutligen här hemma..



Trötta killar :)



Nej nu får det va nog... här kommer Massa bilder :




Ebba




Tyra



coola Emil



Pappa och Helena



Moffa och Wilma



Holly



Wilma



Jonathan följde med oss på stranden i fredags, och han och Emil va som tokiga i vattnet...



Moffa hade fullt upp att springa tjejernas ärenden, ingen rast och ro här inte fast han har semester =)



Emil



Ebba matar Emil med ost-bollar



... även mot hans vilja :)



Myskväll



Skrattsalvor



Ännu mer skrattsalvor







Emil och Elin gör sina fulaste grimaser






Fnitter och kittel



Moffa och Tyra myser



Samtal Far och son



Ebba tar med Moffa på upptäcksfärd !



Ibland måste bilden få tala för sig själv.. det här är ett sånt tillfälle.. jag hittar inte riktigt orden =)




Som om inte allt detta vore nog så bestämde Wilma igår att hon ville klippa alla sina nappar och skicka dom till tomten.
Lagom vi skulle börja så kom Holly och tittade på.. sen sprang hon raka vägen hem och gjorde samma sak.

Så i dag har tjejerna vart nappfria i ett dygn, och det har gått som på räls =) Duktigt va ?!









Havanna !!!!

Idag fyller härligaste Havanna 1 år <3

Massa grattis !!



!!

Idag känner jag en gnagande oro, den handlar om dagis.

Men inget jag tänker skriva om här,
det blir bara en massa åsikter då.. åsikter som jag inte orkar lyssna på eller försvara.. det är som det är på dagis..

inget som går att ändra på... (eller ?)

ingen som vill förändra..

men visst är väl förskolan till för barnen ?
Vill man inte göra det bästa möjliga för alla barn där.

Har man inte tid att ta konflikter mellan barnen, trösta dom som är ledsna, se till att alla har det bra..
då kanske det är dags att fundera över situationen eller ?

jag kan väl omöjligt vara ute o cykla i dessa funderingar ?

Nu hoppas jag att timmarna går fort så jag snart får hämta dom...

Igår va medlemmar ur Måndagsklubben här =) Vi fiklade skrattade o pratade strunt...
Elin och Ida kom oxå.. lämnade lite shopping från Ikea som jag beställt.. och GODIS.. Mentos Cola.. gissa ni hur gott det är ´=)

och godis som fanns när jag va barn... hundpruttar, måsskitar och öronvax.. minns ni det godiset ?? Best ever =)

Nu kallar Tyra på min uppmärksamhet under babygymmet !

Bye


Godmorgon världen

Här är det full rulle. Barnen är lediga o vi ska snart bege oss till Bvc. Tyra ska vägas o mätas o så ska hon få dom där hemska sprutorna, en i varje ben. Ebba fick fruktansvärda biverkningar av sprutan när hon va liten. Skakningar, frånvarande o en hel natt skrek hon totalt otröstligt, stackare. Nej nu har jag lite att fixa med innan de är dags att gå. Ha en bra dag !

Helgen !

Ja mina vänner, då va den här helgen gången oxå.. vart tar dagarna vägen...?

Vet att jag tjatar om det.. men allt bara ...går så fort.

Tyra blir snart tre månader, om några dagar skulle William ha fyllt 6 år, för att inte tala om hur snabbt Emils sommarlov gått.. snart börjar han ETTAN.. första klass.. vart har 7 år av min "lilla" Emils liv tagit vägen...

Nog njuter vi av varenda dag, men snart känns det som att ungarna är vuxna :)

I går spenderade vi dagen med Emily och barnen.

Åkte till stan och handlade stövlar till Hampus och Edvinoch svlutade med grillspett och pommes härhemma.

När barnen somnat så cyklade jag ner till Emily där det blev lite vin och prat...

Idag har vi tagit det lugnt. Gjort tappra försök att rensa i hallen och komma på en bra lösning för förvaring inför alla höst och vinerkläder som ska plockas fram så småningom..

I morgon är det ny vecka.. så snart är det helg igen :)

Elin Hejdenberg och familjen runt omkring ! Ni finns i mina tankar ! <3<3



Wilma och Tyra myser på filten 






Emil gillar verkligen Tyra, syns det ? :)






Det börjar bli trångt i pappas stora famn






Wilma vill så gärna göra allt vi gör, här får Tyra lite mat av stolt storasyster !






Coola Ebba :) eller ska vi kalla henne Holly JR ? ;) Alltid full i bus !

Av Therese Hedman - 1 augusti 2010 22:00

Jana !!!

Tack snälla BÄSTA syster Jana för att du fixat med min header

<3<3 ÄLSKAR DIG <3<3

puss


SOL !!!!

Idag skiner solen, de är varmt, barnen är lediga från dagis och fritids  <3  ... kan ju hoppas att sommaren är på väg tillbaka även fast väderprognoserna för resten av vecka ser mörka ut :(

Igår va jag och Emily och spelade minigolf med Sebastian och Emil..

Jag har nog inte spelat på 6-7 år, men ändå vann jag.. de ni :)

Nästa vecka åker Sebastian till sin pappa och pengarna sinar alltid snabbare på kontot än man förväntar sig så vi passade på :)
Avslutade med glass på pressbyrån .. mumsigt värre.

Idag vaknade Tyra TIDIGT.. klockan 6... hon som annars sovit hela nätter sen hon va 6 veckor, men i morse ville hon upp tidigt.. det ville INTE jag... men men... That´s life !

Kaffe och frukost och nu sitter barnen o målar.. Jag har fått dammsuga och fixat lite...

Ikväll väntar ett berg av tvätt ! och fredagsmys givetvis :)

Nu kommer lite bilder ... !





































Ebba är en riktig pussgurka :) Men Wilma är inte lika pussig av sig.. åtminstone inte när det gäller snorpussar från lillasyster :)


Kontrollerarat Kaos

Satt o tittade på Rachel Ray...

En gäst, trebarns mamma berättade att hon hemma hade ett kontrollerat kaos :)

Jag kunde inte sagt det bättre själv...
Att hon 99,9 % i fallen blir avbruten i det hon gör.. :)
Hm, jag tycker jag känner igen mig... !

Det har gått kanon att lämna barnen på dagis den här veckan.
Trodde att det skulle bli lite svårigheter efter 3 veckors ledighet men dom har klarat det GALANT !
Det känns skönt.

Igår rensade jag kartonger... kartong efter kartong..
Hade 16 kartonger med barnkläder i förådet, nu finns där bara 8 kvar :) Känner mig nöjd...
3 kartonger och en stor blå ikeakasse hamnade hos Emily, hoppas dom kommer göra mer nytta där än i mitt föråd.. resten får åka till Röda korset...



Nu letar jag bara en overall till Ebba i storlek 86, och vinterkängor storlek 24.. sen tror jag vi har allt vi behöver inför vintern...
Då plånboken inte är av den tjockaste modellen så funkar det bra med bagagnat.. något jag aldrig skulle kunnat tänka mig när vi bara hade Emil...

Konstigt hur man ändrar sina värderingar i livet efter hand...

Nu ska jag städa lite o sen blir det väl troligtvis nån lunch.. om jag inte hinner bli avbruten innan dess ;)

Ha en superdag !!



William

Ikväll är det William-kväll :( ...
Kom att tänka på en kvinna, Annika Lindberg,  som strax efter Williams död skickade denna film till mig efter att ha läst om vårt öde på Williams hemsida (williamhedman.dinstudio.se)

Denna film betyder fortfarande massor för oss, och jag är såå glad att hon gjorde den... TACK !!!








DET HÄR ÄR OXÅ EN FILM SOM JAG BLIR ALLDELES VARM AV INNOMBORDS AV ATT SE...




För att inte tala om den här filmen, härliga fina saknade William <3


1 Augusti

Ja hörreni... 3 veckors semester har flugit iväg.. och vi har inte gjort nåt vettigt :)
Men det är väl så det ska va på sommaren..

Tyra kom iallafall hem frisk och välbehållen efter 4 dagar på lassis.. hon är ännu lite rosslig och i morgon är det slutbesiktning för henne... !


I fredags hade vi en sjukt rolig kväll med Terese och jimmie, Elin och Adde...

Hade egentligen inte tänkt lägga ut några bilder.. men nu när jag kommit så här långt så kan jag inte låta bli...

Här kommer dom, så håll till godo.. :)

Och för känsliga läsare.. ta bilderna med en nypa salt.. vi är inte galna på riktigt :)

TORKTUMLARE ELLER SEXPACK ????




Grabbarna började med att mäta magar... =) Vem har störst?
Det gällde att spänna ut den för kung o fosterland !!



Jimmie gav upp ganska fort och insåg att han blivit slagen med hästlängder.. :)




Japp, Många asgarv blev det



Sen blev det Bodybuilding... observera dom målade magrutorna för exakt imitering av de största inom Bodybuilding :)



Adde undrar om musklerna blir större om man spänner dom i ansiktet oxå...



Jo men ser man på.. det blev dom... haha


Sen visade Patrik upp sin mage.. som varit gravid lika många gånger som min, dvs fem gånger... sympatigravid åtminstone, men det har minsann satt sina spår hos honom oxå ;)



haha...


Det va dom mindre seriösa bilderna jag hade att bjuda på.. :) Nu kommer dom mer seriösa...




Emil har gått på hockeyskola.. och han har haft enormt roligt...

På en vecka hann dom med tio timmar på isen, och jag vill lova att han hade träningsvärk.. ändå tyckte han att de va de bästa han gjort..

Han älskar verkligen hockeyn.












Tyra växer och blir stor... Redan tre månader gammal är hon snart...























I morgon drar vardagen igång på allvar..

 Patrik börjar jobba men barnen har ledigt ännu en dag innan det är dags för dagis.

Ska bli skönt att det blir vardag igen, med allt vad det innebär... även om det har vart ljuvliga tre veckor ihop med hela familjen.

Nu väntar bad för tjejerna och sen förberedelser för i morgon...

Lovar att bli bättre på att blogga... tror jag.. ;)






Ovido - Quiz & Flashcards