theresehedman

Alla inlägg under juni 2011

Av Therese Hedman - 9 juni 2011 10:48

La Tyra i sittvagnen idag...tänkte det är lika bra att hon vänjer sig vid den, och att sova i halvt liggläge. Hon som annars är van vid liggvagn :)

Hade förväntat mig skrik o lite bråk...



Men några minuter senare så sov hon :)



Någon som vill köpa hennes liggvagn ? =)

Av Therese Hedman - 9 juni 2011 09:34

Tyra har vart på äventyr i natt...eller hon skulle nog gärna velat om hon fick..

Knöl o bök och ont i benen efter vaccinationen.

Pigg som en mört vid halv ett... då är man ju lagom pigg...men va gör man inte ?!


Idag mår hon bättre, solen skiner, barnen är lämnade på dagis och i em blir det utv.samtal för Wilma.


Just det, har köpt Hollys vagn oxå... den vinröda Emmaljunga scootern.

Elin ville ha 250, men vi slutade på 300 :)

Det är sjukt vad vagnar sjunker i andrahandsvärde... även om Hollys vagn hade sina skavanker, liksom Ebbas, så är det viktigaste att dom är funktionsdugiga.

Snart är det dax att sälja Tyras liggvagn.... men mer än en 500 lär vi inte få ut.


Vi tar me båda vagnarna till Öland... tror det kommer behövas för små trötta ben...


Ikväll ska vi lämna in bilen... Hoppas på att få AC:n fixad...eller påfylld... så några tusen fattigare lär vi va i morgonkväll...


Nu då ??? Fan va jag vill börja fixa i Wilmas rum... vi får sikta in oss på helgen...kanske kan jag få med mig elin in o handla lite färg och spackel på Lördag ??




Av Therese Hedman - 9 juni 2011 00:08

Idag har vart en lugn dag, och varm !

Va på BVC med Tyra efter jag lämnat dom "stora" tjejerna på dagis.

Tyra skulle få sina vaccin...sagt o gjort, och efteråt somnade hon som en  gris i vagnen.


Under tiden han jag slöa mig en stund och sen rngde Elin o undrade om jag ville me o fika på Humle o Dumle... Riktigt gott va det !


Fotbollsträning, matlagning, kvällsrutiner och nattning...de gamla vanliga :)


Tyra har knölat lite nu ikväll... febern efter vaccinationen har kommit smygande. Dessutom är de 23 grader i sovrummet....

I morgon är det vi som öppnar vindsluckan...PUNKT SLUT !!!! och Godnatt .... !!!

Av Therese Hedman - 8 juni 2011 13:06

...med glass innan vi kl 8 åkte hemåt...


     


En slagen hjälte...Wilma somnade bara vi satte oss i bilen medans dom andra höll igång hela vägen hem till Slite :)


 

Av Therese Hedman - 8 juni 2011 13:03

Plockade fram barnasinnet även dom :) ...men kul hade dom...som små barn på nytt... haha


       

Av Therese Hedman - 8 juni 2011 12:55

Här kommer bilder, några av dom, från när vi va inne på vattenland. Barnen älskade det, allihopa !


                             


Av Therese Hedman - 8 juni 2011 12:51

Hästkarusellen mest av allt tror jag...on åkte varv efter varv efter varv... och efter det fjärde varvet ville hon ändå inte gå av :)


       

Av Therese Hedman - 8 juni 2011 10:07

                                           

Ovido - Quiz & Flashcards