theresehedman

Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Ett steg i rätt riktning ?

Av Therese Hedman - 3 januari 2012 16:34

Japp, nu ska jag ta tag i mig själv :)

Låter kanske dramatiskt, men det är de verkligen inte...


Idag börjar vägen mot ett liite sundare liv...

Jag ska börja med GI /LCHF, eller kanske en kombination... min egen kombination. Patrik är oxå sugen, så vi får se hur länge vi följs åt ... :)


Jag behöver gå ner några kilon (eller ganska många haha), men det är inte huvudsaken till att jag väljer en nyttigare kost.

Jag vill inte hitta en bantningskur som fungerar, utan mer en livsstil som får mig att må bra sen om det trillar av mig några kilon så är det bara ett plus i kanten :)


Jag känner mig för de mesta ganska trött och orkeslös, och en jullov har ju knappast gjort saken bättre :)

Minns sist jag gick på GI, det gjorde mig mycket piggare, gladare och jag kände mig betydligt nyttigare :) Energin och orken va på topp.


Så idag börjar en resa mot en sundare livsstil.

Det där med maten får bli de första, motionen får komma allt efter som... och rökningen... ja den ligger ännu längre fram i tiden.


Men nånstans ska man börja och jag börjar NU :)





 
 
Carola

Carola

3 januari 2012 16:58

JAAA bilder på mat vill vi ha, de är så inspirerande :)
Tack för länken, ska kika in där senare.
Kram och lycka till

http://www.gutecarra.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards