theresehedman

Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

O herregud vilken dag

Av Therese Hedman - 9 maj 2011 19:13

.... det som skulle bli ett snabbt besök på lassis med Ebba och en mysig eftermiddag i Almedalen, slutade inte riktigt som vi tänkt oss....


Träffade Ebbas läkare, ang hennes mage och snurret hon upplever...

Vi pratade lite fram o tillbaka och det blev remiss till Röntgen för datortomografi av huvudet och ultraljud av mage, njurar och övriga vävnadsorgan...


Tiden mellan undeersökningarna tills vi fick svaren va hemsk... Att vänta på sånna svar är endast laddade med oro. Jag praktiskt taget skakade inombords kändes det som...

Vi har väntat på Röntgensvar sååå många gånger förr.


Ebba klarade udnersökningarna med glans trots att hennes huvud spändes fast och att sängen rörde sig fram o tillbaka in genom "tunneln " Hon va tvungen att ligga blixt stilla, och det gjorde hon trots att hon skrek av rädsla. Bilderna blev bra på första försöket.


Under ultraljudet somnade hon nästan...


Undersökningarna visade ingenting... allt såg fint ut. Min största oro o rädsla kan jag  nu lägga åt sidan... det va en otrolig befrielse och lättnad. Hon har inga växande tumörer i kroppen.


Snurret kan bero på problem med balansnerven och remiss är skickad till Öron.

Magen då... vi fick movicol utskrivet som hon ska använda i 14 dagar.

Vi fick även Zantac utskrivet... mot magkatarr som hon oxå ska ta i 14 dagar.

Blir det inte bättre så ska vi utesluta alla mjölkprodukter, alltså inte bara laktos som vi tidigare gjort.


Men vi tar ett steg i taget, och jag är sååå glad att det inte visade nåt galet på röntgen.. ! 

 
 
Emily

Emily

9 maj 2011 19:46

Så jäkla skönt att det inte var något allvarligt med lilla Ebba. Hoppas nu det hon fått hjälper. Massa kramar till er <3

http://www.ehallgren.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Sofia Gardelin

9 maj 2011 20:31

Är så glad för er skull att de inte hittade något läskigt på röntgen. Förstår att ni andas ut nu.
Hoppas snart att Ebba mår bättre och att magen fungerar som den ska.
Stor kram Sofia

 
Ingen bild

Tina lejdemyr

10 maj 2011 07:11

Underbart skönt att inget hittades på röntgen! Vilken lättnad. Hoppas hon blir bättre i magen snart. Kram fr Tina

 
Anna Ahlvin

Anna Ahlvin

10 maj 2011 08:52

Va skönt att allt ser bra ut! Hoppas nu att hon får bukt med sin lilla mage. Ta hand om er!

http://www.familjenahlvin.blogg.se

 
malin

malin

10 maj 2011 09:42

det måste känts fruktansvärt att sitta där och vänta på provsvaren.. men så skönt att dom inte visa något,, Hoppas verkligen de andra hjälper som hon fått.. Stor kram till er!

http://www.malinlillstrumpa.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards