theresehedman

Alla inlägg under januari 2012

Av Therese Hedman - 4 januari 2012 19:31

blev en riktig höjdare. Det va länge sen jag åt så god Lax...

Alldeles perfekt och avocadocremen gjorde helt klart sitt. Ännu mätt som bara den !


Barnen fick fiskpinnar och potatis givetvis.. lite grönsaker me, de har ingen unge dött av :)


Om en stund cyklar jag ner till Terese o Jimmie.

Vi har lite att prata om och kaffe tackar jag väl aldrig nej till

Dessutom får jag ju lite egentid :) Lovely !!!!!


     



Av Therese Hedman - 4 januari 2012 12:14

Blev ett axplock av det som va kvar från igår och lite småkrafs som fanns i kylen, men gott blev det och mätt blev jag :)


 

Kötttbullarna från igår, fetaost, avocado, körsbärstomater ägg och salladen som va än godare idag :)



Idag måste jag försöka fixa hem lite Zuccini :)

Av Therese Hedman - 4 januari 2012 10:50

...stormen Emil skonar inte oss på Gotland.... men så länge vi sitter inne så får det gärna blåsa.


Igår kväll åkte jag och Emily upp till T2 för att kolla hennes urrensning...jag hittade lite smått och gott... !

Tusen tack !!!


Efter Agnetas Nyårskarameller så åkte vi hem till Elin och det visade sig bli en riktigt mysig spontan tjejkväll. Dock en aning sen, så jag va lagom trött i morse när klockan ringde. Men några starka koppar kaffe senare så är jag på banan igen !



Ikväll ska det bakas matmuffins ala´LCHF..... ska bli spännande att smaka på resultatet !


Gårdagens kvällsmat blev Hemmagjorda köttbullar i gräddsås.

För första gången gav jag mig på att göra en coleslaw-sallad... och jag måste säga att jag älskade det.

Liiiite mindre Dijonsenap nästa gång så blir den PERFEKT !


 


Barnen åt desamma fast hade potatismos och Lingonsylt som tillbehör :)

Ikväll blir det nog foliebakad lax :) Kom över så billiga hela stora fileer på Konsum igår ...

Av Therese Hedman - 3 januari 2012 16:34

Japp, nu ska jag ta tag i mig själv :)

Låter kanske dramatiskt, men det är de verkligen inte...


Idag börjar vägen mot ett liite sundare liv...

Jag ska börja med GI /LCHF, eller kanske en kombination... min egen kombination. Patrik är oxå sugen, så vi får se hur länge vi följs åt ... :)


Jag behöver gå ner några kilon (eller ganska många haha), men det är inte huvudsaken till att jag väljer en nyttigare kost.

Jag vill inte hitta en bantningskur som fungerar, utan mer en livsstil som får mig att må bra sen om det trillar av mig några kilon så är det bara ett plus i kanten :)


Jag känner mig för de mesta ganska trött och orkeslös, och en jullov har ju knappast gjort saken bättre :)

Minns sist jag gick på GI, det gjorde mig mycket piggare, gladare och jag kände mig betydligt nyttigare :) Energin och orken va på topp.


Så idag börjar en resa mot en sundare livsstil.

Det där med maten får bli de första, motionen får komma allt efter som... och rökningen... ja den ligger ännu längre fram i tiden.


Men nånstans ska man börja och jag börjar NU :)





Av Therese Hedman - 2 januari 2012 16:30

.... inte för Emil iallafall och han är så ledsen så ledsen.

Hans hosta låter ännu bedrövlig, särskilt nattetid.

Fick en läkartid till stan idag. Ingen lunginflammation (tack o lov), men dom avrådde från all fysisk träning tills han är bättre.

Men eftersom Emil själv inte kan avgöra vad som är bäst för honom o hans hälsa så måste jag o Patrik som vuxna träda in och fatta rätt beslut hur mycket jag än skulle vilja att han åkte.


Han sover inte på nätterna för hostan, och även om han o Patrik skulle följt med för att heja så hade det ändå blivit synd om dom stackarna (sebbe och Andreas) som skulle dela hotellrum med honom :(


Han får snällt vila sig den här veckan och hoppas att han är fit for fight igen på Lördag när det är Geab-cup här i slite.

Troligtvis kommer det en annan resa till fastlandet i Februari.


Nu ska det börjas med mat !

Av Therese Hedman - 2 januari 2012 09:41

Emil har haft hosta länge nu, en djup hosta... den ger sig inte och han går inne på sin 3:e fulla vecka.. om det räcker.

Han blir helt enkelt inte av med den och den håller honom vaken om nätterna, vilket gör honom trött och orkeslös.


Tog mig i kragen och ringde VC idag.

En jättetrevlig tjej, förmodligen vikarie svarar i andra änden... det enda hon kunde ge mig till svar va :


"Tyvärr har vi bara en läkare den här veckan och han är sjuk. Mitt bästa råd är att du ringde tillbaka i morgon bitti och ser om vi har nån läkare då"


Man blir ju bara ledsen och arg... att det får fortsätta att hålla på så här i Slite ?!

Klart att man kan bli sjuk även fast man är läkare, men VEM kom på att det bara skulle finnas EN stackars ensam läkare på VC under hela den första veckan på det nya året när trycket brukar va över det normala ?

Som den trevliga tjejen sa (som förmodligen får ta mycket skit idag) så kommer det nog inte finnas läkare på hela veckan... :/


Jag har aldrig haft problem tidigare, möjlitvis med lååånga väntetider när man väl kommit ner... men jag tycker man hör till höger och vänster att människor inte blir tagna på allvar.

Suck säger jag bara...


Och Emil som ska på hockey cup på torsdag... nu står vi i valet och kvalet om han ska åka eller inte :/

Av Therese Hedman - 1 januari 2012 20:52

Och nu...det sista bildregnet !


Är dom inte fina så säg ...



 

Ehhh... ingen kommentar ;)



 

Jimmie med sina tjejer !



 

Bästa Therese....



 

Kärlek  



 

Fina tjejer !



 

hmm, ingen förklaringen till den här bilden va Emily ;)



 

Nyårspuss !!



 

Patrik tänder lyktan...



 

.... och släpper den....



De fina grabbarna igen....



 

Mina töser ! Ebba vaknade straxt innan tolvslaget, och Wilma skulle promt väckas så hon fick följa med ut och titta på alla raketer...



 

Fina Emily !



 

Pang !



 

T1, T3 , T2 och Emily (Eliiiiiin vart ärrrrrrrr du ?????? )



 

Puss älskling !



 

Såååå fina ! Mor och Son !



 

Jag Emil och en trött Wilma...



 

Några barn låg kvar inne och sov. Jag hade med mig babyvakten ut och när det small som värst så vaknade Tyra... givetvis skulle hon ut och se vad som pågick.. hon va mäkta imponerad. Det kändes härligt att ha hela familjen samlad ute för att fira in det nya året !



 

Väl inne igen så tog Tyra plats i Staffans knä, han hade ju godisskålen där :)



 

Ssen va det dags att gå hem... tjejerna fick åka skrinda....



   

Men Wilma tröttnade, klev ur och började dra istället...


Hemma somnade vi som klubbade, trötta, lyckliga sälar hela högen... och inte en endaste unge eller vuxen rörde en enda fena förrens klockan sllog 11.00 i morse (?)




Av Therese Hedman - 1 januari 2012 20:30

Och här kommer del 2 från Nyårsafton 2011/2012


Patrik myser med Inez och Ottilia



 

Inez



 

Ottilia



 

Hampus



 

Jimmie myser med Ottilia som tycker att pappas fingrar är dom godaste i världen :)



 

Therese passade oxå på att mysa så fort tillfälle gavs :)



 

Mina tjejer :)



 

Tänk att de kan va så kul med tomtebloss...



 




 


 

Ebba



 

Kaffe och Budapestbakelse ala´Therese L



 

Edvon börjar bli trött



 


   

Emily har rackarns kul åt nåt :)



De va del 2 de.... om en stund kommer sista delen med kort =))

Många bilder blir det !


Ovido - Quiz & Flashcards