theresehedman

Alla inlägg under mars 2011

Av Therese Hedman - 26 mars 2011 19:33

I morse när Tyra vaknade så kändes hon liite piggare, även om natten vart jobbig...


Men under dagen så har hon varken ätit och knappt druckit något... tempen steg framåt lunch. 39,5 :(

När hon va vaken så va hon inte alls missnöjd som tidigare dagar... hon va trött och nästan lite frånvarande...


Efter kvällsmat så ringde jag sjukvårdsupplysningen igen, och dom tyckte inte vi kunde vänta eftersom hennes andning va så påverkad... så Patrik tog henne o åkte till Akuten.


Pratade med Patrik nyss och saturationen va 90 (syresättningen av blodet), den ska va runt 100 men läkaren tyckte inte det fanns något att direkt oroa sig för.

Tyra skulle nu få andas adrenalin, och så hoppas vi att det blir bättre...


Jag hoppas dom kommer ta ett crp, som förhoppningsvis kommer säga en hel del om hur det står still i Tyras lilla kropp....


Min lilla lilla tjej..

Av Therese Hedman - 26 mars 2011 13:50

Japp, efter lite tips om en lapp vid Gahms och Ica så ringde jag en man som visade sig vara ägaren till denna fina kissemisse... Skönt !!.. det är alltid härligt med lyckliga slut .... !!



Av Therese Hedman - 26 mars 2011 09:22

men det är nog mest tack vare solen som skiner.

Tyra har sovit dåligt i natt... Ringde sjukvårdsupplysningen igår som tyckte att vi skulle kombinera alvedon o Ipren. Det gör man ju som vuxen, men svårt att veta doseringen när det gäller barnen. Men det blev en halv Ipren var 8 timme och halv alvedon var 6 timme...


Idag har bara 2 av 4 feber, men alla är fortfarande rejält hostiga. Så dessvärre får vi åka och fira Madde en annan dag :(

Och fortsätter Emil att hosta så får han hoppa över sin sista innebandymatch i morgon... lite tråkigt, men så är det ibland.


Annars känns allt mycket lättare idag, och jag hoppas att barnen ska ha ork att gå ut en liten stund... frisk luft har ingen dött av !!

Av Therese Hedman - 25 mars 2011 15:53

Ja, det är jag.... efter en hel vecka hemma med alla Sjuka barn så ger jag snart upp...

Idag har vart den värsta dagen av alla... Tyra har vart ledsen heeeela dagen, Ebba likaså, och Wilma som börjar piggna på sig tar alla tänkbara tillfällen att roa sina syskon vilket har slutat i katastrof...


Jag har inte vart en särskilt bra mamma idag, humöret o tålamodet har liksom inte vart på topp.

O ja, jag vet att ni tänker att jag får skylla mig själv.. och jag vet att ni tänker "haha"... men vet ni... so What ?!


denna vecka har det vart varken sagolikt, härligt, underhållande eller en dans på rosor att vara mamma.. NO way !


Just nu vill jag bara ta en låååååååång semester... och komma tillbaka utvilad med påfyllt tålamod och till glada FRISKA ungar...



Av Therese Hedman - 25 mars 2011 09:30

eller drömmer jag ?

Tyra och Ebba har ännu feber men jag tycker mig ana små stunder av retsamhet och syskonbråk här hemma, det måste väl betyda nåt gott ? =) Hope so !


Vill ha en frisk helg... med massor av sol !


Idag hurrar vi så HÖGT vi kan för Min systeryster MADDE som fyller kärring ;) Och Jimmie som redan passerat gubbstrecket men fortsätter att klättra uppåt :)


HIPP HIPP HURRA !!!

Av Therese Hedman - 24 mars 2011 21:21

Öland here we come...

Japp, bokat o klart... i denna lilla stuga ska vi bo på mölltorps camping.

Sandstrand med långgrunt, trampbilar, hoppkudde och underhållning på scenen om kvällarna... Det kommer bli toppen...




Vi åker med Emily, Staffan och barnen.. och lyckades få stugorna bredvid varandra.

Någon annan som är sugen på att följa med så fanns det ännu stugor kvar att hyra =)

Superkul för Emil att få med sig en kompis och inte bara ha småsyrrorna hängandes i hasorna :)

Jag o Patrik har pratat om Öland sen vi va där sist, vilken underbar Ö.. och Ölands djurpark va toppen.

Så vecka 28 åker vi o stannar i fyra dagar !


Längtar, det kommer bli svårt att vänta så länge :)





Av Therese Hedman - 24 mars 2011 21:13

NOT !!!!


O herregud vilken dag....

Fick lite sovmorgon men jag kan lova att det inte kompenserade varken natten som vart eller dagen idag...

4 barn med feber, som alla har gråtit o haft ont, hostat o gråtit lite till...

Min dag har gått åt till att behålla lugnet, framförallt tålamodet... servat med alvedon, vatten och baddat varma pannor, tagit tempar, läst bäcker, sjungit o vaggat.

Haft tre tjejer som trängts i min famn...


A de har vart tufft idag, långt ifrån det härliga livet som mamma, har önskat mig bort från sjukdomar o gråt ett antal gånger... tänk om barnen bara kunde få va friska..


Men... jag har iallafall lyckats laga mat, både lunch o kvällsmat, utan att skaffa barnvakt... ;)


Nu är kvällen kommen, och jag ska försöka komma isäng i tid.. det säger jag alltid... men man vet aldrig när man får sova nästa gång så det gäller väl att passa på...

Av Therese Hedman - 24 mars 2011 17:48

Kopierat från thestyleismine.blogg.se


Denna fina katt har "bott" utanför våra lägeneter ett bra tag nu (fåhraeus väg slite)

Den är oerhört kelig och inte alls rädd av sig.
Inte ens för barnen.
Den ha inget halsband men vi misstänker att den är vilse och inte riktigt hittar hem.
Någon vildkatt kan det inte vara eftersom den är så tam.
Har aldrig sett katten här i kvarteret innan.
Är det någon som känner igen katten?
Är det eran eller kanske någon kompis/släkting/grannes?
Kommentera min blogg och berätta.
Vill ju hjälpa denna stackars katt och någonstans kanske det finns någon husse/matte som är jätte ledsna och saknar henne.
 
Tack på förhand.
 
Denna katt är det:
 
 
 
 
 
 
Ovido - Quiz & Flashcards