theresehedman

Alla inlägg under juni 2011

Av Therese Hedman - 13 juni 2011 23:04

I förmiddags kom Thérese L för att fördriva en stund med kaffe o bullar i väntan på ett möte i skolan. Trevligt som alltid.


Sen blev det lunch med Elin o alla barnen innan vi packade in oss i bilen, som för övrigt har nyservad AC...sköööööööönt :)

Åkte mot stan, Linds, rusta och Jysk... Tack snälla Anna som tog med Emil hem från skolan !


Ikväll har jag varit hos Elin o vi har planerat midsommar med dom andra brudarna...kommer nog bli toppenmysigt, Like Always <3


I morgon är det grillkväll på Dagis.

Ett jätteroligt initiativ från fölräldrarna i förskolerådet... ! Det ska bli riktigt mysigt... och barnen längtar massor !!  Hoppas på god uppslutning !


Nu ska jag sooooova lite ! Godnatt

Av Therese Hedman - 12 juni 2011 22:36

Elin kommer att garva ihjäl sig nu....

Men den planderande mammam, dvs JAG har varit i farten igen, och ute i god tid som vanligt :)

Jag va just inne på en sida o beställde ID-band till barnen... att ha med till Öland...

Det kom´mer se ut som att dom nyss är utskrivna från BB men so What ?! Det viktigaste är att dom hittar hem om dom skulle komma bort i folkvimlet på Ölands Djurpark =)


Och det bästa av allt va att barnen inte kan få av sig banden på egen hand :)


ID-Band


Vad gör du om ditt barn försvinner i folkvimlet på nöjesparken, vid sportevenemanget eller någon annan stor tillställning där det är mycket folk i rörelse?

Fäst ett Id-band runt handleden och skriv dit ditt mobilnummer, så kan ditt barn få hjälp att hitta dig fort.

När du fäst bandet, går det inte att ta bort utan måste klippas upp med sax. Barnet kan alltså inte ta av bandet själv.



Jag beställer
Till Kundvagnen
Av Therese Hedman - 12 juni 2011 20:40

I eftermiddags åkte vi tillsammans med Emilys på utflykt i Hide. Vi hade Holly med oss och ungarna lekte o badade...till och med jag tyckte att det va riktigt varmt i vattnet !

Hoppas på mssor av fler härliga utflykter i sommar :)


Här kommer några bilder...så jäkla svårt att välja...resten kommer på Facebook !


                                                       

Av Therese Hedman - 12 juni 2011 20:38

Säkert en halvtimme höll hon på, och gick mellan oss... fram o tillbaka...lycklig som få...på små ostadiga ben :)



 
 

Av Therese Hedman - 10 juni 2011 22:07

Idag va det disco på planeringen för Emil...men innan dess så skulle Jasmine komma  hem till oss...


Snälla Elin körde upp jasmine och Emil.. tack älskade lillasyster... och väl där verkade dom ha haft superkul....

Vid halv 7 ringde Wilmas pappa och sa att Emil hade ont i magen så Patrik åkte för att hämta.

Här hemma vred han sig i smärtor, hade så ont så han skrek o grät om vartannat...

Jag ringde sjukvårdsupplysningen och dom trodde det kunde va blindtarmen... så det blev raka spåret till akuten...Tack Bästa staffan, som körde då vår bil va på verkstad !


Väl inne på akuten så fick dom ett rum direkt, lämna lite kiss o klämma lite på magen., Sen denna eviga väntan....

Men efter att ha lagt av några ordenliga brakare... så kändes det genast bättre för Emil... sen blev det bara bättre o bättre ju mer han släppte väder....

Enligt läkaren så hade han en gasficka, ett veck på tarmen som orsakat hans magsmärtor...


Så ja...summa sumarum, 250 spänn för att få fisa i sjukhusmiljö... detr är väl rimligt ;)



Av Therese Hedman - 10 juni 2011 18:28

.... På väg till disco :)


 

Av Therese Hedman - 9 juni 2011 21:07

Idag va det utvecklingssamtal för Wilma... Allt va som det skulle och jag tror Wilma kommer få stort utbyte av hösten. Hon är väldigt intresserad av bokstäver, både här hemma och på dagis... Hade gjort jättefina bokstäver på ett papper :)

Dessutom ser hon fram emot att få egna gympaskor och följa med på gympa i den STORA gympahallen :)


Även Tyras inskolning kom på tal, äntligen.

Två fröknar som jag tycker jag känner mig trygg med ska ha henne och hon ska vara på lammet, där mina andra tjejer är.

Wilma hörde det också och har inte pratat om nåt annat sen dess. Det kommer bli toppen, och det känns tryggt även för mig..


Wilma kommer säkert ta på sig ett ansvar för Tyra som hon inte behöver...men det kommer va lite nyhetens behag, och inget som Wilma tänker på som något jobbigt...det är så hennes personlighet är :) Hon älskar att ta hand om dom mindre... inte bara sina syskon.


Det handlar ju inte bara om att det ska bli bra för Tyra, utan även för Wilma och Ebba.

Så få konflikter o ledsamheter som möjligt är väl det man eftersträvar ?! För alla barn.

Det nämndes också att någon/några personal ev skulle flytta från lammet till en annan hemvist, och om det visar sig bli någon av Tyras planerade inskolningsfröknar så är det inte självklart för mig att Tyra automatiskt följer med. Då får någon annan på lammet ta över inskolningen.

Där tänker jag inte vika mig en tum... nu är det planerat för lammet, Wilma och Ebba är inställda på det och förväntansfulla.. och det känns tryggt för mig. Nu väntar vi bara på datum.



Annars har eftermiddagen bara varit ett enda stort kaos av gnälliga och svidiga ungar =/ Både jag och Elin fick nippran både en och två gånger på svidiga pipiga och gnälliga barn... som gnällde om allt och ingenting.


Efter kvällsmat så verkade det som dom fyllt på med glädje igen och vi skrattade åt dom och deras tokigheter länge och väl innan det va dax att dra sig inåt för att sova...


Nu har vi gjort rent bassängen...fyllt på med nytt vatten...

I morrn ska Emil på disco, med sin Jasmine :) Han läääängtar !!!


Sen är äntligen helgen här igen..... Jag älskar´t, som Ida skulle ha skrivit hahaha =)

Av Therese Hedman - 9 juni 2011 21:07

Idag va det utvecklingssamtal för Wilma... Allt va som det skulle och jag tror Wilma kommer få stort utbyte av hösten. Hon är väldigt intresserad av bokstäver, både här hemma och på dagis... Hade gjort jättefina bokstäver på ett papper :)

Dessutom ser hon fram emot att få egna gympaskor och följa med på gympa i den STORA gympahallen :)


Även Tyras inskolning kom på tal, äntligen.

Två fröknar som jag tycker jag känner mig trygg med ska ha henne och hon ska vara på lammet, där mina andra tjejer är.

Wilma hörde det också och har inte pratat om nåt annat sen dess. Det kommer bli toppen, och det känns tryggt även för mig..


Wilma kommer säkert ta på sig ett ansvar för Tyra som hon inte behöver...men det kommer va lite nyhetens behag, och inget som Wilma tänker på som något jobbigt...det är så hennes personlighet är :) Hon älskar att ta hand om dom mindre... inte bara sina syskon.


Det handlar ju inte bara om att det ska bli bra för Tyra, utan även för Wilma och Ebba.

Så få konflikter o ledsamheter som möjligt är väl det man eftersträvar ?! För alla barn.

Det nämndes också att någon/några personal ev skulle flytta från lammet till en annan hemvist, och om det visar sig bli någon av Tyras planerade inskolningsfröknar så är det inte självklart för mig att Tyra automatiskt följer med. Då får någon annan på lammet ta över inskolningen.

Där tänker jag inte vika mig en tum... nu är det planerat för lammet, Wilma och Ebba är inställda på det och förväntansfulla.. och det känns tryggt för mig. Nu väntar vi bara på datum.



Annars har eftermiddagen bara varit ett enda stort kaos av gnälliga och svidiga ungar =/ Både jag och Elin fick nippran både en och två gånger på svidiga pipiga och gnälliga barn... som gnällde om allt och ingenting.


Efter kvällsmat så verkade det som dom fyllt på med glädje igen och vi skrattade åt dom och deras tokigheter länge och väl innan det va dax att dra sig inåt för att sova...


Nu har vi gjort rent bassängen...fyllt på med nytt vatten...

I morrn ska Emil på disco, med sin Jasmine :) Han läääängtar !!!


Sen är äntligen helgen här igen..... Jag älskar´t, som Ida skulle ha skrivit hahaha =)

Ovido - Quiz & Flashcards