theresehedman

Alla inlägg under februari 2011

Av Therese Hedman - 26 februari 2011 01:24

Domen blev dubbelsidig öroninflammation och lunginflammation på G.

Sträng vila i tre dagar, antibiotika, alvedon o massa koksalt !

Han hoppas han är fit for fight på Måndag när det är HÖSTLOVSCAMP i hockeyn.

Men det får tiden utvisa hur han mår..


Har haft en trevlig kväll med Therese B ikväll medans Staffan jimmie och Patrik vart på elvan o sett seven streams.


Nu blir det nog att gosa ner mig i sängen...


Endel luktar sig till inlägg på olika bloggar, allt för att kunna starta en diskussion...

Jag tycker det är jätteroligt med kommentarer o åsikter, även om dom inte stämmer övrens med mina, men endel blir bara för patetiska och det stinker... endel vill bara ha igång en provocerande diskussion...

Fortsätt gärna kommenter, men håll er till ämnet... och va vuxen nog att stå för det som är din åsikt, det känns liksom mer seriöst då..




Av Therese Hedman - 25 februari 2011 12:29

uppriktigt orolig över Emil.. han känns lite förvirrad, disorienterad och säger själv att han känner sig svag.

Att timmarna ska gå så sakta tills vi ska ner på VC... typiskt !


Av Therese Hedman - 25 februari 2011 09:24

har varit relativt lugn efter att Emil tillslut somnade igår.

Vid 3 kom han dock in o väckte mig och hade haft en mardröm, en fortsättning på drömmen om löss.

Han fick krypa ner vid mig o Patrik o somnade omedelbart.


Idag är han trött, ser mer död än levande ut och med en huvudvärk som inte vill ge sig.

Ringde VC och fick en tid kl 14. Lika bra att kolla upp huvudvärken och det tyckte vc oxå...


Sen måste jag bara få skrika ut, vråla ur mig att vilka JÄVLA STOLPSKOTT det finns...

Man måste va fel funtad när man hela tiden bortprioriterar sitt barn för att man har något som intresserar en mer...

Vad kan finnas som intresserar en mer än barnen...??

Jaja.. en gång är ingen gång, o de e klart att man ibland får ställa in eller hoppa över aktiviteter som barnen gillar för att det finns annat... men gång på gång på gång på gång...

Det är fan inte okej... vill man verkligen ha barn då? Är man verkligen intresserad över att se sitt barn utvecklas o växa ?

Jag älskar att se Emil spela hockey, innebandy... och snart drar oxå fotbollen igång...

Ibland på söndagar när Emil har hockey hela dagen, så väljer Patrik naturligtvis bort sin egen träning för att det krockar... Han skulle aldrig be Emil avstå från sin.


Barnen är det bästa vi har. Jag tycker ibland att hockeyn kan bli lite för mycket, ibland vill jag bara slöa mig en söndag.. och det lockade definitivt inte att åka ill Hemse i ottan förra söndagen... men FÖR EMILS SKULL... gjorde vi det.. ! För att Emil ville det.


Jag tycker man kan be om hjälp med skjuts och lämning och hämtning till olika aktiviteter, Men alltid ???

Jag vill ju visa Emil hur stolt jag är över honom, lika stolt som han själv är...

Och ska man inte uppmuntra sina barn i vått o torrt ?


Nej jag blir så jävla förbannad på EGO-föräldrar...

Skit på dom !!!


MIN ÅSIKT !!!  glöm förfan inte det !

Av Therese Hedman - 24 februari 2011 22:38

Som jag skrev i tidigare inlägg så hade Emil mardrömmar inatt.

Han hade drömt att det gick löss på skolan och att alla som hade löss skulle opereras utan bedövning.

Emil hade inte fått löss ännu men ett barn va framme och gnuggade knogarna i emils hår för att han skulle få det.

Säkert en dröm utlöst av den situation som han "utsatts" för på skolan igår.


Hur som haver. Ikväll när jag sitter o pratar i telefon vid 22-snåret så kommer Emil ner för trappen o gråter o gråter helt förtvivlan.

Jag går fram till honom men får inget svar.


Jag rör honom på armen och han trycker upp sig i hörnet i trappan och tittar på mig totalt vettskrämd.

Inser att han ännu sover.

Tar med honom till soffan, där han hela tiden sätter sig ner och reser sig upp, gråter förtvivlat och upprepar "amen asså"


Så fort vi försöker röra honom så stelnar han till och ser livrädd ut, precis som att han tror att vi ska skada honom.


Gråter heelt förtvivlat för att sekunden senare blir totalt stel och uttryckslös i ansiktet med en blick som stirrar rakt ut i intet.


Helt okontaktbar, för att stunden senare börja gråta hysteriskt igen.¨

Detta pågår i cirka 10 minuter utan att vi får fram något vettigt bara "amen asså"... det är de enda han upprepar..


Leder honom upp för trappen, sätter honom i sängen och sätter mig bredvid... rör honom på armen, så trycker han upp sig i hörnet mellan väggen o sängen och stirrar på mig och ser livrädd ut...


Jag frågar honom om han är vaken och får bara till svar"amen asså...jag kan inte.-...jag kan inte... jag hatar... jag vet inte hur jag ska förklara"


Sen börjar han prata om Bayblade och Backugan.. och rätt som det är så är han klarvaken...

Frågar honom om han minns att han vart nere.. då börjar han skratta o frågar vad vi pratar om...

PUH... åter vår vanliga Emil...


Detta har hänt förut några gånger... en tid efter william död så hade han en "stökig" period på dagis.. och i samband med det vaknade han på nätterna och grät o grät o grät.. utan att det gick att få kontakt med honom...


När han tillslut "vaknar" och ser att vi sitter på sängkanten så ser han ut som de

största frågetecknet jag sett...


Läskigt är det iallafal.... nästan som nattskräck fast ändå inte... och alldeles för sällan för att vara nattskräck.. nu va det flera år sen detta hände sist.

Av Therese Hedman - 24 februari 2011 09:43

hemma från skolan idag med huvudvärk... det är tredje dagen i rad han har ont i huvudet.

Igå kom det fram att han kände sig orolig över att gå till skolan, varför kan jag tyvärr inte ta här.

Men jag har pratat med Emils mentor och hon va lika förstående som vanligt... det kändes skönt.


Idag väntar Utv. samtal för Ebba.. och ikväll blir nog en lugn kväll... et gäller att ta vara på lugnet när det infinner sig :)

För nästa vecka blir det fullt drag.....


Igår hade vi en rolig dag nere vi Emily med dom bästa minus Anna... vi planerade lite för hennes fest.. det kommer bli asroligt :)


O sen blev jag övertalad att färga håret :) så nu är jag brunett.... ovant som tusan...konstigt liksom... de e fan 15 år sen jag färgade håret, haha...


näpp, mysa ner mig i soffan me Emil o Tyra kanske ??

Av Therese Hedman - 22 februari 2011 20:36

Barnen lämnade och hämtade på dans o fotboll, mat intaget, läxor gjorda, barn som sover, golv som blivit dammsugade och en trött liten jag i soffan...


Väntar på att House ska börja...



Av Therese Hedman - 22 februari 2011 10:33

Nu är det mycket i planeringskalendern...


Idag är Ebba hemma med mig o Tyra, Vi ska till vc o ha ett uppföljningsmöte ang hennes laktosintolerans, och sen är de 9 månaderskontroll för Tyra.


kvällen bjuder på dans för Wilma o fotbollsträning för Emil inför Krullis cup. Samma tid för båda barnen...patrik som är den enda av oss me körkort får nog klona sig ;)


I morgon på dagen är jag o dricker kaffe på okänd plats o kvällen bjuder på hockeyträning för Emil och föräldramöte på hockeyn för mig..


Torsdag blir en lugn dag, "bara" bandyträning för emil


Fredag, blir oxå en lugn dag. Ptrik jimmie o staffan styr kosan till elvan på kvällen för att kolla in seven streams


Lördag blir det Annas 30-årsfest. Snälla mamma o bempa kommer o tar barnen.

Jag o Patrik ska göra något TILLSAMMANS, själva utan barn. Vet inte när det hände i historien senast !!


Shit vilket tråkigt inlägg... haha


nästa vecka :

Måndag : sportlovscamp hockeyn hela dagen för Emil

Tisdag: sportlovscamp hela dagen för Emil

Onsdag: hockeyträning Emil

Torsdag: krullis cup i solklintshallen för Emil

Fredag: förberedelser för Wilmas kalas

Lördag: WILMA 4 år. Drömstugan cup för emil i ishallen

Söndag: drömstugan cup för emil i ishallen



Efterlysning: 8 armar och ett organiserat sinne TACK

 



Av Therese Hedman - 21 februari 2011 23:20

...i skratt !




      

Såhär ser man ut när man skrattar, för att man ÄLSKAR något eller tycker nåt är

kul... tex att busa vilket är Tyras favoritsysselsättning för tillfället



Ovido - Quiz & Flashcards