theresehedman

Alla inlägg under juni 2011

Av Therese Hedman - 4 juni 2011 18:42

Ebba har kommit in i en period som jag hoppas att hon innerligt snart kommer över..

Hon är en riktig gnällspik och kan driva mig till vansinne... Nu för tiden känns det som att jag bara grälar på henne heeeela tiden.

Känns naturligtvis tråkigt både för mig och Ebba.

Jag överdriver INTE om jag säger att så fort hon öppnar munnen så gnäller hon...

Hon kan be om sin cykelhjälm, fråga om det snart är mat eller säga att hon är kissnödig, men hon gör det med gnäll och svid... och det gör mig galen...

Emmelanåt är hon givetvis glad och skrattar o leker... men största delen av dagen så är det pip o svid ....

Jag blir en jävla surmamma och det bli ingen glad av....


 Obs. Barnet på bilden med leendet har ingenting med texten att göra ;)

Av Therese Hedman - 3 juni 2011 22:59

och som grädde på moset så är det dessutom Fredag :) Vilket vi gillar massor..

En hel ledig helg tillsammans = massa underbar familjetid


Dagen har som sagt vart toppen... barnen tog in gen sovmorgon idag, utan vaknade redan 7.30

På förmiddan kom Therese o Casper o tanken va att gå till stranden efter lunch men det va alldeles för varmt och blåste knappt något så vi valde att traska ner till Gahms o köpa oss en pool av Terese istället..


Hem o blåsa för kung o fosterland o sen har det badats vill jag lova :)

O ätits massa glass i stora lass....


Tack för en toppendag !


Nu slöar vi oss i soffan o i morrn blir det barmarksträning o tippen ! Har en massa småskit som måste kastas...


Av Therese Hedman - 2 juni 2011 22:17

Idag har vart en perfekt dag...sådär alldeles lagom varm, massa glada ungar och...ja..perfekt helt enkelt..

En sån där dag när man känner sig lyckligt lottad från morgon till sen kväll...


Vi unnade oss en lång sovmorgon idag..barnen vaknade inte förrens 8.45 :) Sånt gillar vi...

Efter frukost o morgonbestyr så kom Emily o alla barnen. Vi fikade lite, grillade korv till lunch o traskade sen ner till stranden.

ISKALLT i vattnet, men som jag gissade på så badade dom stora grabbarna :)


Vi andra satt på stranden och njöt av sand, sol och att sommaren äntligen verkar va här...


Här kommer lite bilder...


                                     


Av Therese Hedman - 2 juni 2011 21:28

Jag har vart dålig på att lägga ut bilder på sistone... Här kommer några (läs många) från förra fredagen då Holly sov över !!


                                        


    

Av Therese Hedman - 2 juni 2011 09:29

Solen skiner... 20 grader på baksidan I SKUGGAN och lite fläkt på det !

Det kommer bli en underbar dag, jag bara vet det :)


Idag är det GA-loppis...Gotlands roligaste loppis. Men eftersom alla barnen är hemma och Patrik jobbar så får jag hoppa den, för min egen och barnens skull...

Det kommer bli sååå mycket folk. Elin o Anna ska dock dit...så dom får hålla ett öga för mig med 0)


Emily och barnen kommer hit...tänkte grilla lite korv till lunch och sen blir det definitivt stranden...kanske till och med ett litet dopp för de stora barnen?! Om jag känner dom rätt :)


Ha en underbar dag !!!!



Av Therese Hedman - 1 juni 2011 18:32

va varmt det varit idag....måste säga att det är en jäkla tur att det fläktat...men det har vart skönt, så nej jag klagar inte :)


Dagen på dagis hade vart bra... inge kiss i trosorna och det va en mäkta stolt Ebba som berättade det fö mig när jag hämtade !

Gick hem till Fåhraeusväg efter dagis o ungarna badade i poolen... härligt o svalkande !


Idag skulle våran nya spis ha kommit, och det gjorde den oxå...men G-hem hade beställt en för stor så det blir ingen ny förrens på Torsdag.

Men ikväll när jag skulle sätta på ugnen så small det till o propparna gick... så nu är spisen paj ordentligt... :(


Jaja... så är det ...ikväll kommer en provisorisk bänkspis med ugn haha...


Av Therese Hedman - 1 juni 2011 11:39

Efterlängtade sol... Nu är jag inget fan av värmen som ni vet...värmen i solen kan få mig att må illa..men jag måste säga att till och med jag längtat... o så finns det ju skugga :) och smarta jag har givetvis investerat i ett smidigt bärbart strandparasoll :)


SOMMAR !!!!!!!!!!!!!! 


Ovido - Quiz & Flashcards