theresehedman

Direktlänk till inlägg 3 april 2011

Funderar....

Av Therese Hedman - 3 april 2011 19:42

på när bakslaget ska komma.... idag har Wilma och Ebba bearbetat sig själva genom att gång på gång intyga att dom ska sova själva ikväll för de va dom ju så duktiga o göra igår...

O mycket riktigt, vi följde med upp, samma rutiner som igår, puss o bädda om, sätta på saga, o säga gonatt.

5 minuters gnäll från Ebba, o nu sover hon... nog :)


Sen funderar jag över en anna sak... att jag o Patrik ska flytta ner i vardagsrummet så småningom... tror det snart är dax för Wilma o eget rum..

Man vill ju ha det så smidigt som möjligt i vardagsrummet såklart... o jag tror ändå att en säng är bättre än bäddsoffa... tänk va jobbigt att varje morgon behöva fälla in den där bäddsoffan...


Ni som vet hur vi bor... har ni några schyssta inredningstips eller är det dött lopp ;)



 
 
Terese

Terese

3 april 2011 19:59

Om ni känner att ni skulle klara er på en "lite" mindre bredare säng så skulle jag nog göra ngt vid trappen!! De är min ide!

http://berglundsjoqvist.blogg.se

Therese Hedman

3 april 2011 20:01

tack :) Jag har oxå tänkt tanken under trappan, eller därikring... inte under trappan kanske... men som sagt VID trappan ... toppen =)

 
Terese

Terese

3 april 2011 20:18

Det blir så fullt om ni ska ha en säng mitt i rummet!! Vi får prata mer om de över fika tror jag :) Senare i veckan kanske!!

http://berglundsjoqvist.blogg.se

Therese Hedman

3 april 2011 20:20

bolut ! De är bra med tips o ideer...:) tur vi har er :)haha

 
Ingen bild

emla

3 april 2011 21:15

Ni som har så stor familj, varför bor ni i en liten lght?? Varför skaffar ni inte hus?? Förstår såklart om de e svårt ekonomiskt sett, men tänkte om de kanske bara va så att ni helt enkelt inte vill bo i hus?? inget fel i det alls...:)

Therese Hedman

3 april 2011 21:52

För mig har det ingen betydelse om vi bor i en stor lägenhet eller ett stort hus. För Patriks del så ser han helst ett hus, då man kan fixa o dona som man vill.

Nu bor vi i en fyra, det finns inga större i slite...
Vi skulle behöva MINST en femma... det finns inte att få tag i :(
Hus är inte aktuellt för tillfället, jag är mammaledig o har inget jobb att komma tillbaka till = ingen inkomst och Patrik jobbar som mest på vår/sommar/höst... vintern vet man aldrig hur det ser ut med jobb.

men nåt större måste vi ha... inom de närmsta åren åtminstone =) det börjar blir riktigt trångt..

Hus att hyra ahde kasnke vart nåt till å börja med ...:)

 
Ingen bild

emla

3 april 2011 22:15

Okej, ja det finns ju relativt billiga hus att hyra faktiskt. Å förstår att ni såklart måste bo i slite-området. Det är jättesvårt när en jobbar och den andra e föräldraledig. Tycker de e lite knäppt att de inte finns större i slite faktiskt... jag har tänkt på de några ggr när man läst din blogg, att gud va mysigt å ha familjen så tätt inpå, men jäklar va trångt de måste börja bli för er nu!! Å ju större barnen blir desto mer utrymme krävs ju... vi har 3 barn å bor i en stor villa å till och med DET kan kännas för litet ibland;) så jag förstår att de måste bli oerhört tajt för er emellanåt....

Therese Hedman

3 april 2011 22:47

Ja, slite vill vi bo kvar i. Nu har emil börjat skolan och satt i gång med fritidsaktiviteter, så det känns viktigt att bo kvar.. och vi trivs ju här i övrigt.

Mjo, en aning tajt börjar det bli ... o visst är det härligt att bo så nära tillsammans men det kan oxå bli väldigt jobbigt o påfrestande... som tex när man lagar mat... kök o v-rum sitter typ i hop... så rätt som de är så ligger tyra på golvet bakom en.
Något som jag oxå skulle velat ha utrymme för är ett lekrum...

Vi har ju haft lekrum i vardagsrummet i åtta år snart =) ända sen emil va bebis...
Tänk va härligt att BARA få ha ett vardagsrum... nej då ska vi göra om det till sovrum oxå...haha...

Nej en större lägenhet eller ett hus... ett STORT sådant... =)

 
Ida

Ida

3 april 2011 23:31

Köp en loftsäng, så kan ni ha soffa under och ingen ser en obäddad säng ;) ni får dock ta det lungt med vuxen göra't då!

http://idamariass.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards