theresehedman

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Obehagligt och läskigt som fan....

Av Therese Hedman - 24 februari 2011 22:38

Som jag skrev i tidigare inlägg så hade Emil mardrömmar inatt.

Han hade drömt att det gick löss på skolan och att alla som hade löss skulle opereras utan bedövning.

Emil hade inte fått löss ännu men ett barn va framme och gnuggade knogarna i emils hår för att han skulle få det.

Säkert en dröm utlöst av den situation som han "utsatts" för på skolan igår.


Hur som haver. Ikväll när jag sitter o pratar i telefon vid 22-snåret så kommer Emil ner för trappen o gråter o gråter helt förtvivlan.

Jag går fram till honom men får inget svar.


Jag rör honom på armen och han trycker upp sig i hörnet i trappan och tittar på mig totalt vettskrämd.

Inser att han ännu sover.

Tar med honom till soffan, där han hela tiden sätter sig ner och reser sig upp, gråter förtvivlat och upprepar "amen asså"


Så fort vi försöker röra honom så stelnar han till och ser livrädd ut, precis som att han tror att vi ska skada honom.


Gråter heelt förtvivlat för att sekunden senare blir totalt stel och uttryckslös i ansiktet med en blick som stirrar rakt ut i intet.


Helt okontaktbar, för att stunden senare börja gråta hysteriskt igen.¨

Detta pågår i cirka 10 minuter utan att vi får fram något vettigt bara "amen asså"... det är de enda han upprepar..


Leder honom upp för trappen, sätter honom i sängen och sätter mig bredvid... rör honom på armen, så trycker han upp sig i hörnet mellan väggen o sängen och stirrar på mig och ser livrädd ut...


Jag frågar honom om han är vaken och får bara till svar"amen asså...jag kan inte.-...jag kan inte... jag hatar... jag vet inte hur jag ska förklara"


Sen börjar han prata om Bayblade och Backugan.. och rätt som det är så är han klarvaken...

Frågar honom om han minns att han vart nere.. då börjar han skratta o frågar vad vi pratar om...

PUH... åter vår vanliga Emil...


Detta har hänt förut några gånger... en tid efter william död så hade han en "stökig" period på dagis.. och i samband med det vaknade han på nätterna och grät o grät o grät.. utan att det gick att få kontakt med honom...


När han tillslut "vaknar" och ser att vi sitter på sängkanten så ser han ut som de

största frågetecknet jag sett...


Läskigt är det iallafal.... nästan som nattskräck fast ändå inte... och alldeles för sällan för att vara nattskräck.. nu va det flera år sen detta hände sist.

 
 
terese

terese

25 februari 2011 07:31

de känns jättehemskt att läsa detta... jag tror det är det som han blir utsatt för i skolan som spökar... ta detta vidare... stackars lilla emil.
kram

http://www.metrobloggen.se/memyselfandcasp

 
Terese

Terese

25 februari 2011 09:08

Nä fy vad läskigt!!

http://berglundsjoqvist.blogg.se

 
Emily

Emily

25 februari 2011 09:15

Fy tusan. Stackars Emil. är nästan helt övertygad att det är pga det som hänt i skolan. Kram

http://www.ehallgren.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

sabina

25 februari 2011 10:49

de där med lössen i skolan har stella sagt precis samma sak, att barn försöker gnugga sitt huvud emot henne bara för att hon ska få löss. (Nu vet jag att de va ett barn som inte själv hade löss)men bara tanken gör en förbannad. Hoppas Emil mår bättre och att han ska trivas i skolan. /Sabina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards