theresehedman

Alla inlägg under maj 2011

Av Therese Hedman - 3 maj 2011 11:21

.... fyller min lilla bebis 1 ÅR...

nej hon är ingen bebis längre... även om jag tycker att hennes första år gått alldeles för snabbt.

Tyra bli ett år.. hör hur konstigt det låter =)


HENNES dag kommer att firas med massor av presenter, tårta, ballonger och nära och Kära.

För det är HON som ska firas... det är hennes dag.. hennes presenter och det är till henne uppmärksamheten ska riktas.

Det är för henne vi kommer sjunga oss hesa :)

Det är inga problem för dom andra barnen, dom har ju sina egna dagar, och dom är stora nog att förstå att det är TYRAS FÖDELSEDAG , och inte deras.


Jag skulle bli förvånad, lite arg till och med... om det kom gäster med presenter till dom andra barnen... för det är inte deras dag... och jag skulle inte för mitt liv köpa egna presenter till dom andra barnen på Tyras dag...


Jag tycker det är viktigt... viktigt att lära barnen att dom inte kan få allt, utan dom får snällt vänta till det blir deras födelsedag...vad blir det annars för tjusning med att fylla år...

Ska jag skriva Emil Wilma och Ebba på Tyras tårta oxå ? Dock aldrig ! Men sån är jag... och för mina barn är det de mest naturliga i världen att alla har sin egen dag helt enkelt....

Och dessutom tycker dom att det är lite av den stora tjusningen med att fylla år... att det är DERAS alldeles egna dag, och att det BARA är dom som får öppna paket...

Och så kommer det fortsätta att va !!


Av Therese Hedman - 2 maj 2011 18:08

Nu har vi intagit lite mat, diskat undan o Patrik har gått upp med tjejerna i badet.

Jag ska iväg på Föräldramöte i Fotbollen, det skulle tydligen komma nån föreläsare med nyttig information till oss föräldrar....ska bli spännande... !


Over and out !!!

Av Therese Hedman - 2 maj 2011 16:46

Idag har det bakats bullar med Elin och alla barnen... det gick över förväntan...

Vi gjorde dom riktigt stora... och jag vill lova att dom smakade super...

Blir nog att baka en omgång till Tyras födelsedag oxå...


Visst ser dom goda ut ??


Av Therese Hedman - 2 maj 2011 00:10

Glöm inte att kolla dom två tidigare inläggen från tjejfesten ;)


 


                 

Av Therese Hedman - 1 maj 2011 21:51

AND TURN UP THE VOLUME =)


OBS !! Detta är INGET skämt. Min älskade Lillasyster har en sån här oerhört vacker röst till vardags. Ska faktiskt erkänna att jag är en smula avis ;)



  Blir ni inte rörda av deras härliga uppträdande :) Vi andra asgarvade så tårarna spröt ...haha



Nästa klipp... Här kör vi hela havet stormar... och ni ska inte tro att dem som sitter kvar på stolarna i slutet jublar just av den anledningen... dom jublar för att dom slog ut den sämsta förloraren FÖRST ;)


Therese L en riktigt schysst tackling (not)... men har man bestämt sig för att vinna så har man :)





  Sorry Anna =)







Och här, har vi bara jävligt roligt. Jag måste faktiskt hålla med Anna när hon fäller kommentaren "Jag är glad att jag inte blv man"



 

Av Therese Hedman - 1 maj 2011 21:45

Fick just ett sms av Elin, att jag skulle sätta på 4:an. Humorgalan... tårar blandas med skratt... men nu har jag iallafall följt Elins initiativ och blivit VÄRLDSFÖRÄLDER.

100 kr i månaden har de flesta råd med.


Det är helt vansinnigt att det finns barn som lever i sådan misär. Jag är helt tagen.

Jag ska inte säga att jag inte fröstått allvaret tidigare, men att se bilder, videos gör mig så fruktansvärt berörd.


Bli världsförälder   http://www.unicef.se/stod-oss/bli-varldsforalder?gclid=CLGJpZHDx6gCFcODDgodFiNJoA


Bebis med hälsokort liten

Av Therese Hedman - 1 maj 2011 14:19

Som ni säkert vet så hade vi tjejfest i Fredags, och som ni säkert oxå vet så brukar våra tjejfester bli GALNA... den här tjejfesten va inget undantag :)


Vi träffades vid halv sju för mat hemma hos Malin.

Elin och Malin serverade förrätt, toast med räkor och annat mums.

Varmrätten bestod av Bandspagetti och pastasås med kräftstjärtar västerbottenost, sockerärtor och creme fraiche. Så fruktansvärt gott !!


Sen fortsatte kvällen, med en massa roliga lekar, uppträdande och andra tokigheter. En "raggarrunda" hann vi med som slutade med en snabiis på elvan där det va 70-talsfest !


Allt detta med dom BÄSTA......


Här kommer lite bilder..filmerna får ni snällt vänta på till senare ikväll ;) Håll ut... den som väntar på nåt gott....


  Varmrätt


  Förrätt


  Seriösa konversationer, alla verkar lyssna med spänning på Elin... Kolla Malins min...koncentrerad till MAX ..haha

  Världens bästa uppträdande EVER.... det bästa av allt är att det finns på Film... :)


Therese, allvarlig som få... ser nästan lite arg ut :)



   

Emily, nykter... men precis lika rolig som vanligt ändå ... trots att hon fick stå ut me oss fylltrysar ...


 

Snygg-Anna :)



 

Therese får en banan fastsatt i byxorna...



  Här pågår det lek för fullt... koncentrerat !


  Vi är på gång....



  Jag och Anna försöker släta ut våra 30-åriga dubbelhakar som så fint pryder de flesta kort :)

  GAAAAAALLLEENN !!


  Sötnosar... dom kan dom oxå ;)

   Skåååålll


  Bugg på elvan...


       


 

Hahahahaha.... du är fan bäst Therese :))


Japp det va bilderna det.... vill ni verkligen se filmerna ?!

Fler bilder kommer så småningom på Elins blogg, I guess !



Ovido - Quiz & Flashcards