theresehedman

Alla inlägg under mars 2011

Av Therese Hedman - 16 mars 2011 22:41

Som jag skrev innan så va inte lämning på dagis nån höjdare idag för Wilma, men när jag hämtade så hade hon haft toppen-kul på stranden..... precis som jag visste att hon skulle ha !


Utvecklingssamtal kl 14... Det gick bra... vi pratade om Wilma, o det visade sig att hon verkligen är sig olik hemma o på dagis...

Jag fick se hennes fina teckniongar o lite fotografier som tagits. Kul :)

Ateljen är tydligen hennes favoritplats =)


Jag talade om vad jag tyckte, att det ändå, trots all turbulens som vart, kändes som att det va bättre nu än innan. Jag känner mig tryggare o märker en förändring, till det positiva.

Mitt största irritationsmoment den sista tiden har vart informationen o komminikationen.

Och jag är inte sen att följa personalens önskemål (som tas upp på varje möte) att föra en öppen, rak och ärlig kommunikation....däremot upplever jag inte att den är ömsesidig,


Vad jag menar är att jag talar om när nåt känns fel, sen att jag går hem samma dag jag lyft min åsikt och skriver det på bloggen, det har väl ingen betydelse...


Men, det jag framförde idag va att jag utgår ifrån att den ärligheten ska va ömsesidig.

Varför jag tyckte det va oerhört fånigt att låta rektorn ta upp bloggarna på föräldramötet o dessutom hota med rättsliga åtgärder..... ! =)

Nästan skrattretande men oxå irriterande


Varför inte kunna stå för det o säga det till mig personligen ? För varför ska jag vara ärlig om jag inte får samma respons tillbaka... hur ska vi då kunna göra det så bra som möjligt för barnen ?


Alla människor är olika, och dom nyfikna läsarna (nämner inga namn) som inte kan låta bli att läsa min blogg kan väl åtminstone va vuxna nog att fatta egna beslut ?

Att jag skriver min åsikt om dagis behöver väl inte betyda att alla tycker så, att alla borde tycka som jag eller göra som jag ?


Jag svartmålar inte dagis... jag skriver vad jag tycker, och är det inte var och ens uppgift att bilda sig en egen uppfattning ? Kan man inte göra det då är man inte stark nog som människa anser jag.

Vi är skyldiga våra barn att bilda oss en egen uppfattning...


Om jag skulle ha lyssnat på alla rykten och förmaningar så hade emil inte gått i skolan i slite.

Men vet ni... Han har det toppen i skolan.. Och jag känner mig trygg. Inga problem... så varför lyssna på rykten...?



Jag kastar inte bara skit på dagis, jag talar oxå om när jag tycker något är bra... men det pratas det aldrig om... nej sån information är ju inge kul att läsa om... (ironi)

Några som läser min blogg gottar sig nog i att jag skriver "dåliga" saker om dagis, för då kan dom få tillfälle att snacka lite skit.

Men vet ni.. sen hör man dom i kön på konsum/Ica eller utanför Kyrkis... då snackar dom själva skit om dagis... fast dom försöker framstå som sååå positva till dagis i alla lägen...

Man ska nog inte lita för mycket på dom "goda".... dom kan oxå ska ni veta... dom kan mycket mer än ni tror ...


Det va ett bra utvecklingssamtal, jag känner mig nöjd...! och det kändes skönt att få ur sig hur viktigt jag tycker att det ärliga o raka kommunikationen är. Från både förälder o personal.

Intressant information om Wilma, alltid kul att höra om hur det går för barnen såklart.

Jag känner mig glad över att barnen har dagis, för hur det än är och vad jag än tycker så är det INGET jag har fört över på mina barn... dom är trygga !!!!

Det är det viktigaste !


Oj, de blev ett långt inlägg... haha...





Av Therese Hedman - 16 mars 2011 09:58

Även idag.... härligt.... det går åt rätt håll iallafall....... nice !!


Lämning på dagis idag gick inge bra för Wilma... hon hittade en cykel men kom sen gråtande o sa att hon inte ville gå till stranden... Jag lämnade henne gråtandes o de känns aldrig bra.

Får helt enkelt lita på att personalen ringer om dde inte blir bättre.

Utvecklingssamtal i eftermiddag kl 2.


Wilma har slutat på dansen... hon tyckte inte de va kul...? eller så beror de på att hon just nu är extremt beroende av mig... ? Hon ska börja med hockey säger hon. Givetvis ska hon få prova på om hon vill det.


Nu...kaffe...

 

Av Therese Hedman - 15 mars 2011 22:03

Idag har vart ett alldeles underbart väder... lite blåsigt, men 20 grader o vindstilla på baksidan.


Min röstr börjar sakta men säkert återhämta sig... och jag har till och med kollat matchen mellan HV o AIK ikväll.... Måste säga att jag förvånar mig själv... Jag som ALDRIG varit intresserad av hockey förut =)


Dagis idag, o skola för Emil... Efter dagis va vi ute en stund. Ebba o Wilma cyklade o Tyra satt o plockade i sandlådan...


I morrn blir en lugn dag..

Och nu ska jag springa i tvättstugan...

Av Therese Hedman - 14 mars 2011 19:29

Yes, nu har jag gått igenom alla bilder o filmer.. och även fast jag va där LIVE så sitter jag här spänd o nervös när jag kollar på filmerna , haha

Ardenalinet flödade på läktaren o vi praktiskt taget hoppade när Graip gjorde mål.

Min röst är inte återställd för fem öre, och Tyra har tittat snett på mig hela dagen så fort jag öppnat munnen :)


Några bilder först daŽ=) Jag har valt att lägga ut biler främst på Emil och sebastian eftersom jag inte vet vad de andra föräldrarna har för policy när det gäller bilder på deras barns ansikten på nätet.


Avslutar inlägget med en filmsnutt =)


   

En spänd Emil på Fredag eftersmiddag i väntan på vår skjuts till båten 0)


Hotellrummet, med två övertrötta barn


 

Min hotellfrukost kl 06.30 jag blir hungrig bara jag ser på bilden =)


  

Laddad sebastian


  Lite pepptalk innan match

   

Redo på läktaren



   

Emily vrålade o hejade som aldrig förr 0)


  Våran Målis han är bäst, han gör livet till en fest EMIL EMIL EMIL =)



  

In action



   

    GLÄDJE !!!!



     Sebbe på jakt efter pucken...



Efter sista matchen på söndag eftermiddag blev det Heron City o spelhallen... det uppskattades mycket av ungarna

          


Jag har skrivit det förut men det kan inte skrivas för många gånger, att helgen har vart TOPPEN !

Ungarna kom på 2a plats i sin grupp och jag vll lova att glädjen va stor !

Som dom kämpade.. dom andra lagen va tuffa motståndare på många vis.

Detta va en enorm erfarenhet för Graip... dom har växt mycket... massor faktiskt...

Nu lägger vi hockeyn på hyllan en stund även om det är med visst vemod...


Sist men inte minst... en filmsnutt...



 


             

Av Therese Hedman - 14 mars 2011 09:57

har passerat... det va riktigt länge sen jag hade såå kul.

Vilken resa, vilken sammanhållning, vilka härliga engagerade föräldrar, vilka ledare... VILKA UNGAR !


Jag och Patrik har kommit överens om att åka på varannan cup.. men jag undrar om jag inte ska försöka köra en liten omförhandling där.. =) som jag förmodligen ändå kommer förlora ...


Jag är såå stolt över hela våra graiplag..

Dom har kämpat järnet, mot dom bästa lagen i stockholm... och dom har ökat tempot, åkt på tacklingar, gråtit, svurit, förlorat och vunnit... Att dom är fantastiska är inte ord nog.... I mina ägon är våra killar och tjejer i graip BÄST oavsett antal vinster eller förluster..

Tränarna ska ha all credit för deras pepp, deras engagemang och den tid dom lägger ner...

Dom här ungarna kommer gå långt !


Ikväll kommer det lite bilder o kanske nån filmsnutt... Nu ska jag mysa med mina barn som jag inte träffat sen i fredags... <3<3

Av Therese Hedman - 12 mars 2011 17:38

Ja, vilken jävla dag !!! Helt fantastisk !


Kl 6 i morse ringde klockan.. Hotellfrukost... WoW säger jag bara =)

Iväg till hallen, första matchen kl 8 mot Boo.

Graip fick stordäng... men ni skulle sett våra ungar.. vilken kämparglädje..Jag kan nästan inte i ord förklara.


Bara nån timme in på dagen så fick en av ledarna åka till SÖS... en liten olycka med en spelare som åkte in i sargen och ledaren som ramlade o tog emot sig på pojkens skridskoskena.. Inga dateljer, men det resulterade i 6 stygn o gips.


Efter ytterligare en match med förlust så gräts det en hel del i omklädningsrummet... En skitdomare ;) och tuffa tag...


Hur som helst... det viktigaste va deras fantastiska kamp efter pucken...

Det är ett helt annat motstånd här uppe, endel lag tränar sina ungar 10 gånger i veckan berättades det...

Killarna här i stockholm är jätteduktiga givetvis och jag tycker det är jättenyttigt att våra ungar får pröva på att spela på det här sättet. Dom som är vana att regera hemma på ön :)


Sista matchen (den femte) va emil heeeelt slut, tårarna spröt o han ville bara hem... men efter lite pepp-talk så va han på G som aldrig förr... och alla ungarna gjorde sin bästa match...


Nu blir det belöning med ett bad i hotellpoolen och sen god kvällsmat lite mys och SOVA !!! för det behöver vi alla..


Min röst håller inte, vi har iallafall den bästa hejarklacken.. det vill jag lova... =)


jag orkar inte skriva mer.....


Våra ungar är bäst... så jäkla bra ...allihopa !





Av Therese Hedman - 11 mars 2011 13:24

.... de va ett jävla tjat va ?! =) Men hur fördiver man tiden på världens längsta dag?


Allt är packat o klart.. :) Mindre än en timme kvar...


Har ordnat med ett mobilt bredband så ni ska inte tro att ni slipper mina blogginlägg under helgen ?=)

Av Therese Hedman - 11 mars 2011 09:58

Sitter vi på båten =)


Jag har sjukt mycket resfeber...mer än Emil tror jag haha...


Idag har glädjen dock blandats med lite vemod... Herregud jag ska va utan mina tjejer o Patrik i 2,5 dygn... det har typ nästan aldrig hänt förut ... :/

Jag kommer sakna dom sjukt mycket... men jag ska försöka att bara NJUTA....


Patrik ska få ta ett stoort ansvar... jag vet att han kommer klara det med glans.. ofta avundas jag hans tålamod och lugn när han har barnen... men nu kommer det bli så mycket mer än han är van vid :)

Jag är en jävla hönsmamma... så jag har gjort köttfärssås och pannkakor o lagt ifrysen.. haha... töntigt jag vet... men jag vet oxå vilken pers det kan va att få allt att gå ihop när man är själv med barnen, och Patrik är ingen mästerkock (förlåt Patrik)


Nä.. nu ska jag checka av det sista... rykten går om en MYCKET gungig överresa till Nynäshamn så det är Apoteket nästa för att inhandla åksjuketabletter...


Over and out...

Ovido - Quiz & Flashcards