theresehedman

Alla inlägg under september 2011

Av Therese Hedman - 11 september 2011 23:06

Alla barnen har sovit som stockar inatt och vaknade och inte förrens klockan 8 hörde jag dom första klingande skratten från övervåningen...

Sen blev det frukost och en rätt lugn förmiddag. Vi körde Emil till Gabriel och själva åt vi lunch innan vi åkte till Hellvi med Elin o Holly för att plocka svamp...


Det blev en hel del, och bara känslan av att strosa runt i skogen kändes befriande... att man inte gör det oftare.


Väl hemma igen blev det rensning och sen tände vi grillen, förmodligen för sista gången i år.

Kvällsmaten blev helgrillad fläskfile, pommes, smarrig sallad och givetvis KANTARELLsås... gudomligt gott...!!

Nu är kantarellerna förvällda och ligger i frysen... tycker det bevarar smaken bättre än om man torkar dom... Längtar nästan redan tills det är dags att göra nåt med dom igen :))









Av Therese Hedman - 11 september 2011 22:54

Japps, igår va det Pööörty här hemma till ungarnas fötjusning, vi laddade för en helkväll och blev två barn rikare över natten..Jonathan och Holly sov över :)


Vi började med att käka bakad potatis med Elin och Holly... sen blev det Lördagsmys med godis och massa musik o dans...

Alla tjejerna rusade upp och satte på sig klänningar o dansade o snurrade...


Även Patrik spexade till det... se videoklippet som följer här efter haha... Och honom ska jag gifta mig med ???!!! Hahaha


Här har Emil fått tag i kameran...


     


Sen bjöd kvällen på många härliga skratt, glada ungar och KINECT !!!


                   



Och sist men inte minst... filmen...med Patrik.....

Som sagt, tjejerna sprang upp i ren förtjusning för att byta till klänningar....Patrik oxå :)))





Av Therese Hedman - 11 september 2011 20:32

Som vanligt så går helgerna alltid alldeles för snabbt...

Vi har iaf haft en underbar helg.


I fredags blev det fredagsmys, Just nu är ostbågar ungarnas favorit... och dom verkligen mular in :)


       

Av Therese Hedman - 10 september 2011 19:55

Grattis Grattis härliga Sebastian på din 9-årsdag !


Liten blir stor :))


   


   

Av Therese Hedman - 9 september 2011 12:39

underbara härliga fredag :)


Lämnade Tyra i morse på dagis, jag o tjejerna gick lite ärenden men vid 10 ringde dagis igen och sa att Tyra va ledsen, och inte kändes riktigt pigg.

Gick tillbaka till dagis, hämtade henne. Hon kändes varm och mycket riktigt så hade hon feber när vi kom hem.


Vi stekte pannkakor och nu sover hon i vagnen....


Börjar känna mig lite nervös faktiskt inför Måndag ... töntigt kanske.. men då är det den stora sluta-röka-dagen...

Japps, på Måndag fimpar jag... Jag har bestämt mig, och jag bara måste klara det.



Av Therese Hedman - 8 september 2011 19:42

Inskolningen för Tyra går som en dans, och ingen är gladare än jag över det.. Ja, möjligen Tyra då som verkligen stormtrivs.

Med en tuff och långdragen inskolning med Ebba så kunde det faktiskt inte bli mycket bättre än såhär.

´

I morrn är det sista dagen på inskoningen, och nästa vecka drar det igång för Tyra "på riktigt"



Av Therese Hedman - 7 september 2011 18:48

Stefan Liv är död... En av sveriges bästa målvakter enligt mina hockeyintresserade familjemedlemmar.

Tragiskt enligt mig, för Patrik och Emil känns det i hjärtat...

Jag gav Emil beskedet efter fotbollsträningen, han fick tårar i ögonen...

Stefan Liv va en stor förebild för Emil... !!


Tror faktiskt att hela hockeysverige sörjer :(


   

Av Therese Hedman - 7 september 2011 13:49

.... va man får mycket gjort när barnen inte är hemma... :)

Känns skönt att komma igång, då går tiden lite fortare tills det är dags o hämta och dessutom så blir det ju massa braiga saker gjorda:)

Har hunnit rensa bort alla sommarkläder, hängt in höstkläder i alla barns garderober, gått igenom alla vinderkläder, städat Ebba och Tyras rum, och även Wilmas Bombnedslag.. Emils rum sparar jag till honom. Taskigt va ?! Men jag tycker han är stor nog att hålla ordning på sina egna prylar.


Lunch har jag hunnit få i mig... Nu ska jag plocka lite på nedervåningen innan det är dags att hämta alla ungar !!


Idag känner jag mig riktigt glad... !!

Ovido - Quiz & Flashcards