theresehedman

Alla inlägg under juni 2011

Av Therese Hedman - 20 juni 2011 18:52

Snubblade idag och lyckades landa med hakan rakt på kanten på byrån... slog en vurpa, skrek i högan sky...

Jag fattade först inte att hon slagit hakan.. men det tog inte lång tid innan jag såg blodet.

Elin fick assistera mig med en våt handuk och Ebba va inte ledsen nån längre stund... inte hysterisk eller galet ledsen, vilket gör det lättare för en annan att behålla lugnet.

Jag såg direkt att det va djupt så de va bara att ta henne i famnen o traska ner till VC.


Väl där tittade dom och konstaterade att det va djupt, men sårkanterna va så fina att dom bara tejpade... det tackar vi för och hoppas hon får ett "fint" ärr.


   



Av Therese Hedman - 20 juni 2011 08:45

Klockan är 08.50, bara jag o Wilma vakna... vi gick upp redan kvart äver åtta.

Nu sitter vi här... Wilma får passa på att äta frukost i vardagsrummet, det är lyx :)


Jag har egentligen bara en fråga idag, vart fan är sommaren ?

På Fredag är det midsommar... o som det ser ut nu så kommer det regna... inte ett dugg mysigt...


3 veckor kvar till Semester och Resan till fastlandet....längtar massor !!!


Undrar om man ska gå upp o väcka dom andra ??


Av Therese Hedman - 19 juni 2011 14:22

Just nu är alla mina barn inne i en period då det bråkas o retas väldigt mycket, ja även Tyra har lärt sig knepen för att göra sina syskon sura, och hon vet oxå mycket väl hur hon ska få sin vilja fram.


Emil är förvisso 8 år men han kan han oxå... fast han sköter retligheterna lite "snyggare" så att det inte ska bli lika uppenbart att han faktiskt satt igång Ebbas eller Wilmas skrik :)

Just nu ser emil sina syskon mest som jobbiga, retiga och faktiskt lite pinsamma i vissa situationer...

Men häromkvällen när Wilma kröp upp bredvid honom i saccosäcken så lös syskonkärleken igenom... och Wilma njöt av Emils fulla uppmärksamhet...


         

Av Therese Hedman - 19 juni 2011 14:19

På små ostadiga ben tar hon sig nu runt mer ofta...hon stapplar fram och hon kämpar för att hålla balansen och lyser av lycka !

Det är underbart att se, samtidigt som det skrämmer mig... Hon börjar bli stor !


 

Av Therese Hedman - 18 juni 2011 19:41

Uppe me tuppen i morse...eller kl 8 iallafall...


Iväg ner till Ishallen i tid för att få Emils nya målvaktsskridskor slipade, och för att kolla justeringen med nya målvaktshjälmen...

Alla ungar ut på is... å vilka ungar sen... Man skulle kunna tro att dom aldrig varit av isen, och vilka små energiknippen :)

Så härligt att se dom där dom hör hemma... Vilken glädje för dom att äntligen få kliva på is igen.

1,5 timme på is, ombyte, och sen 30 minuter fys... ingen klagade, ingen bangade... Alla kämpade järnet och gjorde sitt allra bästa.

Som jag sa, vilka energiknippen...att dom orkar :)


   


Vidare hem, kasta i oss lite lunch för att sen åka o lämna Emil vid Jasmine.

Under tiden Emil va där åkte vi andra till stan och storhandlade. Så otroligt skönt att fylla på föråden igen...nu är det knökfullt vill jag lova.


Hem , hämta Emil som hade haft en Toppeneftermiddag och hem o lördagsmysa lite med tjejerna... Emil fick man ju inte se många sekunder... =) Han han inte mer än hem så är han ute o "härjar" i kvarteret med Jonathan :)


Nu ska jag snart gå hem till Elin... vi (läs Elin) ska fixa lite med min header och så blir det väl ett eller två glas vin I guess...

Jag fick iallafall order om att ta med mig en flaska... =)


So long !!

Av Therese Hedman - 17 juni 2011 17:01

Älskar..... så in i Norden =)


     

Av Therese Hedman - 17 juni 2011 16:34

har jag snott från Elins blogg...

Vill ni se vackra bilder så ska ni kolla in hennes blogg... det är VÄRLDSKLASS på hennes bilder ! Sååå jäkla duktig är hon <3


http://thestyleismine.wordpress.com/






Av Therese Hedman - 17 juni 2011 16:06

Efter några härliga timmar på sudersand satte vi oss i bilen för att åka o grilla kvällsmat...

Vi  hamnade vid ett par fiskebodar, på en stenstrand vilket ungarna älskade...

Där tände vi grillarna, sen åt vi fläskfilespett, hammagjord potatissallad och njöt av värmande kvällssol och lekande barn ! Fan va livet är underbart !!


  Emily och Edvin

  Fina Familjen Hallgren/Gardlin


  Elin och Ebba

  Kvällsmaten, grillade spett och hemmagjord potatissallad ...

  Edvin och Ebba ...

  Emily med sin Hampus

  Min alldeles egna grillmästare :)

  Sebastian


  Finaste Emil och Ebba

  Min Wilma ...

Fina  Edvin skådar den vackra utsikten....

  Hampus....

  Holly

  Holly igen :)

  Ebba plockar stenar...

  Hampus...

  Min lilla Ebba...

  

Finaste Tyra...


  Tyra Myra...

  Holly <3

  Elin och Tyra...

  Sebastian och Emil... och Ebba på ett hörn :)

  Wilma kastar stenar i vattnet, vilket va favoritsysselsättningen för alla barn..

  Fina Holly...

  o Holly igen...

  Härliga Hampus....

Ovido - Quiz & Flashcards