theresehedman

Alla inlägg under februari 2011

Av Therese Hedman - 21 februari 2011 23:04

Igår förmiddags tog jag och Wilma bussen in mot staden och vårt förtsa möte med Oliver....

Och jag säger då det, vilken unmderbar liten kille ! Sååå fin <3

Jag blev förälskad direkt, i min systerson... för att inte tala om Wilma, som berättade i bilen hem att de va lyxigt att hon fått hålla Oliver.


      

Av Therese Hedman - 19 februari 2011 21:27

Emil, min finaste Emil.

Jag är så otroligt stolt över min son =)

Ja det är jag verkligen... ofta !

  


Idag va ett sånt tillfälle, på hockeyn.. vilken kraft o vilken kamp..

Han är en verklig kämpe i mina ögon.. på så många sätt.


Så mycket han bär i sin ryggsäck.. som format honom och gör honom till den han är..


Så många gånger han vart ledsen, gråtit över att livet inte blev som vi tänkt.


Så många gånger han ifrågasatt varför livet inte blev som vi önskade...


  



Sen reser han sig, går vidare.. Han tror på sig själv, men utan att trampa på andra.

Visst förekommer det konflikter, men jag vill tro i mitt mammahjärta att han inte medvetet vill skada någon.. särskilt dom han håller av.


Sen är han snart 8 år.. han har attityd, han är lat, och han är en riktig retsticka.

Han har ofta knäck i lurarna.

Han är envis och använder ibland ett språk som kanske inte lämpar sig ;)

Men han är MIN....   


       


Han håller av sina vänner på ett sätt jag beundrar, och oroar sig helhjärtat när det hänt dom något.

Han blir ledsen när någon inte blir rättvist behandlad och arg och intar försvarställning när någon är dum mot dom han bryr sig om.


        


Han är full av kärlek, glädje, empati och bus... han är en i laget och han hjälper gärna till...

Han är en sportfåne (ler) och brinner för det som intresserar honom.


Han är inte rädd för att ta för sig eller prova på....

Han bryr sig inte heller så mycket om han gör bort sig, så länge dom som ser hans "misslyckanden" skrattar med honom och inte år honom.

Att bli retad och hånad sårar honom djupt och gör honom riktigt ledsen.


  


Jag tror och hoppas att han alltid kommer kunna stå för det han gjort, både det bra och det dåliga.

Att han kommer kunna lära sig av sina misstag och blicka framåt i livet istället för bakåt.


Jag vet att Williams död alltid kommer påverka honom, både på bra och dåliga sätt... men att han så småningom kommer att känna tacksamhet över att han faktiskt fick äran att va Williams storebror.. DEN BÄSTA STOREBROR man kan ha !


  


  


  



O jag älskar honom så fruktansvärt mycket... och han gör mig så otroligt stolt VARJE DAG !!

 

      



Av Therese Hedman - 19 februari 2011 17:10

Upp i ottan och styra kosan mot Hemse !

Kände mig inte så där jättemotiverad, men väl där är det alltid lika kul att kolla på när dom spelar.

Jag är grymt stolt över Emil, o naturligtvis alla andra duktiga ungar !!!


Det enda är att de är sååå fruktansvärt kallt i Ishallen.. inte alls så där "varmt" som i Slite Ishall...

Så efter 6 timmars hockey så va mina tår stelfrusna som få..


Hemma hoppade jag i duschen... det gjorde underverk o sen va de bara å gå raka väge o lämna Emil på Hannes kalas på Bubblan..


Nu görs det tacos o jag o Patrik ska avnjuta den flaska vin vi fick av Sanna o Wilmer..


Sen blir det LÖRDAGSMYS hela kvällen lång...

Av Therese Hedman - 18 februari 2011 22:36

..bara den ! Det är precis vad jag är...

Emil har vart i skolan idag och jag har haft tjejerna hemma...

Och bara för att jag va extra trött i morse efter nattens bravader så skulle barnen såklart vakna INNAN klockan ringde vilket aldrig händer annars.. :/


Efter lunch tog jag me mig alla tre upp i vår säng.. Tänkte att åtminstone Tyra kunde sova en stund...

Men... vi somnade alla fyra... riktigt skönt va det !!


Kl tre kom Patrik hem, jag o Emily for till stan o storhandlade...

Hade en full kundvagn med RÅGE och hade köpt ganska mycket utöver det vanliga, men kvittot visade bara 3200:-...Toppen !


Hämtade Emil på disco när vi kom hem

Packade upp alla varor

Har gjort tunnbrödsrullar med röror för brinnande livet att ha med till en heldag i Hemse i morgon..

Så nu är vi redo ! HEJA GRAIP !!!


Lagom vi kommer hem igen i morgon så ska Emil på kalas på bubblan...


Söndagen bjuder på besök hos Jana Jocke o deras Oliver... jag längtar och HOPPAS att Wilma får hålla sig frisk.. eftersom hon o jag ska ta bussen in själva... ska bli mysigt !!


Nu ska jag förbereda det sista inför morgondagen...


Godnatt !!!!!!!!!!!

Av Therese Hedman - 18 februari 2011 10:39

Nu börjar livet på andra sidan... INSE...du börjar bli GAMMAL ;)

Men du, ett lite husmorstips från den som varit på andra sidan drygt ett år :


"Man blir inte äldre än man gör sig"

 

Och så som du och jag beter oss så kommer vi va 15 ett par år till ;) <3

  

Av Therese Hedman - 17 februari 2011 18:29

ååå jaaaaa min mobil har kommit efter att ha vart på legning.... oo jaaa, eller nej... den började dumma sig med en gång... suck... Jag blir så trött... så startade jag om den, o då funkade den... får se hur länge den håller sig vid liv nu...


Tjejerna bråkar o tjafsar hela tiden, gör allt dom inte får... så ikväll efter att tvätten i tvättstugan är klar, så ska jag lägga mig i ett varmt låååångt skönt bad och bara va jag...


Nu ska jag plocka ihop tvätten, som alltid hinner bli alldeles för mycket... sen ska tjejerna i säng...


Bye


Av Therese Hedman - 17 februari 2011 10:56

ja herregud, vad säger man ? Att även den bästa kan begå misstag ? :)


Gick till dagis idag... hade med mig blöjor till Ebba för hennes va slut... kommer in, Sätter Tyra bredvid Havanna o Anna i hallen medans jag klär av Ebba...

Kommer på att jag glömt Ebbas blöjor i skohallen så jag går dit för att hämta dom...

Sen tar jag Wilma o Ebba o går in i lekhallen...

Öppnar Ebbas paket blöjor o vi hjälps åt att lägga i dom i hennes blöjback.. Wilma visar mig en kullerbytta och jag står där o småpratar med barnen... När det plötsligt slår mig....VART FAN ÄR TYRA ....???

Men guuud... jag hade glömt henne ute i hallen....

 där de va fullt pådrag med alla stora barn som skulle klä på sig o gå ut...


Pussar Wilma o Ebba snabbt hejdå, som tur va så gick det jättebra o Ebba blev inte någe ledsen idag heller...

Ut i hallen i full fart... och mycket riktigt, där sitter Tyra på Golvet...

Tack o lov så hade Anna fattat att jag glömt bort Tyra o stannat kvar...


men herregud.. hur jävla förvirrad får man bli ??

Suck på mig !!!

 Oansvariga mamman nummer ett.... det lär iallafall aldrig upprepas.. hoppas jag... :)

Av Therese Hedman - 16 februari 2011 20:13

Nu är det dags att stanna tiden en stund... allt går i en rasande fart...

Från att ha legat och hasat sig fram längs golvet så hasar hon fram till saker o STÄLLER SIG UPP.... lite vingligt, o ännu med risk för skador :) men oj så lycklig hon är...

Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för Tyra..... och för mig... :)

Ovido - Quiz & Flashcards