theresehedman

Direktlänk till inlägg 4 april 2011

SUPRIIIIISE SUPRIIIISE......

Av Therese Hedman - 4 april 2011 10:31

Det tycks inte bättre än att de enda ni kommer få läsa om i min blogg är SJUKDOMAR.... för vet ni... mina barn är sjuka IGEN !!

Nej jag vet att dom knappt hunnit bli friska.. ni behöver inte påminna mig... nu är det alltså dax igen...


Ebba o Tyra, magsjuka... japp ni läste rätt...

Nu finns det snart ingen återvändo... är trött på att va negativ om dagis, om alla sjukdomar som aldrig tar slut, om för stora barngrupper o dålig ventilation... är trött på att höra bortförklaringar om vad som orsaker dessa rundgåpngar av sjukdomar som ALDRIG tar slut...


För allt det jag tycker är positivt, allt jag tycker är bra med dagis, hamnar i skuggan... ingen pratar om allt det jag tycker är bra... det är mycket roligare att prata skit om hur negativ jag är...

Media skulle va jävligt intresserade av detta, men är de rätt att gå så långt ?


Är trött på alla positiva människor som tycker jag är negativ... positiva människor som sen står i kön i affären o snackar skit om dagis, istället för att säga det direkt till dagis..

att trött på "dom" som lämnar sina barn, halvkrassliga för att dom själva anser att deras jobb är viktigare än allas andras...

Som sagt,  lämnar sina halvkrassliga barn, som sedan smittar andra barn, så deras föräldrar måste va hemma från sitt jobb istället...


Jo jag är mammaledig, jag har möjligheten att va hemma med mina sjuka barn..

Mden måste jag tycka att det är kul o va hemma med sjuka barn bara för att jag inte jobbar ? Måste jag tycka det är okej att mina barn jämt är sjuka för att jag är mamamledig ?


Jag har dock inga större förutsättningar än andra föräldrar med arbete... för när det kommer till barnen så HAR ALLA SKAFFAT BARN, O ALLA HAR DÅ SAMMA JÄVLA ANSVAR ATT HÅLLA SINA SJUKA BARN HEMMA.


Thats it .................. Tyck att jag är negativ... men ge mig EN enda anledning till varför jag ska gå runt o låssas, spela ett jävla spel om hur bra allt är, fast det inte är det ??


Dom som svartmålar dagis.. det är dom som utåt sett är dom positiva men sen snackar skit, mer än nån annan.,,, Lita aldrig på någon... jag säger bara det... Det är inte alltid så jäkla glatt o positivt som det låter...




 
 
Ingen bild

caroline

4 april 2011 11:02

STORA STYRKEKRAMAR!!!
Lider så mycket med er.. Att ni aldrig kan få vara friska.. Stackars barn! Krya på er!
Och jag håller fullkomligt med dig kusin! Jag förstår att du är trött på det här. Ni förtjänar att ha friska barn mer än en dag! KRAMKRAM

 
Ida

Ida

4 april 2011 11:47

Men herregud, det finns inget slut på detta elände! Du får ju snart behöva ha barnen hemma på heltid.. Så här funkar det ju inte att ha det, erat dagis och nästan hela söktes befolkning verkar ju vara från en annan planet och så totalt trögfattade att det finns inte.. Vad gör dom när nån annan kanske blir lika sjuk som Tyra var nyss och kanske inte alls klarar det lika bra, är det dags att vakna då? Försent som vanligt... Usch! Jag kokar! Kämpa på Therese! Du är grym och en riktig kämpe! Kramar och krya på sig återigen till småttingarna

http://idamariass.wordpress.com

 
Ida

Ida

4 april 2011 12:17

Söktes=slites såklart!!

http://idamariass.wordpress.com

 
Ingen bild

-

4 april 2011 17:29

undrar aldrig personalen hur det kan vara att man ringer var och varannan dag och sjukanmäler sina barn?
Tycker det verkar hur konstigt som helst med allt.
Kämpa på!

Therese Hedman

4 april 2011 18:11

Tack, jag kämpar på så gott det går..

Nej, dom undrar nog inte... inget dom visar utåt iallafall... o även om dom undrar så struntar dom i det...
Det finns så mycket man skulle kunna göra för att åtminstone FÖRSÖKA skydda barnen lite mot dessa sjukdomar som drabbar så många (inte bara mina barn) , om och om och om igen... :(

 
Ingen bild

-

4 april 2011 21:54

oerhört märkligt. hade man själv arbetat som pedagog i en sådan verksamhet hade man väl tillslut börjat undra varför barnen aldrig kommer tillbaka "klokt"?
Ja, verkligen finns det det. Så lite kan göra så mycket!!

 
Ingen bild

kickan

5 april 2011 18:41

Tycker ändå du är en oerhört tapper mamma=)
Kram

Therese Hedman

5 april 2011 20:14

Tack

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards