theresehedman

Alla inlägg under september 2011

Av Therese Hedman - 26 september 2011 22:33

Ja, då kom Måndagen igen...och måndagen gick !

Idag har Emily och ungarna vart här... dom har mest lekt o vi har knappt märkt av dom...

Stekte ett lass pannkakor till lunch och tanken va att vi skulle gå till stranden, men regnet hängde i luften så det får bli en annan gång.


I morrn är det dagis för tjejerna och jag måste passa på att tvätta... Tänkte ner och hälsa på Terese och Jimmie oxå.. hoppas tiden räcker.. annars kommer det en onsdag oxå :)


Det va ju knappast ett vettigt inlägg, men jag hoppas ni antecknat allt ;)

Av Therese Hedman - 26 september 2011 08:16

Emil är i skolan... Tyra och Ebba sover ännu.

Jag och Wilma har käkat frukost och sitter o kollar på barnprogram...


Idag ser ut att bli ännu en försenad sommardag, nåt liknande iallafall =)

Härligt !



Av Therese Hedman - 25 september 2011 18:32

I förmiddags packade vi in hela familjen och Jonathan i bilen och tog en tripp till Gothem Hammar.

En jättefin plats. Vi grillade korv, kastade sten och Emil och Jonathan lekte bovar i skogen :)


Håll i er för här kommer ett MASSIVT bildregn ....


                                                                         

Av Therese Hedman - 24 september 2011 20:00

Vilken skön Lördag ! Första helgen på bra länge som vi inte har något alls planerat, inge hockey eller fotboll eller kalas eller massa andra måsten...

Så... vi har bara tagit det lugnt, softat och gjort det som fallit oss in.


Barnen ville göra negerbollar så efter lunch kladdades det ordentligt...


       


Tyra visste inte riktigt om hon skulle äta eller kladda.....

 


Hon valde till slut.... att äta =)


 

Sen åkte vi en sväng till William och väl hemma igen så va barnen och Patrik ute och lekte medans jag fixade med maten.

Jag har en före-bild... men glömde efter-bilden...

Färsbiffar i ugn med färskostgömma... riktigt gott och krämigt.. barnenälskade det.

Av Emil fick maträtten högsta betyg... och han har numera en ny favoriträtt =)


 

Nu sover tjejerna... så nu blir det filmmys i soffan... Emil står för valet av film ikväll så det blev "hur många lingon finns det i världen"

Han har aldrig sett den men för mig blir det tredje gången... den kan man se många gånger utan att tröttna ...


Av Therese Hedman - 23 september 2011 20:17


Nu sover tjejerna. Vi har ätit tacos och haft lite fredagsmys med dom.

Nu plockar vi fram det stora fredagsmyset :)


Vi har privilegiet att ha Jonathan här ikväll/natt... Grabbarna är verkligen oskiljaktiga...fattar inte hur dom orkar med varandra =) haha


Vi kollar idol och i pausen så leker Emil och Jonathan "snurra flaskan"

Den som flaskan stannar på ska utföra en uppgift som den andre bestämt... riktigt skoj att höra på dom :)

Nej nu ska jag mysa visare ..... Hoppas ni andra får en mysig fredag oxå !

Av Therese Hedman - 23 september 2011 14:30

....för Wilmas skull.

Som jag skrev så lider hon av mardrömmar... har sökt på nätet och inte hittat någonstans att det skulle vara typiskt för den här åldern, vilket gör mig ännu mer ledsen då jag hade hoppats på att det hörde åldern till.


Det enda som återstår då är det som hände i somras...

Inatt vaknade hon igen...skriker "piiiip är på mitt rum mamma".....

Jag rusar upp och finner henne livrädd sittandes i sängen. Tröstar och bär ner henne till oss. Ännu en natt sover hon mellan oss...det gör mig inte ett dugg... bara hon är trygg.


I morse va jag tvungen att fråga henne om hon mindes att hon drömt mardrömmar, och visst gjorde hon det...och återberättade för mig vad hon drömt :(



Av Therese Hedman - 22 september 2011 22:59

Ikväll har Emil vart på G :)

Han är och kommer alltid att förbli min alldeles egna Hockeyhjälte oavsett hur lite eller mycket han utvecklas... oavsett om han kommer gå långt eller inte... Min hokceyhjälte kommer han alltid att vara <3<3


Ikväll kl 17 klev Emil på is. Då va det träning med U10 och som vanligt har han numera med Patrik på is som målvaktstränare.


Efter en timme på is va U10:s pass slut och till Emils lycka så fortsatte hans träning ytterligare en hård timme tillsammans med U12 :)


Jag förväntade mig en trött och utpumpad Emil när dom klev innanför dörren klockan 20... men vet ni vad det första är som ungen säger ???

" Efter maten, kan jag och pappa ut och springa spåret då"


Den där ungen...han slutar aldrig att förvåna mig... min hockeyhjälte !!!!

Av Therese Hedman - 22 september 2011 11:38

Wilma har den senaste månaden vaknat med mardrömmar efter att hon sovit i några timmar. Hon har blivit mörkrädd och vill hela tiden försäkra sig om att lampan förblir tänd och att vi låser dörrarna när vi går och sover.


Hon "vaknar" och gråter... säger att hon drömt om dumma killar eller bovar.

Igår vaknade hon precis när jag själv va på väg att somna in. Hon grät hysteriskt och sa att "han" suttit i hennes säng. Men hon va inte vaken.


Jag gick tillbaka ner för att 10 minuter senare springa upp igen. Då grät hon så pass mycket att jag tog med henne ner. Hon fick sova mellan mig och Patrik, och även om det blev trångt...så sov hon iallafall...


En händelse i somras får mig att tro att det är det som utlöst hennes oro på nätterna... en annan tanke som slår mig är att det är åldern. Det gör mig frusterad att inte veta... :(




Ovido - Quiz & Flashcards