theresehedman

Alla inlägg under maj 2011

Av Therese Hedman - 13 maj 2011 08:30

underbart skööönt !

Helgen är äntligen här... igen ! Veckorna rasar fort fram.

Idag va Emil på riktigt gott humör... han ska följa med J hem efter skolan... han har räknat dagarna ända sen i tisdags då dom bestämde att dom skulle leka :)

Hoppas det komemr bli toppenkul !


Våran helgg är som vanligt fullspäckad.. I morgon är det barmarksträning, besiktning av bilen (suck), och så kommer Fammo o Faffa på em för att gratta Tyra.


Söndag blir nog ganska lugn, vi har lite att fixa med här hemma, Wilmas rum tex... får se vad det kan bli av det :)


Nu ska jag ta hand om tre rastlösa små tjejer :)

Av Therese Hedman - 12 maj 2011 11:08

efter Öland nu... Wilma pratar om det vareviga dag och jag vill bara att det ska bli JULI nu nu nu =)


Har suttit o tittat igenom gamla kort från Öland för två år sen... det va verkligen en toppen resa på så många sätt och jag ser verkligen  fram emot att åka igen...




Av Therese Hedman - 11 maj 2011 20:09

Äckliga vidriga är dom... Undrar varför dom finns egentligen? Har dom verkligen nån plats i näringskedjan eller har dom bara kommit till denna värld för att vara just...äckliga...

Idag plockade jag två av dessa äckliga på Tyra, en i huvudet och en intill Ögat... jag pratar såklart om fästingar !

Det kryper överallt på kroppen bara jag tänker på dom... hu :/



Parning
Av Therese Hedman - 11 maj 2011 09:17

.............. eller det är egentligen ingen hemlighet....alla vet det men har kanske inte tänkt på det.

Jag kan säga att jag är riktigt glad över det... det känns toppen och jag hoppas att det kommer att fortsätta i samma bana som det gjort nu...

Nu är ni nyfikna va ? Och dom flesta har redan slagits av tanken att jag ska bekänna att jag är gravid, men då har ni fel fel fel :)

Det enda jag vill säga är att mina barn är inne på sin 4 vecka på dagis UTAN att ha varit sjuka...

De ni... det är STORT.... Hoppas att det fortsätter så...

Men med min otur så kommer alla ligga i morgon bara för att jag skrytit om det i bloggen hahahaha


Have a nice day !!

Av Therese Hedman - 10 maj 2011 22:47

Tyras födelsedag har varit toppen, soligt varmt och massa med kalasande...

Tyra har fått en helt ny garderob med fina sommarkläder... en klosslåda, ett tåg och en kryptunnel, en alldeles egen kundkorg ett jättefint halsband fick hon oxå. Och så kom det lite pengar från Moffa och Helena genom cyberrymden

Jag tackar och bockar å Tyras vägnar !!

Tack alla bästa som på ett eller annat sätt har firat eller grattat henne idag


Föresten, klänningrn som Tyra har på sig hade jag som liten, den har alltså ett trettiotal år på nacken.

Alla mina tjejer har haft den på sin ettårsdag...


  Emil hjälper Tyra med morgonpresenterna...

 Ja må hon leva.... En nyvaken Tyra Myra



  Tyra


  Edvin och Emily


Hampus

     Havanna

  Tyra i tunneln

  Anna och Havanna

  Holly och Ebba

  Tyras tårta

  Gammelmoffa Holly och Gammelmommo

  Negerbollar...mums

  Emil

  Gammelmommo och Tyra

  Paketöppning

  Mer paket...

  Ebba.


  Tyra

  Wilma

  Tyra

  Wilma¨

Ebba bus

    Födelsedagsbarnet...

Av Therese Hedman - 10 maj 2011 11:59

Idag fyller vår Älskade Unge 1 år <3

Det blir kalas hela dagen lång.

Jag är alltid ute i sista minuten med bild till tidningen, så jag ringde in en annons... och så skrev dom fel...

Dom har skrivit att Tyra fyller 2 .. Wilma tyckte jag skulle ringa o skälla på dom. Det är ordning o reda med den damen :)


Från tidningen ...


GRATTIS FINASTE TYRA
 
Grattis finaste Tyra 2 år
Kramar o pussar från Mamma Pappa Emil William Wilma och Ebba
Av Therese Hedman - 9 maj 2011 19:13

.... det som skulle bli ett snabbt besök på lassis med Ebba och en mysig eftermiddag i Almedalen, slutade inte riktigt som vi tänkt oss....


Träffade Ebbas läkare, ang hennes mage och snurret hon upplever...

Vi pratade lite fram o tillbaka och det blev remiss till Röntgen för datortomografi av huvudet och ultraljud av mage, njurar och övriga vävnadsorgan...


Tiden mellan undeersökningarna tills vi fick svaren va hemsk... Att vänta på sånna svar är endast laddade med oro. Jag praktiskt taget skakade inombords kändes det som...

Vi har väntat på Röntgensvar sååå många gånger förr.


Ebba klarade udnersökningarna med glans trots att hennes huvud spändes fast och att sängen rörde sig fram o tillbaka in genom "tunneln " Hon va tvungen att ligga blixt stilla, och det gjorde hon trots att hon skrek av rädsla. Bilderna blev bra på första försöket.


Under ultraljudet somnade hon nästan...


Undersökningarna visade ingenting... allt såg fint ut. Min största oro o rädsla kan jag  nu lägga åt sidan... det va en otrolig befrielse och lättnad. Hon har inga växande tumörer i kroppen.


Snurret kan bero på problem med balansnerven och remiss är skickad till Öron.

Magen då... vi fick movicol utskrivet som hon ska använda i 14 dagar.

Vi fick även Zantac utskrivet... mot magkatarr som hon oxå ska ta i 14 dagar.

Blir det inte bättre så ska vi utesluta alla mjölkprodukter, alltså inte bara laktos som vi tidigare gjort.


Men vi tar ett steg i taget, och jag är sååå glad att det inte visade nåt galet på röntgen.. ! 

Av Therese Hedman - 9 maj 2011 08:38

Idag verkar kunna bli en riktigt varm dag...

Idag va barnen vakna och igång redan innan klockab ringde.

kl 07.20 va det redan 19 grader på baksidan i solen...

Har en känsla av att det kommer bli varmt idag.

Kanske börjar bli dax att plocka fem bassängen om det ska fortsätta så här ;)


Vi ska till stan, Ebba ska till läkaren och så får vi se om vi hinner med en sväng till Almedalen, antingen innan eller efter.


I morgon blir Tyra 1 ÅR... så ikväll ska det blåsas ballonger och fixas med tårtor.

Så ska det slås in paket givetvis :)


Näpp... lite mer kaffe...

Ovido - Quiz & Flashcards