theresehedman

Alla inlägg under maj 2011

Av Therese Hedman - 6 maj 2011 08:58

ååå va de ska bli skönt med helg... även om den är fullspäckad. I morrn är det lillkorpen för Emil... undrar om han egentligen vet vad det innebär :) Det återstår att se :)


Sen blir det en runda på stan o försöka hitta nåt till Tyra o handla lite tårtprylar....


Idag skiner solen, men det blåser lite kallt... kanske kommer vi iväg på en liten utflykt trots allt...

Av Therese Hedman - 5 maj 2011 09:32

Emil, är kär....PÅ RIKTIGT !!


Igår när jag hämtade honom i skolan berättade han att han hade chansen på en tjej.. hon skulle svara Ja eller Nej idag.

Han sa att det pirrade i magen och att han va nervös... det är första gången.


Han har vart i hop med tjejer förut, flera stycken på samma gång till och med, haha.. men ibland har dom gjort slut och ibland har han gjort slut utan att han lagt nån större vikt vid det..


Igår när han skulle gå och sova så va han nervös och trodde inte att han skulle kunna sova. Han hoppades att hon skulle svara JA.


I morse vaknade han, och kunde inte äta frukost... det pirrade för mycket i magen, nästan så han mådde illa sa han :)


Iväg till skolan, och av en händelse mötte jag honom och alla andra barn för en stund sen när dom va på väg ner till Slite teatern.

Emil kastade sig runt halsen på mig och viskade "hon sa ja, hon sa ja mamma !


Han är kär... på riktigt ! Min "lilla" Emil <3


   

Av Therese Hedman - 5 maj 2011 08:21

För mitt fina Fadderbarn EDVIN som fyller 2 år idag =)

HURRA HURRA HURRA HURRA !!!!


   

Av Therese Hedman - 4 maj 2011 22:06

och halva veckan har redan gått... Patrik har fullt upp på jobbet, och här hemma är det fullt upp som vanligt :)


Efter lite kaffe hemma hos Elin i förmiddags så somnade Tyra i vagnen och vaknade lagom till de va dags o hämta de andra barnen.


Casper o Therese kom vi 3 tiden. Therese skulle på EVK så casper skulle haka på ner till fotbollen.

Jag tänkte inte sitta där nere o frysa så jag gick hem till Emilys där det serverades både mat och kaffe...vilken lyx :) Äta UTAN mina egna barn... När hände det sist.

Edvin gosade upp sig vid mig i soffan, och jag har svårt att fatta vart tiden tar vägen.. han blir två i morgon... än mindre förstår jag att Tyra blir ett om några dagar !!


Hämtade Casper och Emil. Therese skulle på ytterligare ett möte så Casper följde med hem. Killarna fick lite mat i magen och sen spelade dom.

Det funkar alltid så himla bra när Casper är här. Och vi förde många roliga och intressanta diskussioner vid matbordet. Vilka smarta grabbar dom är :)


Nu har jag sett Greys, o i morrn börjar barmarksträningen, vilket Emil längtat efter massor. Hoppas det blir lika bra som han föreställt sig.


Näpp, tjuvkika på nästa veckas Greys ? AAAA så får det bli :)

Av Therese Hedman - 4 maj 2011 12:55

Japp här är Ebba och Tyras favoritsysselsättningar just nu...

Gåvagn, Gunga och MAT, Tyra älskar mat och är alltid den som sitter kvar sist vid matbordet.

Smaskens till sista slicken =)


           

Av Therese Hedman - 4 maj 2011 12:07

"Föräldrarna ska ha tystat ner allt"

Dömd för åratal av våldtäkter på sina småsystrar


Jag  skulle vilja skrika ut min Ilska för den här sortens brott... det är vidrigt, äckligt och SJUKA tankar o känslor i brodernīsom förstört sina sytrars liv.

Vad i helvete sysslade föräldrarna med ?

Jag tänker inte skriva mer om vad jag känner, det går inte... känner sån avsky..

Han fick 6 års fängelse... Vad fan är det för jävla straff ? för flera år av förnedran och skada av människors liv.

Föräldrarna skulle oxå dömas för skyddande av brottsling..

Min åsikt !


MEN vill ge systrarna STOR CREDIT för enormt mod !

Såren kommer aldrig läka, men SEGERN ÄR ER !!!


Läs artikeln här :

http://www.helagotland.se/nyheter/default.aspx?articleid=6806254

Av Therese Hedman - 3 maj 2011 17:36

Ikväll blir en lugn kväll.. House på TV =)

Kvällsmaten uppäten och nu tar vi hand om den berömda disken :/


Har hämtat mina älskade ungar på dagis o i skolan.

En fröken kom ut och berättade att hon haft med Ebba i köket.

Det känns så himla roligt när dom kommer med lite information utöver det vanliga... det tar så lite tid för dem att berätta, men det betyder så himla mycket. Härligt, och det uppskattas massor.


Jag kan inte släppa tanken på att Ebbas prover va bra... Jag är jätteglad över det... MEN

jag vet att ni kanske tycker att jag går händelserna i förväg, men det är ett sätt vi blivit tvugna att lära oss att leva med. Det va så vi levde under lång tid när William va sjuk.

Tankarna går inte att stoppa, och varenda en av tankarna blir tänkt om och om igen.


Ebba har dock vart på toppen-humör sen vi kom hem från dagis. Vart riktigt glad, pratat om dagis, sjungit och skrattat.

Däremot åt hon ingen mat, sa att hon skulle kräkas om hon åt mat... :/


Ny myser vi lite innan alla kvällsrutiner drar igång...


 


Av Therese Hedman - 3 maj 2011 13:47

måste jag säga....

Blev preis uppringd av barnmottagningen... dom skulle bara rapportera provsvaren för Ebba...

Dom va nästan helt säkra på gluten, liksom vi själva nästan intalat oss att det va....

Men alla provsvaren va bra... det visade INGENTING... ingen allergi eller överkänslighet...

Toppen, tycker ni säkert...

men Ebbas klagande över magen fortsätter, dagligen...likaså hennes uttryck om att det snurrar....

Som ni säkert förstår så sätter detta igång en rad av oroligheter o tankar hos mig...

Vad är det då? Varför får hon ont i magen varje dag ? varför har hon ingen aptit ? varför snurrar det? 

Vad sjutton är det som spökar... o vet ni ...jag tänker inte ens ta ordet i min mun... men nu är jag uppriktigt orolig...

På Måndag ska vi in för fortsatt samtal och utredning....det känns som en hel evighet till det är måndag... och jag känner mig just nu närmast förlamad...

Ovido - Quiz & Flashcards