theresehedman

Alla inlägg under april 2011

Av Therese Hedman - 7 april 2011 19:03

Här kommer nåt ni inte hört om på länge....

Wanna know a secret ???



Hann Ebba bli frisk ?

Svar: ja en och en halv dag...


Är Ebba sjuk igen ?

Svar: ja, vaknade med feber i morse..


Är jag förvånad ?

Svar : NEEEEEJ !!


Är NI förvånade ?





Av Therese Hedman - 6 april 2011 19:12

... stannade vi ute en liten stund. Tyra somnade i vagnen o dom andra ville cykla...

Det duggade lite ute, men sen när har regnet hindrat dom ? :)


       


 

 

 

Av Therese Hedman - 6 april 2011 12:29

Om jag kunde beskriva saknaden efter William så skulle jag kunna skriva en hel novell...

Om jag kunde baskriva känslan av att inte ha honom här, så hade det kanske lättat mitt hjärta en liten stund....

Men känslorna är svåra att beskriva, svåra att ta på, och svåra att leva med...


Idag, för 6 år sen...


Det närmar sig slutet

2006-04-06 22:33

"för det allra vackratse vi har... ett av våra barn... lilla william, lilla älskade solstråle. Beskedet vi fick idag, skär igenom kroppen o ångesten vi känner kommer inte ut nånstans... vill hjälpa dig, vill göra dig frisk.


Just nu känns det som att det enda som du lever på är Kärlek o luft, o vi älskar dig så innerligt obeskrivligt mycket... det finns inget vi inte skulle göra för dig!


Den där förbannade tumören har växt igen o nu finns det inget mer... INGET MER... jag vill inte att de ska va sant, jag vill inte vill inte vill inte! Om alla tårar som jag o patik fällt idag kunde göra dig frisk så skulle du vart frisk för länge sen.... en enorm sorg har tagit plats i våra hjärtan. Att veta att man kommer förlora sitt barn, en smärta som äter upp en innifrån o ut, lånsamt lånsamt...

Hjälp!"



Det är än idag, lika ofattbart som då svårt att förstå... 6 år är ingen tid... det känns fortfarande som igår...


Grattis på Nansdagen WILLIAM

Älskar dig    

Av Therese Hedman - 6 april 2011 09:18

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ebba är iafpigg...går runt här hemma o tjatar om att få gå till dagis...

Hur förklarar man för en två-åring vad feberfri dag innebär ??

Ingen aning haha, så jag gör inte ens ett försök utan uppmuntrar henne med att hon får gå i morgon... det får räcka...


Ute SPÖREGNAR det, vart tog våren vägen, eller är det de här som kallas vår ? ;)

Av Therese Hedman - 5 april 2011 21:16

Slömorgon... det är så härligt när åtminstone två av barnen kan sova tills dom vaknar...

Emil till skola o Wilma till dagis. Tack min bästa lillasyster som ställer upp o tar me o lämnar o hämtar Wilma <3


En lugn förmidda, med en förhållandevis pigg Ebba...

Efter ett kom Therese o Casp...

Kaffe, prat o TACOS =) är ni förvånade ? ;)


Ebba feber ikväll, inget att bråka om, 38,2...men tillräckligt för att hon ska få va hemma ytterligare en dag o hämta krafter. Hade inte spelat nån roll om jag hade arbetat.. barnen måste få återhämta sig ordentligt, mest för deras egen skull...


Det är en sak att va hemma, men en helt annan femma att komma tillbaka till dagis och inte va helt 100. Det är ett helt annat tempo där.


Patrik kollar hockey med en sovande Tyra.. o jag hamnar som vanligt här..


Emil längtar ihjäl sig efter barmarksträningen som börjar om drygt en månad.

Härligt att se honom brinna så för det här.

Han sitter numera även klistrad som aldrig förr framför varenda hockeymatch på TV och studerar målvakten.. . och är lagom lyrisk över vem som ska va målvaktstränare på sommarhockeyn i sommar... :)


Näpp... bye for now...

Av Therese Hedman - 5 april 2011 10:16

Idag känner jag mig glad, det ändrar dock inte min uppfattning. Det jag skrev igår står jag för även idag, i morgon...

Ebba är frisk, Tyra med... men det är bara en tidsfråga innan det är dags igen... MEN fram tills dess tänker jag njuta av friska ungar !!


Jag tänker inte ta ut något negativt i förskott o gräva ner mig, men jag tänker heller inte förvänta mig något annat än att det snart är dags för nya sjukdomar, eller samma......

Men, kvinna som jag är, så kan jag se både det positiva, och njuta av det.. och ha i tankarna att det snart är dags igen... undrar vem som står på tur ?!


Have a nice day !!!!!

Av Therese Hedman - 4 april 2011 18:32

känner att jag vart dålig med bilder på sistone... men ska jag va helt ärlig så har det inte tagits så många...

Här kommer några från helgen och från dagen idag....


   



 

En sjuk liten Ebba

   


  

  Tur att dom andra två är pigga åtminstone... iallafall i skrivandets stund...

Av Therese Hedman - 4 april 2011 14:26

Tänk att solen kan få en på så gott humör... de va väl ingen som trodde i morse, när regnet öste ner att det skulle bli en sån härlig eftermiddag ?! Lovely !!


Snart fyller Emil år..om 12 dagar närmare bestämt påminde han mig om i morse =)

Har haft stooora beskymmer me vad vi ska köpa, men nu tror jag dock att vi är  klara...

Ska försöka ta en runda på stan nån dag... lite sommarkläder kan han oxå få... o benskydd till fotbollen behöver han....



Ovido - Quiz & Flashcards