theresehedman

Alla inlägg under mars 2011

Av Therese Hedman - 10 mars 2011 14:26

Japp, de har jag gjort...

För några minuter sen registrerades mitt nya företag... Jag driver företaget hemifrån och kallar det "svid och gnäll AB"

Nej skämt o sido... ungarna har den senaste timmen vart på extremt dåligt humör..


Ebba: som är sjuk, det säger ju sig själv att hon inte är på humör


Tyra: Mammagris nummer två.. ska va i famnen HELA TIDEN... givetvis med sura miner.. sätter man ner henne på golvet så surar hon för det...


Wilma: den lilla primadonnan med mungipor ner till knävecken när hon inte får som hon vill, och givetvis mammagris nummer 2


Emil: Den stora retstickan som kan få alla på dåligt humör SAMTIDIGT. Han faller dock inte under kategorin mammagris... men den största retgrisen kan vi iallafall komma överens om att han är. Det är ju såååå kul att reta sina småsyskon..


Sånna här stunder får mig att längta ännu mer till i mrogon när BARA JAG OCH EMIL ska åka iväg på en hockeyhelg, bara han o jag... utan svid gnäll och trots...


Patrik ska under 2 dagar få uppleva verkligheten ;) 24 timmar om dygnet... så som jag upplevt den i 8 år...


Oh yes, visst älskar jag mina skitungar, mer än allt... men det fattade ni väl antar jag...

Men med risk för missförstånd så är det lika bra att skriva det för dom som inte kan tänka så långt själva ;)

Av Therese Hedman - 10 mars 2011 10:17

vilket innebär att det är FREDAG i morgon =)


Alla barn är hemma idag, Emil med huvudvärk o Ebba som hade 40 graders feber inatt, men dom har iallafall fått va friska i 2,5 vecka... de är inte fy skam (ironi)

Man får va glad för de lilla... =)


Annars är allt som vanligt.. ikväll är det föräldramöte på skolan.

Skulle egentlligen hft utvecklingssamtal på dagis idag, men vi får skjuta på det :(


Näpp... börja funderaa på lite lunch maybe....



Av Therese Hedman - 9 mars 2011 21:07

Idag va det avslutning på hockeyn, för den här säsongen... även om det ibland känns som att vi bott i Ishallen så känns det riktigt tråkigt faktiskt... Jag menar, va ska man nu hitta på flera dagar i veckan ? =)


Men vi har ännu helgen i stockholm att se fram emot... Jag längtar...det ska bli såå jäkla kul... !

Ser fram emot det massor faktiskt !


Börjar känna mig lite hostig o retig i halsen, hoppas det inte blir nåt mer..


Nu ska jag käka en smarrig macka =)


    

Av Therese Hedman - 9 mars 2011 11:39

   Lilla tjejen... snart 1 år ....

Hon föddes ju nyss...


   


     

Av Therese Hedman - 9 mars 2011 07:51

"Mamma vet du vad Mille gjorde på mig igår ?"

 

"Nej vadå?"

 

"Han pussade mig många gånger så jag har blivit gift nu"

 

Är dom söta eller är dom söta !

Härliga ungar !!

Av Therese Hedman - 8 mars 2011 22:56

... fortare än jag hinner blinka...

Nu leder hon sig runt bordet, för att snabbt som attans hinna snappa åt sig det som ligger där...


Dessutom har vi fått sänka ner sängbotten i hennes säng... annars klättrar hon över.. :)

Och i eftermiddags hade nån av tjejerna glömt stänga grinden, och vips så satt hon på andra trappsteget....


Unge... <3

Av Therese Hedman - 8 mars 2011 22:21

har vart lugn....

Ungarna vaknade klockan halv 7 i morse men på rätt sida så det kändes helt okej !


Frukost och sedvanliga morgonrutiner, iväg till dagis... och sen hem... Jag o Tyra slöade till på soffan och när hon somnat så passade jag på att sitta o njuta av solen på baksidan... fågelkvitter o kaffe... det kändes som VÅÅÅR ! Äntligen !


Elin kom o fikade och sen va det dags att hämta tjejerna... Wilma va överlycklig som fick cykla till dagis idag... men några små justeringar behövs göras... hon har växt endel sen hon använde cykeln sist...


Parik kom hem lite tidigare än tänkt o ikväll har Terese o jimmie vart här o fikat...


Jag tvättar, tjejerna sover och ja...ska väl snart sova !!


I morgon är det avslutning på hockeyn... och i helgen blir det STOCKHOLM :)

Av Therese Hedman - 8 mars 2011 22:00

De va hemskt viken cirkus det blev... men så är det ju alltid så fort man skriver nån form av kritik, folk måste va väldigt dåliga på att höra kritik (fakta) eftersom det alltid spårar ur... Hur svårt kan det va.. ! I dont get it... ?!


Hur som haver... när det gäller "Ulla/Therese" som kommenterat o blivit förbannad för att jag inte publicerat hennes kommentarer så borde dom flesta som läser min blogg veta att jag inte publicerar kommentarer som dels inte har med saken o göra och dels där man går till personangrepp... (jag brukar försöka hålla mig till fakta när jag kommenterar)


Men för att svara på din kommentar så, är svaret, nej... varken jag eller elin har det skitigt i våra lägenheter..Jag har fyra barn.. om du missat det :) Det blir rörigt o stökigt, men istället för attägna tiden åt att plocka efter dom hela dagarna så väljer jag att tillbringa min tid med barnen och städa när dom sover...


Och på påståendet om att jag blåser rök på mina barn, så har jag bara en fråga.. är du dum på riktigt ? haha... ja... det är faktiskt det enda jag har att säga... haha ! Kunde du inte bättre än så ?


Att man inte ska kunna ha åsikter utan att folk ska börja slåss med näbbar och klor... Varför kan man inte få ha olika åsikter ? Tycka och tänka olika... !

Vi lever väl inte på stenåldern ? Men... håll er till fakta !!!

Ovido - Quiz & Flashcards