theresehedman

Alla inlägg under april 2011

Av Therese Hedman - 25 april 2011 21:18

Är riktigt nöjd med vår nya soffa... och det bästa av allt... 3-sitsen fyller den funktion vi va ute efter mest , BÄDDSOFFA...


Äntligen kan Wilma få sitt egna rum som hon längtat efter.

Jag tror aldrig jag varit så nöjd över en soffa vi haft, som jag är över denna.. Nu ska bara väggarna och (möjligtvis) bordet målas vitt... sen kommer vårt vardagsrum bli toppen..

Och så lite annan inredning med hjälp av Elin som har öga för sånt :)


   

Av Therese Hedman - 25 april 2011 12:26

Då har vi en till salu.


Stor gedigen skinnsoffa med 2 fåtöljer och en fotpall... SLUMPAS BORT !!


 

Av Therese Hedman - 24 april 2011 20:04


 


.... fan va det vart underbart ute idag.

Hela dagen har vi spenderat ute.

Patrik o Wilma drog till Hellvi i förmiddags och Emil blev medbjuden på utflykt av Sebbe... bara jag o småtjejerna kvar hemma.

Vi tog ut filtar o böcker på baksidan o njöt av värmen.


När alla kommit hem så stannade Emilys på lite grillad korv medbröd och ungarna lekte av sig en stund till...

Nu har en stund i badkaret rensat bort all smuts och tjejerna ligger i säng för natten.

I morgon är det fullt upp ¨på schemat... trallen ska oljas o staketet ska målas vitt...

See you later... här kommer bildregn... Take it or leave it !!


         


                   



Av Therese Hedman - 23 april 2011 20:41

Det har art en helt otroligt underbar dag ...solen har värmt även om det vart lite kyligt i vinden.

Vid elva snåret kom Mamma och Bempa, Elin Adde o Holly.

Vi fixade lunchen...å gudars så gott....


Sen drog männen till mamma o Bempas stuga o fixade o donade medans vi andra stannade o solade på baksidan, barnen roade sig med lek på framsidan.

Kaffe o massa mys.. och GODIS naturligtvis :)


Mommo o Bempa åkte hem o vi grillade med Elins... sen en liten stund tillbaka sover tjejerna och jag Patrik och Emil ska spela Kinect...


Hoppas ni andra haft en UNDERBAR dag...


   

         


         



Av Therese Hedman - 22 april 2011 09:40

Igår va en fullspäckad underbar dag !!!

Förmiddan tog Jag, Tyra och Emil det lugnt... Wilma och Ebba va på dagis.

Där hade det oxå vart lugnt... det va lite barn och det mräktes tydligt.


Efter lunch kom Therese och Casper. Emil Casper Wilma och Holly klädde ut sig till påskkärringar och gick runt i kvarteret... MASSOR av godis fick dom !


Sen led det mot kvällen och jag o Elin skulle in o storhandla. Therese hakade på o casper lekte med Emil under tiden... Hade gått toppen som vanligt !


Snart kommer Holly och Elin, då ska det målas ägg... Imorgon är det påskafton som firas med Elins, mamma, Bempa och en massa god mat... och PÅSKMUST !!!




Av Therese Hedman - 20 april 2011 20:30

..ännu ett år har passerat, ännu en dag som vi minns med sån ofantlig smärta.

Idag har vart en dag med tårar, skratt och...vardag.. !


Emily och T2 kom och hjälpte mig fördriva en stund av dagen.

Båda hade med sig blommor. Jag blev oerhört rörd av deras omtanke.


Kan inte nog säga hur tacksam jag är för alla fina vi har runt om oss...

Familj, vänner och våra älskade barn...

Älskar er allihopa så mycket och är så glad att alla finns i mitt vårt liv.


Vi gläds åt livet varje dag... vi gläds åt dom fina barn vi har, men ingen av dom kan ersätta William, någonsin.

William är William och han fattas oss oavsett hur många glädjeämnen vi har i livet.


 


 

Av Therese Hedman - 20 april 2011 15:15

I morse bar det av mot dagis som påskkärringar :) Det va dax för den årliga påskmarschen. Dock på fel dag o utan godispåse, till barnens besvikelse... :/

Dom va iallafall jätteduktiga o hade övat in några sånger.


Efteråt tog jag med tjejerna hem. Vi gick först till Ica och handlade varsin glass.


           

Av Therese Hedman - 20 april 2011 07:42

... William gick bort.

Hur kan det ens va tillåtet att bli så sjuk att man måste dö när man bara är knappt 2 år gammal ?

Dagarna innan medför ofta så mycket ångest och sorg, men när dagen idag kommer så infinner sig ett lugn... samma lugn som jag kände när William somnade. Nu är han fri !

En befriande känsla.. äntligen slipper han lida mer.


Att vi, för resten av våra liv är fångade i en sorg, det har vi lärt oss att leva med... vi har våra andra fantastiska barn... vi gläds o lever för dom varje dag.

Även om ingen av dom någonsin kommer kunna ersätta William.


William lärde oss sååå mycket om vad som är viktigt i livet. Jag är oerhört tacksam över att jag fick äran att va hans mamma.. !


Ikväll åker vi till graven o gör vårfint... men först ska tjejerna gå påskmarsch med dagis... Jag är, som alltid, övertygad om att han är med oss.

Tills vi ses igen..........








Ovido - Quiz & Flashcards