theresehedman

Alla inlägg under juni 2011

Av Therese Hedman - 25 juni 2011 23:23

Omgång tre med bilder från midsommar... här spelas det brännboll för fulla muggar.... :)


                                   

Av Therese Hedman - 25 juni 2011 23:02

Jag kan ju säga att det inte vart nån enkel match att kolla igenom alla bilder från midommar... det va några stycken så jag får nog dela upp bilderna i omgångar...

Här kommer "några"


                                                                                                
            


Av Therese Hedman - 25 juni 2011 15:23

..................................................
..................................................
..................................................
..................................................
............................................

Den hade verkligen ALLT som en midsommar ska ha...

Glada människor, god mat, roliga lekar, sång och musik,fint väder, massa skratt.. you name it...


Vi började våran dag med att åka till William som vi alltid gör.. Midsommar va Williams älsklingsdag på året tror jag... Han älskade jordgubbar, glada människor och sång o musik !!


             



Av Therese Hedman - 23 juni 2011 20:31

må jag säga....


För er som missat så är det Midsommarafton i morgon och såklart kommer vi fira med "Maffian"


Vart fullt ös hela dagen.. Barnen blev överlyckliga när Mommo o Bempa kom... Hade ni förväntat er nåt annat... Nä, tänkte väl det :)

Nu passar jag på att vila mig lite medans Patrik och dom andra grabbarna är borta och sätter upp Partytältet :)


Systemet - check

Cigg - Check

Badade Barn - check

Kött i Marinad - Check

Hemmagjord Potatissallad - check

3kg potatis skrubbade - check

Finkläder framtaget - check

Blommor till William - check

Blommor o björk till kransar - check

Öl och cider på kylning - check

Bord och stolar bortburna - check


Nu tror jag det viktigaste är fixat... sen är det alltid massa småfix i morrn... men det tar vi då... NU ska jag ta mig ett glas vin :)


Ha en UNDERBAR midsommar everyhopa :)

Av Therese Hedman - 23 juni 2011 09:20

Började med två förväntansfulla tjejer... det skulle firas Midsommar på Dagis.

När jag hämtade hade dom haft en toppendag, men sång tårta och popcorn(?) tyckte jag dom berättade... Härligt o roligt hade dom haft ialafall, som Wilma uttryckte det :)


Hem o leka ute en liten stund innan Patrik kom hem o jag lämnade hemmet för att dra till stan o handla midsommarmat med bästa tjejerna... 4 timmar senare va vi hemma, då fortsatte kvällen hos Elin, med fika ögonfrans- och ögonbrynsfärgning för frivilliga :)


Idag vaknade vi upp till Världens HÖSTväder...regn blåst o allmänt kallt.. men i skrivandets stund så tittar solen fram...

Ser dessutom ljust ut med vädret i morgon...   iallafall om man får tro på klart.se och smhi ???


I eftermiddag kommer Mommo och Bempa... oj så glada barnen blev när jag berättade.

Emil kommer nog bli extra glad för dom har streethockeymål med till honom :)


Näpp...kaffe kaffe kaffe....


Av Therese Hedman - 21 juni 2011 22:03

..... nån är lång och nån är kort...nån är stark och nån är svag...


Det bröjade som ett kul skämt, att någon i Slite fick för sig att kalla oss för barnvagnsmaffian ... ler ännu vid tanken :)

Efter det har vi hört alla möjliga beskrivningar av oss.... dom flesta tror att vi sitter ihop... Kan ni se det framför er ? Sex vuxna kvinnor som sitter ihop...skrattretande hah ?!


Nej vi sitter verkligen inte ihop... vi är 6 kvinnor, med olika intressen, olika smak...olika åsikter och vi uppfostrar våra barn på olika sätt...


Vi har inte alltid varit 6 stycken... nån har kommit till i efterhand och fler verkar va på väg :) även om folk tror att det inte finns en möjlighet att "ta sig in" i Maffian (som vi numera kallas av slitebor)


Här krävs inga inrädesprov, inga särskilda åsikter... vi har alla mer eller mindre tunga bagage, jobbiga erfarenheter och det finns alltid nån att vända sig till om man vill prata skratta eller gråta... O givetvis så finns det ALLTID någon som bjuder på kaffe :)



vi har fan alltid kul ihop... för att inte tala om våra GALNA tjejfester... då vi har fritt spelrum och inte behöver vi va varken mammor eller fruar för stunden...... då är vi bara Therese H, Therese L, Elin, Anna,  Emily och Malin...


Jag är otroligt rik på dom finaste vännerna i världen !
Älskar er brudar !!!!!!


                 




Av Therese Hedman - 21 juni 2011 19:15

I morse vaknade vi i vanlig tid, dagis på schemat.

Lämnade och gick hem för att möta upp Therese L och Emily som skulle komma o fika lite.


Sen blev det lyxlunch för mig och Emil på Pheonicia :) innan jag traskade iväg för att hämta Ebba som skulle på 2,5 års kontroll.

Det gick strålande och hon fick mycket beröm för sitt språk. 

Tack Elin och Malin som hade Tyra Myra under tiden !!!!!


Tillbaka för o hämta Wilma på dagis och sen blev det kaffe med Malin o Elin... o lite lek utanför på framsidan innan de va dags att gå hem o göra kvällsmat.


Nu tvättar jag för fullt, känns som att jag samlat tvätt i flera veckor fast det är mindre än en vecka sen sist jag tvättade....


Bara 3 veckor kvar till Öland och besök hos Pappa.. LÄNGTAR !!!



Av Therese Hedman - 20 juni 2011 23:13

Ikväll har Emil varit nostalgisk på höög nivå :)


Jag plcokade fram barnens "min första bok" för att komplettera lite om vad som hänt de senaste månaderna...

Emil började läsa högt ur sin egen och satt och skrattade gott åt vad han gjorde och tyckte om som liten...


Sen hittade han skivan med bilder från Bofinken som han fick när han slöt och började förskoleklass...... och jisses vad han har skrattat åt bilderna från när han va mindre... och vad han mindes alla roliga saker...


Trädgårdslandet med alla maskar där dom odlade sin egen potatis..,

Utflykterna till bulhuset med grillning,

Övernattningen på dagis för honom och hans kompisar med tacos, disco, massage och skattjakt i mörkret :)

eller när dom hade avslutning och käkade hämtpizza.... Det va lyx på hög nivå tyckte Emil...


När dom kardade ull, gjorde eget papper och åkte vattenkana ner från kullen... eller när dom badade i "baljan", fick rida häst, eller övade på en teater som dom stolt visade upp på ett föräldramöte ( de tre bockarna bruse)


 Alla härliga utflykter till stranden, och midsommarfirande och fiskdamm :)

Utflykter dom gjorde till Fornsalen, almedalen och till järnvägen i Dalhem...


Ja många härliga minnen :) Underbara minnen att minnas med Emil...


Han är såå stor nu min lilla Emil...


Här kommer lite härliga bilder:

Jag har valt att "censurera" vissa barn eller kroppsdelar. Alla vill inte att det ska finnas bilder på nätet på deras barn och då måste man respektera det.


                         






Ovido - Quiz & Flashcards