theresehedman

Alla inlägg under april 2011

Av Therese Hedman - 4 april 2011 12:02

Vem sa att de skulle va enkelt att va mamma ????


Hon\ han måste ha svamlat ordentligt i nattmössan...

Att vara mamma är underbart på många sätt o vis, men de e inte ett dugg underbart eller sagolikt att se sina barn må dåligt, eller torka spyor hela dagen :(

Av Therese Hedman - 4 april 2011 10:31

Det tycks inte bättre än att de enda ni kommer få läsa om i min blogg är SJUKDOMAR.... för vet ni... mina barn är sjuka IGEN !!

Nej jag vet att dom knappt hunnit bli friska.. ni behöver inte påminna mig... nu är det alltså dax igen...


Ebba o Tyra, magsjuka... japp ni läste rätt...

Nu finns det snart ingen återvändo... är trött på att va negativ om dagis, om alla sjukdomar som aldrig tar slut, om för stora barngrupper o dålig ventilation... är trött på att höra bortförklaringar om vad som orsaker dessa rundgåpngar av sjukdomar som ALDRIG tar slut...


För allt det jag tycker är positivt, allt jag tycker är bra med dagis, hamnar i skuggan... ingen pratar om allt det jag tycker är bra... det är mycket roligare att prata skit om hur negativ jag är...

Media skulle va jävligt intresserade av detta, men är de rätt att gå så långt ?


Är trött på alla positiva människor som tycker jag är negativ... positiva människor som sen står i kön i affären o snackar skit om dagis, istället för att säga det direkt till dagis..

att trött på "dom" som lämnar sina barn, halvkrassliga för att dom själva anser att deras jobb är viktigare än allas andras...

Som sagt,  lämnar sina halvkrassliga barn, som sedan smittar andra barn, så deras föräldrar måste va hemma från sitt jobb istället...


Jo jag är mammaledig, jag har möjligheten att va hemma med mina sjuka barn..

Mden måste jag tycka att det är kul o va hemma med sjuka barn bara för att jag inte jobbar ? Måste jag tycka det är okej att mina barn jämt är sjuka för att jag är mamamledig ?


Jag har dock inga större förutsättningar än andra föräldrar med arbete... för när det kommer till barnen så HAR ALLA SKAFFAT BARN, O ALLA HAR DÅ SAMMA JÄVLA ANSVAR ATT HÅLLA SINA SJUKA BARN HEMMA.


Thats it .................. Tyck att jag är negativ... men ge mig EN enda anledning till varför jag ska gå runt o låssas, spela ett jävla spel om hur bra allt är, fast det inte är det ??


Dom som svartmålar dagis.. det är dom som utåt sett är dom positiva men sen snackar skit, mer än nån annan.,,, Lita aldrig på någon... jag säger bara det... Det är inte alltid så jäkla glatt o positivt som det låter...




Av Therese Hedman - 3 april 2011 19:42

på när bakslaget ska komma.... idag har Wilma och Ebba bearbetat sig själva genom att gång på gång intyga att dom ska sova själva ikväll för de va dom ju så duktiga o göra igår...

O mycket riktigt, vi följde med upp, samma rutiner som igår, puss o bädda om, sätta på saga, o säga gonatt.

5 minuters gnäll från Ebba, o nu sover hon... nog :)


Sen funderar jag över en anna sak... att jag o Patrik ska flytta ner i vardagsrummet så småningom... tror det snart är dax för Wilma o eget rum..

Man vill ju ha det så smidigt som möjligt i vardagsrummet såklart... o jag tror ändå att en säng är bättre än bäddsoffa... tänk va jobbigt att varje morgon behöva fälla in den där bäddsoffan...


Ni som vet hur vi bor... har ni några schyssta inredningstips eller är det dött lopp ;)



Av Therese Hedman - 3 april 2011 18:13

..... knäpp och alldeles tokig i mångas ögon... men jag gillar det =) Alltså inte att va knäpp o galen.... ...


Idag har vart en full dag... först kom Mamma o Bempa i förmiddags, tätt förljda av Elin Adde o Holly...

Emil fick hit en kompis... och när Elin o Adde gick hem så stannade Holly kvar för att leka...


Stunden senare fick vi oväntat besök av Emily Staffan, Hampus och Edvin...

När dom gått va de lagom att börja med kvällsmat...

Ikväll blev vi 8 till maten... Fullt bord med andra ord... men... jag gillar det... o det hade fått plats för några till om de vart så =)

Men vet ni... jag gillar det... vi gillar det... att ha folk omkring oss...

Galet, konstigt, märkligt... utröttande ?


Ja, kanske för den ovane... men stim o stoj och skrikiga ungar bekommer inte oss... en mer eller mindre ;)


Lika bra att jag vänjer mig dessutom, för sen när ungarna blir större o alla kommer hem med kompisar så är det lika bra att va inställd på att de flesta tänker stanna o käka kvällsmat...


Hur som haver, jag gillar att folk, liv o rörelse runt mig.... aaaa de gör jag faktiskt.. =)




Av Therese Hedman - 2 april 2011 19:32

Ebba hade feber inatt, Tyra är bättre... tänker inte fördjupa mig nåt större i deras sjukdomar, antar att ni är lika trött som jag på att höra om det =)


Vi har bara tagit det lugnt idag... Möblerat om i vardagsrummet... och städat. Skönt att få det gjort..


Beställde Pizza gjorde vi oxå... orkade inte laga nån mat... så är det ibland.


I kväll kör vi en ny sovgrej med de stora tjejerna.

Dom delar ju rum o jag har suttit bredvid Ebba tills hon somnat, fram till nu.


Ikväll testar vi att gå upp, bädda om, pussa godnatt och sätta på saga...

Det har gått 10 minuter. Dom första fem gnällde ebba där uppe... men dom senaste fem har det vart tyst...

Vågar inte smyga upp o se om dom sover ....hoppas det !!


den som lever får se...

Av Therese Hedman - 1 april 2011 15:04

Vår lördagsfrukost är räddad =}


 

Våran gamla Philips från år 2000 skulle säkert kunnat hänga me ett par år till...

Men fyller dessvärre inte längre sin funktion ;)

Med sex medlemmar i familjen som vill ha rostmackor på lördagsmorgonen så kunde våran brödrost för två mackor inte längre klara jobbet :) Nu får vi se om denna för 4 mackor ger mer rulians på frukostbordet ;)


Tack Anna o elkedjan :)


Och så lägger jag in lite kort på Tyra... visst ser hon ut som att hon piggnat på sig lite mer?! Det går framåt... såå underbart härligt !


   

Av Therese Hedman - 1 april 2011 12:28

Ja oj vilken slappardag och jag tänker inte lyfta ett finger.


Tyra är på bättringsvägen, glad och pigg... men äter ännu dåligt.

Blev utskriven igår efter läkarkontakt.

Nästa steg blir att göra en utvärdering om hurvida hon har Astma eller "bara" förkylningsastma.

Men det första målet blir att försöka få henne att äta och dricka ordentligt igen.


I morse kom Therese L hit på morgonkaffe innan bussen till stan gick.

Hon hade med sig bullar och ett par jättefins skor till Ebba.

Ebba va lite blyg medans Therese va här, men sen hon gick så har hon traskat runt i skorna...hon Älskar dom ! P

Tack Therese, dom va perfekta.


Nu ska jag o Wilma traska ner på den sedvanliga hörselkontrollen man gör vid fyra år... hoppas det kommer gå bra....


Over and Out...

Ovido - Quiz & Flashcards