theresehedman

Alla inlägg under april 2011

Av Therese Hedman - 29 april 2011 14:19

       

Av Therese Hedman - 28 april 2011 21:04

Har William-trädet på våran baksida slagit ut i fullaste blom... Vita stora vackra körsbärsblommor pryder det annars så lilla trädet... precis som i nangijala...


Idag är det oxå fem år sen vi hade Williams minnesstund i allhelgonakapellet.

Då vi för sista gången fick se honom, känna honom, krama honom och pussa honom.

Han va iskall och stel, men ack så vacker... Min son !

Vi spelade Williams favorit-låt, krokodilen i bilen som vi lärt oss på sjukhuset under alla de sångstunder vi vart med på.

Vi spelade Mora träsks "Tumme hand"... William älskade den...


Anna Maria Bauer läste ur boken bröderna Lejonhjärta.. stycket där Jonathan och skorpan åter möts under körsbärsträden på en bro vid vattnet...

Jag tror hon syftade på Emil som då bara 3 år gammal satt där bredvid oss och lyssnade med stora öron.. så liten, såå klok.


Ett sista farväl... Jag minns den dagen med sorg, enbart mörk och tung sorg...

Idag när jag ser William-trådet så tänker jag LIV...

Vi levde så länge med döden omkring oss... men vi LEVDE LIVET, varenda sekund levde vi, och njöt av att få ha William hos oss..


Idag lever vi fortfarande, varje dag... vi njuter och vi lever och vi älskar att leva...men inom oss bär vi en sorg som inte med ord kan förklaras.



WILLIAM-TRÄDET



         




Av Therese Hedman - 28 april 2011 21:00

med blöjan på sne :)

En riktig liten godig är hon ska ni veta <3


     


 


 


 





Av Therese Hedman - 28 april 2011 20:37

           

Av Therese Hedman - 27 april 2011 23:11

Sitter här helt nervklen...

Det va länge sen något fick mig att rysa från topp till tå...

Oh herregud..............................


Jag pratar naturligtvis om kvällens avsnitt av Greys Anatomy... det va ett superspännande avsnitt... för att inte tala om avsnittet som ska visas nästa vecka....

Naturligtvis kunde jag inte hålla mig så jag gick in på Kanal5play och tittade på nästa veckas avsnitt...

Fruktansvärt spännande, det bästa avsnittet någonsin i Greys historia.... och...liite annorlunda kan man säga :)


Ni som inte följer greys har VERKLIGEN missat något !!! =)

Av Therese Hedman - 27 april 2011 09:17

.... och lämning gick TOPPEN !!!

Wilma for iväg med Holly på en cykel o Ebba tog en fröken i handen o gick.

Sånna lämningar är härliga !


Igår när jag kom för att hämta så satt dom ute och åt mellis, såg jätte mysigt ut och jag tror barnen gillade det skarpt... det såg så ut iallafall.

Ebba hade dock ont i magen hela kvällen. Kramper så hon grät o skrek. Det hade vart pannkakor på dagis (=mycket mjöl) så jag skulle bli förvånad om proverna visar att hon inte har gluten.

Samtidigt får vi inte utesluta mjöl o annat innan vi fått provsvaren.


Snart kommer T2 på kaffe, och på frdag är det TJEJFEST !!!!!! Ska bli så jäkla kul.

Malin och Elin står för middagen den här gången, och känner jag dom rätt så har dom även ett o annat bus på G.


På lördag är det valborg..

Vi drar till stan i år. Har alltid vart vid bläse och käkat pizza på grannen innan. Men år efter år har vi blivit besvikna på pris, mat och att någon fått fel och dessutom minst en timmes väntetid.... så i år väljer vi stan.

Det blir Emilys, Annas, Elins, Therese L och vi då... ev Malin o Johan oxå :)

Sen blir det nog eld i flundreviken !


Vad ska ni andra göra på Valborgsmässoafton ??

Av Therese Hedman - 25 april 2011 22:06

Ännu en toppen-dag med härlig sol.

Vi har hunnit med massor...

Oljat trall på uteplatsen... levererat vår gamla soffa o hämtat vår nya..

Städat bilen, och Patrik o Emil har ägnat eftermiddagen åt streethockey... Lika galna båda två är dom :)


Nu blir det lite kaffe på kvällskvisten, i morrn väntar Dagis och vardag igen !!

Av Therese Hedman - 25 april 2011 22:06

Ännu en toppen-dag med härlig sol.

Vi har hunnit med massor...

Oljat trall på uteplatsen... levererat vår gamla soffa o hämtat vår nya..

Städat bilen, och Patrik o Emil har ägnat eftermiddagen åt streethockey... Lika galna båda två är dom :)


Nu blir det lite kaffe på kvällskvisten, i morrn väntar Dagis och vardag igen !!

Ovido - Quiz & Flashcards