theresehedman

Direktlänk till inlägg 3 maj 2011

Nu blev jag uppriktigt orolig....

Av Therese Hedman - 3 maj 2011 13:47

måste jag säga....

Blev preis uppringd av barnmottagningen... dom skulle bara rapportera provsvaren för Ebba...

Dom va nästan helt säkra på gluten, liksom vi själva nästan intalat oss att det va....

Men alla provsvaren va bra... det visade INGENTING... ingen allergi eller överkänslighet...

Toppen, tycker ni säkert...

men Ebbas klagande över magen fortsätter, dagligen...likaså hennes uttryck om att det snurrar....

Som ni säkert förstår så sätter detta igång en rad av oroligheter o tankar hos mig...

Vad är det då? Varför får hon ont i magen varje dag ? varför har hon ingen aptit ? varför snurrar det? 

Vad sjutton är det som spökar... o vet ni ...jag tänker inte ens ta ordet i min mun... men nu är jag uppriktigt orolig...

På Måndag ska vi in för fortsatt samtal och utredning....det känns som en hel evighet till det är måndag... och jag känner mig just nu närmast förlamad...

 
 
Ingen bild

Tina Lejdemyr

3 maj 2011 16:31

Fy vad jag lider med er. Denna oro för våra barn som är kvar. Ibland helt orealistisk men ibland fullt rimlig. Förstår att du är orolig även om det förmodligen finns tusen andra saker detta kan handla om än det där andra, hemska som man inte ens vill ta i sin mun.
Jobbigt att vänta ända till måndag, hoppas tiden rusar dit och att ni får bra besked med er hem. Kram från Tina, Irmas mamma ( o Ludwigs o Linns förstås :-)

 
Hannah

Hannah

4 maj 2011 07:08

Ett tips till magontet om ni inte hittar något annat är att kolla magsår och magkatarr. Har en liten kille på 4 år som i princip hela sitt liv klagat på ont i magen och nu i våras fick vi äntligen svar. Magkatarr och magsårsbakterie. Hur länge vet dom inte men efter medicin är inte varje dag fylld med klagan över magen längre.

Hoppas ni hittar på felet och att det är nåt lätt fixat.

kram

http://www.littelfrogs.blogspot.com

Therese Hedman

4 maj 2011 11:56

Tack för tipset :) Ska ta upp det med läkarna på Måndag ! Tack !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards