theresehedman

Alla inlägg under januari 2012

Av Therese Hedman - 31 januari 2012 17:37

.... sen jag började jobba !

Det har liksom gått i ett och jag älskar det, jag fullkomligt älskar det !


Barnen lämnas tidigt o hämtas sent. Visst känns det tråkigt och jag saknar dom, men gud vilken känsla att få hämta, träffa dom efter en lång arbetsdsag.

Dom klarar det med glans, utan beskymmer vilket såklart gör att det känns lättare även för mig !

Tiden vi spenderar tillsammans är VERKLIGEN kvalite !!

Och jag njuter massor av att vara mamma, på ett helt annat plan än tidigare.


Introveckan på strokesidan är avklarad och i morgon kör jag igång med ett kvälllspass på de andra sidan, ortopeden !

Ser fram emot det med spänning !


Ja, miss osocial är mitt andra namn just nu, haha.... men ni står väl ut med det tills jag kommit in i gängorna och blivit lite varm i kläderna va? :)

Att somna 21.30 är inte riktigt min stil... men numera min verklighet !

Imorgon väntar dock en efterlängtad sovmorgon för mig och barnen... istället för att kl ringer 04.45 så räcker det med att vi går upp kl 07.30 !

Niiiice !!!


Nu ska jag förkorva mig i soffan med barnen...  



Jag visste det, va va det jag sa.

Skrattar bäst som skrattar sist  ;) !

Av Therese Hedman - 29 januari 2012 13:19

Idag känner jag mig sprudlande glad och full av energi.

Solen gör givetvis sitt :) Jag tvättar och har tillsammans med barnen städat deras rum.

Patrik och Emil har åkt till Hemse för Hockey och när Tyra vaknar ska vi ut och gå en sväng.

Det är bitande kallt men ändå skönt.


Igår blev det en trevlig kväll med finaste tjejerna, spontant ochhärligt !

Bara Emily fattades.

Julmust och Godis flödade och massa barn :)) Bilder kommer !


See you later....


Av Therese Hedman - 27 januari 2012 20:09

...av information :) Japps... Här sitter jag i soffan efter två introdagar på lassarettet... och jag njuter.

De va länge sen jag va så här trött...härligt trött. Lyckligt trött !!

Vilket underbart gäng där inne. Glada och skojiga. Jag känner mig redan hemma där !

Jag VET att jag kommer stormtrivas, det känns i hela kroppen !


Igår jobbade jag kväll.

Det innebar en helt ny verklighet för Patrik med. Han skulle hämta barnen på dagis efter jobbet, laga mat och natta dom... Men han fixade det med glans.

I morse väckte vi barnen 05.15 det borde inte va mänskligt att stiga upp så tidigt, men det gick förvånansvärt bra och barnen va lagom exalterade över att få äta frukost på dagis/fritids.


Helgen blir lugn och skön. 

I morgon kommer Casper och senare på kvällen kommer Terese och tjejerna hit medans Patrik och Jimmie åker in till stan och svänger sina lurviga :)


Näää nu ska jag fortsätta att njuta av helg.

På måndag är det jobb igen :))))





Av Therese Hedman - 24 januari 2012 13:28

...... nästan lite förlamad, lite tom men ändå full av en massa känslor.... glada känslor... det spritter i hela kroppen...


JAG HAR FÅTT JOBB !!!!!!!!!!!!


På torsdag börjar jag på lassarettet :))) Tror ni jag är glad eller , lyckligare än lyckligast.

Först väntar ett antal dagars introduktion...


Nu börjar livspusslet, som för dom flesta andra.

Välkommen till verkligheten Therese !

TACK !! =))

Av Therese Hedman - 23 januari 2012 22:11

... och jag har sagt det förut... men i dessa brudars sällskap kan man inte ha tråkigt !

Härlig kväll med mina bästa tjejer !!


 



 


 


 


 


 


 


 


 



 


 


 


 


 


   



Av Therese Hedman - 23 januari 2012 20:16

jajajaja, jag vet att ni väntar på att få gotta er i bilderna från tjejfesten, men jag har inte orkat...

Tyra är ännu sjuk så det blir inge dagis för henne på hela veckan och ikväll tvättar jag järnet.


Det har vart en helg i onyttighetens tecken ;) Den ena onyttigheten har avlöst den andra... men idag är det Måndag och jag är på banan igen !

Därför tänker jag bjuda på dagens kvällsmat :


Köttfärsgratäng (LCHF)

4 personer


400 gram köttfärs

1 burk Creme fraiche

1 ask Philadelphia

1 påse Tacokrydda

1 Gul Paprika

1 röd Paprika

1/2 purjolök

Riven ost efter behag

Salt och peppar


1. Sätt ugnen på 200 grader

2. Bryn köttfärs och blanda i tacokryddan

3. Blanda creme fraiche med philadelphia i en bunke med salt och peppar och lägg hälften i botten på en ugnsfast form

4. Lägg ett lager köttfärs uppå och purjolök skurna i ringar ovanpå det.

5. Lägg resten av creme fraiche-röran uppå och avsluta med ett lager köttfärs

6.Toppa med röda och gula paprika ringar och riven ost

7. In i ugnen i ca 20 minuter eller tills osten fått fin färg


Vi hade en vanlig sallad till med : Isbergssallad, gurka, avocado, rödlök och fetaosttärningar



          

Klicka på bilderna för att göra dom större





 

'


   





Av Therese Hedman - 22 januari 2012 23:13

om helgen kommer inom kort... men just nu behöver Tyra mig !

Hon har en feber som inte vill ge sig, en hosta som river i halsen och under dagen har hon blivit så hes att det inte längre kommer nåt ljud när hon gråter :/

Lilla Myran  


 


Av Therese Hedman - 21 januari 2012 18:50

Igår kväll när vi va hemma vid Elin så ringde Patrik o saTyra hade en temp på 39.9

Tidigt i mrose när hon vaknade va hon feberfri men sen kom tempen krypande igen och nästan hela dagen har hon legat runt 40 grader



Så idag har vi bara myst och pysslat om.

Patrik och Emil åkte hemifrån redan 06.30 i mrose och har spenderat hela sin dag i Visby Ishall. Dom kom hem lagom till kvällsmat !

Nu väntar sängen för tjejerna och jag o mina grabbar ska mysa o se en film...

Kanske hinner jag med o lägga ut lite bilder från gårdagens tjejkväll som va urmysig, like always !

Skapa flashcards