theresehedman

Direktlänk till inlägg 15 februari 2011

Tom...

Av Therese Hedman - 15 februari 2011 23:47

Alla sover... Jag har sett Sofias änglar.. och känslan jag känner i skrivandets stund är... Tom... !

Har inte förmågan att utveckla det mer än så...

Att varje dag behöva leva med saknaden efter William, äter upp mig..

Så mycket glädje o skratt och kärlek vi får uppleva varje dag.. och William missar allt... vi missar honom, hans glädje och hans skratt...

Han fattas mig i allt jag gör... mitt barn....

Hur kan jag leva utan honom ? Hur kan jag ??

Ibland blir jag bara så arg på mig själv.. hur kan jag ?


Ibland blir sorgen bara så totalt förlamande... känns som att hjärtat ska brista.. och jag vill bara skrika...


Om det tändes en stjärna v<rje gång vi tänkte på dig, då skulle natten vara ljusare än dagen. <3


Jag älskar dig.......


 
 
Emily

Emily

16 februari 2011 09:16

Ni är så starka, har en helt underbar familj. Era barn överöses med kärlek. Även om william inte är där och ni kan se och höra honom så är jag säker på att han ändå är där omkring. Tittar på er. Skrattar åt er och med er. Ser när ni busar, när ni gråter och när ni bara är.

Jag kan inte förstå hur det känns att förlora ett barn, men jag kan förstå att du undrar hur du kan leva utan honom. Om jag tänker mig tanken att kunna leva utan nåt av mina barn så känner jag att jag aldrig skulle klara det.. men man gör nog det för att man måste.

Ni hade Emil som "räddade" er. Utan honom vet ni inte hur livet sett ut idag.

Tror det är viktigt att det finns nån man måste ta hand om, då kan man inte gräva ner sig totalt även om man inte vill något annat.

Massor kramar <3

http://www.ehallgren.bloggplatsen.se

Therese Hedman

16 februari 2011 12:30

Emil räddade oss, definitivt... vi har honom att tacka för mycket i vårt liv... och tjejerna oxå givetvis...
Vet att han finns här... känner det o blir varm när jag tänker på det. Det räcker för mig i vardagen att veta det, och känna... men när den där förlamande sorgen o saknaden kommer, då hjälper det inte längre... då vill jag bara krama honom, hålla honom, ha honom här...

Ibland blir jag arg på mig själv.. hur kan jag fortsätta leva utan honom, hur är det möjligt... det ska inte vara möjligt att överleva sitt barn...
Men jag lever ju varje dag...

Tack för att ni finns

 
malin

malin

16 februari 2011 12:15

Jag känner igen en viss tomhet i det du skriver, men att förlora ett barn.. det måste vara steget värre än som ja förlora en syster.. sorgen e det samma men det måste på något vis vara så mycket jobbigare.. ni är starka som orkar med vardagen även fast lille william togs ifrån er.. det e hemskt, brutalt. det ska inte behöva hända såna fina människor.. stor kram

http://www.malinlillstrumpa.blogg.se

Therese Hedman

16 februari 2011 12:27

Jag har aldrig förlorat en syster, och jag hoppas att jag aldrig behöver vara med o uppleva det. Men om jag tänker tanken så gör den lika ont som att ha förlorat William...
Sorgen är lika för alla, men ändå så unik, lika unik som varje människa.
Ibland blir jag rädd för mig själv när jag tänker att det gått fem år, och att jag ännu kan känna den där förlamande smärtan som jag gjorde när han somnade in i min famn, den där tomheten....
Men jag har kommit till en ounkt där jag vet, att det blir inte bättre" än så här...
Jag tänker fortfarande på honom flera gånger om dagen... och det känns skönt samtidigt, för då minns jag honom.

Jag har varit oerhört rädd för att glömma, men nu vet jag att det kommer jag aldrig göra...

 
Josefine

Josefine

16 februari 2011 16:42

stor kram...... tårarna rinner som vanligt nedför mina kinder när jag läser ngt om w. känns som jag känner er fast ändå inte då jag följt dig sedan w var sjuk..
stor stor kram

http://www.josephines.blogg.se

Therese Hedman

16 februari 2011 17:26

Tack snälla för omtanken !

 
Ingen bild

Sofia

16 februari 2011 20:19

Stor stor kram till dig Therese och hela din fantastiska familj. Människan klarar mer än vad man tror konstigt nog. Men saknaden, tomheten finns alltid där. Men glömma....nej det kommer du aldrig att göra. Hur kan man glömma en sådan fin liten kille.
Precis som Emily skriver, han finns där mitt ibland er och vakar över er. Dag som natt och han älskar er lika mycket tillbaka.
Stor kram från Sofia

Therese Hedman

16 februari 2011 20:57

Tack söta för omtanken

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards