theresehedman

Alla inlägg under september 2011

Av Therese Hedman - 16 september 2011 20:45

...som jag skrev i tidigare inlägg så va promenaden härlig, sen gick det bara utför..

TROTS det så måste jag ändå säga att jag älskar bilderna som följer... dom fångar verkligen nåt riktigt riktigt levande...


Så håll till goda..


VARNING FÖR SURA BARN !!!!!

 

           

Av Therese Hedman - 16 september 2011 20:31

Idag har ju vädret vart härligt, lite blåsigt men härligt.

Jag o Elin bestämde att vi skulle ge oss ut på en promenad med ungarna och den första biten va dom på världens bästa humör... hade jättekul.

Andra halvan av promenaden va mindre underhållande och och barnen (läs Wilma och Holly) va inte alls på samma strålande humör längre.

Men dom fick lösa det själva vilket medförda mycket skrik, några nyp och knuffar...


Vi börjar med dom glada bilderna tycker jag...så kastar jag in dom sura bilderna i ett eget inlägg :))


Elin är naturligtvis den som tagit korten, hon är i mina ögon den bästa... jag blir alltid så berörd av hennes kort.


                             

Av Therese Hedman - 15 september 2011 23:34

eller....bara alldeles för mycket att stå i :) Säkert en kombination...


Till saken... Idag satt jag o funderade på ett bra datum för oss att gifta oss... min första tanke va att kanske göra det på vår förlovningsdag... sen slog det mig att... DET VA JU IGÅR :) Haha... lite sent påtänkt kanske... och vi båda hade glömt bort det ..


Japps..Igår hade jag och Patrik vart tillsammans i 16 år.

HALVA vårt liv...låter länge... och jag vill lova att på 16 år hinner man med mycket.


Vi har gått igenom så mycket glädje, och hjärtskärande sorg..

Vi har Skrattat oss igenom stunderna av glädje och funnits vid varandras sida i den djupaste sorg...

Vi har fått fem underbara barn, som är det finaste vi har... som VI har skapat !

Och Patrik är en fantastisk pappa, engagerad och älskar att umgås och leka med ungarna. Han tar verkligen tillvara på tiden med dom och ser alltid till deras bästa

Han ställer upp för Emil i vått och torrt och deras gemensamma stora intresse är hockeyn.


Vi har vart ungdomar ihop och vi har blivit vuxna ihop.

Vi har festat hejdlöst på bygdegårdsfester i Vänge, Dalhem och Sjonhem...

Vi har haft konflikter, häftiga diskussioner och till och med gräl som ingen av oss vetat hur dom ska sluta

Vi har mjölkat kor på Lövsta och sjungit oss hesa på Pighuset på Ljugarn

Vi har flyttat 10 gånger ihop och vi har tillsammans lärt oss att ta ansvar och leva på egen hand

Vi har cyklat 1 mil åtskilliga gånger för att köpa hamburgare på närmasta korvmoj i Alvesta


Vi har skrattat och gråtit ihop många gånger...


Under de senaste 8 åren har vi haft den svåraste o tuffaste uppgiften, att vara föräldrar och tillsammans uppfostra våra barn...


Vi har byggt upp ett hem, ett liv tillsammans... och jag hoppas att vi kommer bli gamla tillsammans, och flytta in på ålderdomshemmet tillsammans.

Kan se oss i varsin gungstol... När våra barn, barnbarn och barnbarnsbarn kommer och hälsar på oss...


Som jag Älskar dig Patrik   

Av Therese Hedman - 15 september 2011 22:48

Vilket himla bra initiativ att starta en hockeyfond !


Gilla hockeyfonden på Facebook.

För varje person som gillar så utökas fondens pott med 20 kr utan att det kostar dig en endaste krona.. Dagens goda gärning kanske ;)



Av Therese Hedman - 14 september 2011 23:23

sådär... nästan oförskämt glad idag....

Jag vet inte varför... det har vart en toppendag helt enkelt. Jag gillar dom dagarna ! Mycket !


Dagen i skolan har vart toppen, jag känner ett sånt lugn med Emils klass och klasslärarna, tror det kommer bli ett toppenår.

Jag känner mig nöjd över utvecklingssamtalet och över att det går så bra för Tyra på dagis.

Och så allt annat, min familj...mina ungar...även fast Ebba hade ett utbrott som inte va av denna värld ikväll :) Herregud säger jag bara, den damen har röstresurser och är envis som en gammal get :)


Ebba sover tredje natten utan blöja... hennes eget önskemål, och än sålänge har alla nätter varit "kissfria"..

Hade hon själv inte bett om att få sova utan så hade jag aldrig kommit på tanken ännu... men hennes vilja är min lag, haha...åtminstone när det gäller sånna önskemål.


Nu kryper vi i säng, i morgon är en annan dag :)


Av Therese Hedman - 14 september 2011 17:37

Det har vart en toppendag med Emil i skolan, nästan så jag längtar tillbaka till när jag själv gick i skolan :))


Det har vart svenska och matte hela dagen. På svenskan skrev dom fina höstdikter

På Matten jobbade jag med Jonathan och Emil i deras matteböcker största delen av lektionen och på slutet lekte dom minnesleken och klappleken.



Jag blir nästan lite arg på mig själv för att man inte är med i skolan oftare. Det är verkligen givande o roligt !


Efter skolans slut så va det utvecklingssamtal för Emil och sen gick vi hemåt.

Tjejerna har haft en bra dag på dagis med fotografering även om Ebba vart lite svårflörtad !


Ikväll skulle det vart fotboll men Emil knä är inte riktigt hundra så han får avstå.


Hej sålänge



Av Therese Hedman - 12 september 2011 22:09

... och jag känner mig sådär lagom trött... sitter o slötittar på Tv:n och kollar datan om vartannat.


I morrn blir det dagis igen för tjejerna. Ingen feber på hela helgen o dom har vart pigga o som vanligt idag, bortsett från lite snor.

Tyras andning är bättre, känns skönt att hennes förkylningsastma alltid blir bättre så fort vi börjar med medicinen hon har för det.


Det är alltid svårt att avgöra när det är läge att gå tillbaka till dagis.

Jag brukar alltid vilja att dom ska va pigga hemma, sen kan man ju aldrig veta om dom hänger med i tempot på dagis... men där litar jag på att personalen hör av sig om dom inte pallar.


Resten av veckan är full.. som vanligt...


* Tisdag : Hockeyträning för Patrik och Emil

* Onsdag: Utvecklingssamtal för Emil och fotbollsträning

* Torsdag: Hockeyträning för Emil och Patrik

* Fredag: Fredagsmys :)

* Lördag: Hockeyträning för Emil och Patrik och så ska vi fira Casper

* Söndag: Vilodag :)





Av Therese Hedman - 12 september 2011 08:32

Vaknade i morse....

Igår kvälls när hon skulle gå o lägga sig så ville hon sova utan blöja... Vi bäddade i plastad frotte i hennes säng ifall det skulle hända en olycka...

Men i morse när hon vaknade så va hon sååå glad... inge kiss i sängen !

Stolt tjej, som tycker hon är stor nu...och stolt mamma givetvis !



Ovido - Quiz & Flashcards