theresehedman

Alla inlägg under september 2011

Av Therese Hedman - 21 september 2011 19:49

Ikväll skulle hela familjen åka ner till Terese Jimmie och deras nytillskott...

Tyvärr blev det bara Patrik Tyra och Wilma somåkte!

Jag och Ebba stannade hemma då Ebba inte kändes riktigt pigg.. men jag ser fram emot att ta igen förlorad tid m ed råge :)


Kolla in dagens malligaste tjejer :


       

Av Therese Hedman - 21 september 2011 17:54

Kan någon berätta för mig va fan det är som händer ? Vad är det som håller på att hända med människor som du och jag ?

Jag fattar då inget, och mår illa bara vid tanken på att man lagt hand på sina eller andras barn, på det ena eller andra sättet....


För inte så länge sen så kunde vi läsa i tidningen om ett litet tvillingpar, bara två månader gamla.

Båda hade blivit svårt misshandlade av sin pappa varav den ena avlidit av skadorna.

Pappan nekar såklart och menar att han bara flyttat dem mellan sängarna men båda flickorna hade upprepade både gamla och nya skador.

Den flicka som mot alla odds överlevde, har nu så svåra skador att man inte vet hur hennes hjärna kommer utvecklas och risken för hjärnskador är stor.



Igår berättade Radio och Tv om två små pojkar, 4 och 8 år gamla... som min Wilma och min Emil.

Dom hade hittats mördare vid (i) en sjö i Sigtuna. Idag anhölls deras mamma för mord.

Deras egen mamma ?! Deras beskyddare, hon som ska vara deras trygghet.

Jag kan bara ana vad som rört sig i barnens tankar när dom bragdts om livet. Rädslan...


Som om inte det vore nog så läser vi i dom Gotlänska tidningarna idag om en stor pedofilhärva, där en gotlänning är inblandad.

Mammor och mormödrar mellan 34 och 71 år gamla. Och en man som verkar vart den drivande.

Totalt omfattar åtalet 1 181 bilder och 40 filmer.

115 bilder och 37 filmer är av "särskilt hänsynslös art", vilket innebär att de föreställer barn som är särskilt unga eller utnyttjas på ett särskilt hänsynslöst sätt.

Den gotlänska mamman har i en chattkonversation bland annat beskrivit hur hon tänkt ta hem sömnmedel till sina barn... bara gudarna vet vad hon tänkte göra efter dom somnat.

 Denna kvinna är alltså 4 barnsmamma och bor här på Norra gotland...

Kanske har man sett henne, kanske känner man till och med henne...


Jag blir rent spyfärdig... jag blir så jävla ledsen... !

Jag ställer frågan igen... VAD FAN HÄNDER ??????

Av Therese Hedman - 20 september 2011 22:13

Idag har det hänt massor...

Jag och Elin lämnade på dagis.. sen åkte vi mot stan för att storhandla. Blev en "billig" storhandel som slutade på 3800:-, det känner jag mig nöjd med.


Hemåt igen efter en sväng på ÖB.

Packade upp och sen fick jag oväntat besök av Terese o Jimmie som kom och knackade på =)

Med sig hade dom naturligtvis sina ursöta döttrar.. sååå himla små. i morrn blir det en liten längre titt hemma hos dom.


Hämtade alla barnen och gick hem till Alexandra på kalas.

Tyvärr kunde vi inte stanna så länge för Emil va tvungen att stoppa i sig nåt i matväg innan det va dags för hockeyträning...

Men de va ett mysigt kalas med gott fika o glada barn (tills de va dags att gå hem )


Hockeyträningen gick bra... Emil har väntat nästan två veckor nu på att få gå på is igen... Hans knä verkar helt återställt som som när på ett stort blåmärke !

Patrik som numer försöker va med på is varje gång älskar det lika mycket som emil skulle jag nog lugnt vilja påstå :))


 




Av Therese Hedman - 19 september 2011 10:34

I Söndags Morse mådde jag oförskämt bra när jag vaknade halv 9 INNAN resten av familjen... kaffe i lugn och ro gjorde nog resten av min dag =)

Vid halv elva kom en efterlängtad mommo och efter lite pannkakor så gick vi på promenad, vi hamnade först på skolan och sen på dagis.


Bus och lek hela dagen som avslutades med Köttfärslimpa ala Adde... så bedrövligt gott :))


Tack Mommo för en härlig underbar dag !!!!



                                      

Av Therese Hedman - 19 september 2011 10:22

Det finns väl inget som är härligare än bebisar, doften... den går inte att beskriva...

Här är Emily och Staffans fina Filip...


           

Av Therese Hedman - 19 september 2011 10:05

I lördagskväll styrde jag och Elin stegen hem till Emily för en lugn myskväll... det blev vin, prat och en massa skratt... hur lugnt dom helst...tills Elin kom på den brilljanta iden att vi skulle tömma barskåpet haha...

det blev lite olika blandningar, endel godare än andra...och givetvis en hel del galna kort... men det bjuder vi på =) eller hur brudar?! .... ;)


                              





Av Therese Hedman - 19 september 2011 09:41

Allas vår härliga Casper fyllde år i Lördags....

Vi åkte dit hela högen för att gratta honom. Han älskar dumleklubbor så vi hade alla köpt varsin påse och lät honom tro att det va de enda han fick av oss...

Men när Patrik busvisslade så kom Emil cyklande på en BMX som vi lagt ihop till...

Casper trodde inte sina ögon och visste knappt vad han skulle göra av alla känslor...

Det va en härlig dag !


       

Av Therese Hedman - 19 september 2011 09:40

... att skriva, och så mycket bilder jag vill dela med mig av... helgen har varit fullspäckad och härlig.

Nånstans måste jag väl börja...

Ovido - Quiz & Flashcards