theresehedman

Direktlänk till inlägg 23 september 2011

Jag blir så ledsen...

Av Therese Hedman - 23 september 2011 14:30

....för Wilmas skull.

Som jag skrev så lider hon av mardrömmar... har sökt på nätet och inte hittat någonstans att det skulle vara typiskt för den här åldern, vilket gör mig ännu mer ledsen då jag hade hoppats på att det hörde åldern till.


Det enda som återstår då är det som hände i somras...

Inatt vaknade hon igen...skriker "piiiip är på mitt rum mamma".....

Jag rusar upp och finner henne livrädd sittandes i sängen. Tröstar och bär ner henne till oss. Ännu en natt sover hon mellan oss...det gör mig inte ett dugg... bara hon är trygg.


I morse va jag tvungen att fråga henne om hon mindes att hon drömt mardrömmar, och visst gjorde hon det...och återberättade för mig vad hon drömt :(



 
 
Ingen bild

tindras mamma

23 september 2011 15:14

inte för att jag vet vad som hänt & jag respekterar om du ej skriver ut det.
men det låter ju som om hon vart med om något fruktansvärt.
tror du kanske då inte att hon behöver prata med någon? någon annan än familjen?
tex bup eller vad som? bara hon får må bra & sluta med dessa hemska mardrömmar..

Therese Hedman

23 september 2011 17:26

Tack Jennie ! Jag ska göra slag i saken. Till en början verkade hon inte farit så illa, men så här kan det inte fortsätta :(

 
Anna Ahlvin

Anna Ahlvin

23 september 2011 17:18

Åh stackars Wilma. Sök hjälp Therese! Hon måste få hjälp att bearbeta det som hänt förmodligen med någon annan än familjen. Stackars STACKARS Wilma.... och hemska "pip" =( Trevlig helg på er familjen Hedman!

http://www.familjenahlvin.blogg.se

Therese Hedman

23 september 2011 17:25

Ja Anna... tanken har slagit mig och jag tänker nog göra slag i saken. Så här kan det inte fortsätta :(

 
Ingen bild

Sofia Gardelin

24 september 2011 20:39

Therese, jag tycker du gör helt rätt i att försöka hjälpa Wilma så mycket som möjligt. Det man kan göra är ju att ringa till någon inom sjukvården som är van att hantera barn som råkat ut för olika tramatiska upplevelser och som behöver prata. Det är inte alltid de behöver prata med någon utomstående men som anhörig kan man få mycket bra hjälp med hur man ska lägga upp samtalet med barnen. Med ert underbara stöd i familjen så är jag helt säker på att Wilma kommer repa sig snart. Stor stor kram från Sofia

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards