theresehedman

Alla inlägg under september 2011

Av Therese Hedman - 6 september 2011 22:22

Får man lov att skriva så? Att allt går enligt planen ?

Ja, med inskolningen menar jag...:)

Finns det en tidsplan egentligen eller skolar man in i barnens takt...

Mmmm... jag vill tro på att man gör det i barnets takt...

Jag vek mig inte en tum med Ebbas inskolning och tänker inte göra det med Tyras heller om det skulle vända framöver... Jag vet att jag är "den jobbiga krävande mammam"...men I dont give a shit... jag bryr mig inte... Kan man inte stå upp för sina barn...då vet jag inte va man står upp för... sen får folk tycka att man är jobbig... !



Sak samma... vad jag EGENTLIGEN ville komma till är att Tyras inskolning går enligt planen, hennes plan.. i hennes takt... eller enligt planen på 2 veckors inskolning som vi satt som mål :)

Hon verkar stormtrivas och visar inga tecken när jag säger hejdå och går..

Hon hade vart lite ledsen idag en stund, men det ser jag som helt normalt... och det va som tur va övergående.



Jag slog ihjäl två timmar medans tjejerna va på dagis tillsammans med Malin. Vi köpte baguetter, räksallad och lite annat gott som vi smaskade i oss och pratade om det viktiga i livet :))


Patrik kom hem, vände i dörren och tog med sig Emil ner på hockeyträningen... när dom kom hem igen så va det dags för tjejerna att gå i säng.


Nu är jag lite trött... I morrn börjar tjejerna kl 10 och ska gå ända till halv tre.. Tyra ska sova på dagis och äta mellis...

Jag kommer sitta med telefonen i beredskap och hoppas att dom inte ringer:) För jag tror, och vill tro att Tyra kommer klara det !!




Av Therese Hedman - 5 september 2011 13:12

Vi började med att råka komma en timme för tidigt :/ Jag hade läst fel... så vi kom 9 istället för 10.

Men men...halv 10 lämnade jag,  Ebba och Wilma en glad tjej som vinkade hejdå....


Kl 11 tog snällaste bästaste Elin Ebba och Wilma och jag gick tillbaka till dagis där jag fick veta att allt gått jättebra... Känns underbart....

Vi stannade och åt lunch och sen somnade Tyra som en sten i vagnen o sover ännu...


I morrn tar vi nya tag igen, då ska hon vara på dagis ända fram till kl , SJÄLV.... ska blir spännande !!



Av Therese Hedman - 4 september 2011 19:11

va en klar hit även denna gång... Nästan så jag ångrar att jag inte tog med mig Tyra oxå.

Dom börjar ju bli lite till åren dom där legenderna så man vet inte om dom kommer tillbaka igen ...

Wilma och Havanna va dom som rockade järnet, medans Ebba o Holly va lite mer avvaktande, åtminstone till en början...

Mora träsk vet verkligen hur man charmar barn :)







Av Therese Hedman - 4 september 2011 10:45

Imorse väckte jag Patrik och Emil halv 8, dom och Tyra skulle bege sig iväg till Eskelhem för fotbollsmatch.

Jag och tjejerna låg kvar, somnade om och vaknade först kl 10.

Nu har vi vart i badet och ska städa lite innan det är dags för Lunch... sen bär det av mot stora staden och MORA TRÄSK :)) dom längtar !!


Av Therese Hedman - 3 september 2011 19:13

... hos mamma och Bempa i deras stuga i Hellvi...

Firade Bempa som fyllt år, fikade och gick på promenad...



                                       Nu flyttar dom snart... Tranorna övar sig för att styra kosan till varmare breddgrader... 



Av Therese Hedman - 3 september 2011 13:35

Massor.... verkligen massor på Barnmarknaden i Lövstas gympasal idag...

O jag gjorde verkligen massor med fynd... bland annat 5 par jeans till Emil, en höstjacka till Wilma, och en till Ebba. Lite dockor, klänningar och massa byxor till Ebba... Wilma fick 5 tröjor och Emil några tjocktröjor.. allt för en mycket billig peng, nästan oförskämt billigt....


Toppen.....

Av Therese Hedman - 2 september 2011 08:53

....så hör Emily av sig och berättar att deras 4 son är född...

Välskapt, välmående och alldeles alldeles underbar....

Grattis fina Emily och Staffan... det har ni verkligen gjort bra !!

Längtar efter att få träffa er allihopa !!!



Av Therese Hedman - 2 september 2011 08:47

med positiva händelser... runt lunch hörde Malin av sig och berättade att provsvaren hon fått angående knölar i bröstet va Negativa... dom visade INGENTING... Vår fine vän är FRISK !!!

Luften gick ur mig... som vi alla gått runt o oroat oss... Bättre nyheter än såhär kunde vi inte fått...heeelt underbart !!


Det va värt att firas så igår kvälls träffades vi och firade....skrattade och grät tillsammans... ! Pratade trevligheter och sorgligheter...




Ovido - Quiz & Flashcards