theresehedman

Direktlänk till inlägg 9 juni 2011

Utv.samtal och Tyras inskolning

Av Therese Hedman - 9 juni 2011 21:07

Idag va det utvecklingssamtal för Wilma... Allt va som det skulle och jag tror Wilma kommer få stort utbyte av hösten. Hon är väldigt intresserad av bokstäver, både här hemma och på dagis... Hade gjort jättefina bokstäver på ett papper :)

Dessutom ser hon fram emot att få egna gympaskor och följa med på gympa i den STORA gympahallen :)


Även Tyras inskolning kom på tal, äntligen.

Två fröknar som jag tycker jag känner mig trygg med ska ha henne och hon ska vara på lammet, där mina andra tjejer är.

Wilma hörde det också och har inte pratat om nåt annat sen dess. Det kommer bli toppen, och det känns tryggt även för mig..


Wilma kommer säkert ta på sig ett ansvar för Tyra som hon inte behöver...men det kommer va lite nyhetens behag, och inget som Wilma tänker på som något jobbigt...det är så hennes personlighet är :) Hon älskar att ta hand om dom mindre... inte bara sina syskon.


Det handlar ju inte bara om att det ska bli bra för Tyra, utan även för Wilma och Ebba.

Så få konflikter o ledsamheter som möjligt är väl det man eftersträvar ?! För alla barn.

Det nämndes också att någon/några personal ev skulle flytta från lammet till en annan hemvist, och om det visar sig bli någon av Tyras planerade inskolningsfröknar så är det inte självklart för mig att Tyra automatiskt följer med. Då får någon annan på lammet ta över inskolningen.

Där tänker jag inte vika mig en tum... nu är det planerat för lammet, Wilma och Ebba är inställda på det och förväntansfulla.. och det känns tryggt för mig. Nu väntar vi bara på datum.



Annars har eftermiddagen bara varit ett enda stort kaos av gnälliga och svidiga ungar =/ Både jag och Elin fick nippran både en och två gånger på svidiga pipiga och gnälliga barn... som gnällde om allt och ingenting.


Efter kvällsmat så verkade det som dom fyllt på med glädje igen och vi skrattade åt dom och deras tokigheter länge och väl innan det va dax att dra sig inåt för att sova...


Nu har vi gjort rent bassängen...fyllt på med nytt vatten...

I morrn ska Emil på disco, med sin Jasmine :) Han läääängtar !!!


Sen är äntligen helgen här igen..... Jag älskar´t, som Ida skulle ha skrivit hahaha =)

 
 
Ingen bild

Emily

10 juni 2011 14:19

Härligt att de äntligen tagit upp hennes inskolning. Det kommer gå toppen för henne :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards