theresehedman

Direktlänk till inlägg 16 mars 2011

Utvecklingssamtal

Av Therese Hedman - 16 mars 2011 22:41

Som jag skrev innan så va inte lämning på dagis nån höjdare idag för Wilma, men när jag hämtade så hade hon haft toppen-kul på stranden..... precis som jag visste att hon skulle ha !


Utvecklingssamtal kl 14... Det gick bra... vi pratade om Wilma, o det visade sig att hon verkligen är sig olik hemma o på dagis...

Jag fick se hennes fina teckniongar o lite fotografier som tagits. Kul :)

Ateljen är tydligen hennes favoritplats =)


Jag talade om vad jag tyckte, att det ändå, trots all turbulens som vart, kändes som att det va bättre nu än innan. Jag känner mig tryggare o märker en förändring, till det positiva.

Mitt största irritationsmoment den sista tiden har vart informationen o komminikationen.

Och jag är inte sen att följa personalens önskemål (som tas upp på varje möte) att föra en öppen, rak och ärlig kommunikation....däremot upplever jag inte att den är ömsesidig,


Vad jag menar är att jag talar om när nåt känns fel, sen att jag går hem samma dag jag lyft min åsikt och skriver det på bloggen, det har väl ingen betydelse...


Men, det jag framförde idag va att jag utgår ifrån att den ärligheten ska va ömsesidig.

Varför jag tyckte det va oerhört fånigt att låta rektorn ta upp bloggarna på föräldramötet o dessutom hota med rättsliga åtgärder..... ! =)

Nästan skrattretande men oxå irriterande


Varför inte kunna stå för det o säga det till mig personligen ? För varför ska jag vara ärlig om jag inte får samma respons tillbaka... hur ska vi då kunna göra det så bra som möjligt för barnen ?


Alla människor är olika, och dom nyfikna läsarna (nämner inga namn) som inte kan låta bli att läsa min blogg kan väl åtminstone va vuxna nog att fatta egna beslut ?

Att jag skriver min åsikt om dagis behöver väl inte betyda att alla tycker så, att alla borde tycka som jag eller göra som jag ?


Jag svartmålar inte dagis... jag skriver vad jag tycker, och är det inte var och ens uppgift att bilda sig en egen uppfattning ? Kan man inte göra det då är man inte stark nog som människa anser jag.

Vi är skyldiga våra barn att bilda oss en egen uppfattning...


Om jag skulle ha lyssnat på alla rykten och förmaningar så hade emil inte gått i skolan i slite.

Men vet ni... Han har det toppen i skolan.. Och jag känner mig trygg. Inga problem... så varför lyssna på rykten...?



Jag kastar inte bara skit på dagis, jag talar oxå om när jag tycker något är bra... men det pratas det aldrig om... nej sån information är ju inge kul att läsa om... (ironi)

Några som läser min blogg gottar sig nog i att jag skriver "dåliga" saker om dagis, för då kan dom få tillfälle att snacka lite skit.

Men vet ni.. sen hör man dom i kön på konsum/Ica eller utanför Kyrkis... då snackar dom själva skit om dagis... fast dom försöker framstå som sååå positva till dagis i alla lägen...

Man ska nog inte lita för mycket på dom "goda".... dom kan oxå ska ni veta... dom kan mycket mer än ni tror ...


Det va ett bra utvecklingssamtal, jag känner mig nöjd...! och det kändes skönt att få ur sig hur viktigt jag tycker att det ärliga o raka kommunikationen är. Från både förälder o personal.

Intressant information om Wilma, alltid kul att höra om hur det går för barnen såklart.

Jag känner mig glad över att barnen har dagis, för hur det än är och vad jag än tycker så är det INGET jag har fört över på mina barn... dom är trygga !!!!

Det är det viktigaste !


Oj, de blev ett långt inlägg... haha...





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards