theresehedman

Alla inlägg under februari 2011

Av Therese Hedman - 16 februari 2011 12:47

....kvälls, fick jag "gråta ur" hjärta o själ ordentligt... efteråt är det alltid en sån befriande känsla.. svårt att förklara...


I morse vaknade Ebba före mig o började sjunga "ja må hon leva".... hihi, och jag som inte ens fyller år.

Det va en härlig start på morgonen... som om inte det vore nog så gick lämning superbra.. Ebba förökte säga hejdå till migredan ute i hallen, men jag envisades med att stanna tills Wilma fått av sig kläderna o kommit in i lekhallen.. det gick bra ändå... :)


Jag Elin Emil o Tyra styrde kosan mot stan... och det blev lite smått o gott...

Ska träffa Oliver för första gången på Söndag, min fina fina systerson och det ska bli underbart roligt !

Men ååååå så mycket fint det finns till dom där små... hade svårt att sluta handla...


Nu är det snart dags o hämta tjejerna...



Av Therese Hedman - 15 februari 2011 23:47

Alla sover... Jag har sett Sofias änglar.. och känslan jag känner i skrivandets stund är... Tom... !

Har inte förmågan att utveckla det mer än så...

Att varje dag behöva leva med saknaden efter William, äter upp mig..

Så mycket glädje o skratt och kärlek vi får uppleva varje dag.. och William missar allt... vi missar honom, hans glädje och hans skratt...

Han fattas mig i allt jag gör... mitt barn....

Hur kan jag leva utan honom ? Hur kan jag ??

Ibland blir jag bara så arg på mig själv.. hur kan jag ?


Ibland blir sorgen bara så totalt förlamande... känns som att hjärtat ska brista.. och jag vill bara skrika...


Om det tändes en stjärna v<rje gång vi tänkte på dig, då skulle natten vara ljusare än dagen. <3


Jag älskar dig.......


Av Therese Hedman - 15 februari 2011 20:48

Kalla oss totalt galna, men vi hade iallafall roligt... vi skrattade så vi grät... :)



          



    



Av Therese Hedman - 15 februari 2011 17:51

maten i ugnen, Patrik hämtar Wilma på dansen... Tyra bankar med en kastrull... Ebba leker doktor med Emil...

Ja, de va väl de...

Spännande va ?


Hur som helst, dagen på dagis hade vart bra... det verkar funka bra me Ebbas laktos kost... har läkarbesök den 22, och halvtimmen efter är det 9-månaders kontroll med Tyra... då ska hon få visa sina färdigheter :)


Ikväll blir det lugnt.. I morgon ingen hockey för Emil.. och på fredag är de knattedisco...

Lördag Hockeymatch i Hemse, med samling 8,15... Emil längtar....


Over and out

Av Therese Hedman - 15 februari 2011 13:43

...som jag la upp på bloggen är fan skum....


För mig snurrar den åt samma håll hela tiden... men jag o Emil tittade på den tillsammans o för honom snurrade den åt vänster o för mig åt höger...


rätt som de va så sa Emil att den byte håll för honom men för mig fortsatte den att snurra åt höger...

Bad honom säga till nästa gång den bytte håll, och det gjorde han, men den snurrade fortfarande åt samma håll för mig... Skitskumt...


0569317100.gif



Funktioner som hör till vänstra hjärnhalvan:
använder logik
detaljorienterad
fakta styr
ord och språk
nutid och dåtid
matematik och vetenskap
kunskap
ordning, mönster
definitioner
verklighetsbaserad
strategisk
praktisk
trygghet

Funktioner som hör till högra hjärnhalvan:
känsloorienterad
helhetsorienterad
fantasi
symboler och bilder
nutid och framtid
filosofi och religion
mening
tror
uppskattar
spatial perception
risk

Av Therese Hedman - 14 februari 2011 21:39


             

Av Therese Hedman - 14 februari 2011 15:09

Halloj allesammans


igår kväll kom Terese o jimmie hit o vi drack kaffe o såg solsidan ihop..... men herregud vad vi garvade... Solsidan är verkligen den bästa serien som gått...

Första scenen när dom stod i garaget o skulle rensa. Det är typiskt jag o Patrik... Jag tycker man kan kasta det som legat o skräpat i flera år, medans Patrik tycker att de ska sparas.

 Patriks mest använda ord är "kan va bra o ha"...


I morse sov vi till kvart över 8 =)

Halv 9 knackade Therese L på dörren o även Emily o Elin kom.... vi hade lite o prata om...

Nu sitter jag me en sovande Tyra, o wilma holly o ebba leker mamma pappa barn... riktigt roligt att lyssna på dom =)



Av Therese Hedman - 13 februari 2011 22:29


Den här ballerinan snurrar tydligen åt olika håll, för olika personer...

Beroende på vilken hjärnhalva man använder mest...


Åt vilket håll snurrar den för dig... med klockan (höger) eller mot klockan (vänster) ???????

Ovido - Quiz & Flashcards