theresehedman

Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Om natten och EGO föräldrar

Av Therese Hedman - 25 februari 2011 09:24

har varit relativt lugn efter att Emil tillslut somnade igår.

Vid 3 kom han dock in o väckte mig och hade haft en mardröm, en fortsättning på drömmen om löss.

Han fick krypa ner vid mig o Patrik o somnade omedelbart.


Idag är han trött, ser mer död än levande ut och med en huvudvärk som inte vill ge sig.

Ringde VC och fick en tid kl 14. Lika bra att kolla upp huvudvärken och det tyckte vc oxå...


Sen måste jag bara få skrika ut, vråla ur mig att vilka JÄVLA STOLPSKOTT det finns...

Man måste va fel funtad när man hela tiden bortprioriterar sitt barn för att man har något som intresserar en mer...

Vad kan finnas som intresserar en mer än barnen...??

Jaja.. en gång är ingen gång, o de e klart att man ibland får ställa in eller hoppa över aktiviteter som barnen gillar för att det finns annat... men gång på gång på gång på gång...

Det är fan inte okej... vill man verkligen ha barn då? Är man verkligen intresserad över att se sitt barn utvecklas o växa ?

Jag älskar att se Emil spela hockey, innebandy... och snart drar oxå fotbollen igång...

Ibland på söndagar när Emil har hockey hela dagen, så väljer Patrik naturligtvis bort sin egen träning för att det krockar... Han skulle aldrig be Emil avstå från sin.


Barnen är det bästa vi har. Jag tycker ibland att hockeyn kan bli lite för mycket, ibland vill jag bara slöa mig en söndag.. och det lockade definitivt inte att åka ill Hemse i ottan förra söndagen... men FÖR EMILS SKULL... gjorde vi det.. ! För att Emil ville det.


Jag tycker man kan be om hjälp med skjuts och lämning och hämtning till olika aktiviteter, Men alltid ???

Jag vill ju visa Emil hur stolt jag är över honom, lika stolt som han själv är...

Och ska man inte uppmuntra sina barn i vått o torrt ?


Nej jag blir så jävla förbannad på EGO-föräldrar...

Skit på dom !!!


MIN ÅSIKT !!!  glöm förfan inte det !

 
 
Ingen bild

kickan h

25 februari 2011 10:46

Håller med dej fullt ut Therese!Barnens aktiviteter går först,det är självklart.Visst kan det bli tufft med all innebandy/fotboll ibland men det är ju samtidigt så spännande o kul att titta på.Och sammanhållningen som blir mellan barnen och även föräldrarna där på läktaren är super mysig!!Och sen är faktiskt lagsporter ett perfekt sätt för barnen att utvecklas,lära sig att det finns fler i ett lag och allt vad det innebär..
Klart att det krockar ibland med andra saker o då är ju samåkning ett toppen alternativ men jag personligen vill gärna titta!!
Hoppas det löser sig med lille Emil och hans drömmar..Kram

 
Ingen bild

....

25 februari 2011 10:58

Jag förstår inte varför du alltid ska hacka, klaga och se ner på andra?! Du sätter dig själv på en piedestal. Låt andra föräldrar göra som dom vill, så länge inte barnet blir utsatt på något vis så behöver du inte lägga din näsa i blöt?? Och du klarar inte heller av att bli tillsagd, mår du så bra av att klaga på andra hela tiden? Ta en titt på dig själv istället

Therese Hedman

25 februari 2011 17:04

Barnet blir utsatt... men vet du barn kommer håg vem som ställde upp när dom va små och vem som inte gjorde det... !

Tänk dig själv att alltid bli bortprioriterad, hur fan tror du det skulle kännas... föreställ dig den tanken... inge vidare kul va ?

Jag klarar visst av att bli tillsagd... jag tror att all kritik, både bra och dålig gör oss till bättre människor.. så kasta fram kritiken bara... Im ready :)

 
Ingen bild

Mej

25 februari 2011 13:58

Har tanken aldrig slått dej att skaffa körkort?? Så du kan åka iväg med dina barn själv å hitta på saker utan att vara beroende av alla andra?? Att kunna skjutsa och hämta o lämna hit och dit...?? Skulle det inte varit skönt för både dej och din sambo?? Tänk vad barnen hade uppskattat det med. Ingen är perfekt, men du som är så noga me att påpeka andras fel och hur dåliga föräldrar det finns, det finns nog saker du kunnat göra bättre oxå! Ta de inte som skit, bara en åsikt och tanke. För övrigt verkar du va en jättebra mamma. Inge illa menat mot det så.

Therese Hedman

25 februari 2011 17:00

Tack för omtanken hörru :)
Jag tycker det är rent förjävligt att skaffa barn, involvera dom i olika aktiviteter, men sen till 98 procent prioritera sitt eget, eller överlåta ansvaret på nån annan var o varannan gång. Det gäller alla föräldrar som gör så, för det innebär ofta en stor inre besvikelse för barnen och väcker kanske en inre tanke "hur mycket bryr sig egentligen min mamma/pappa om mig egentligen när det alltid finns saker som ärviktigare än jag"

ingen är perfekt, det har jag aldrig sagt, o naturligvis kan man alltid ändra sig. Men kan man inte ens göra det för sitt barn då tycker jag man borde ta sig en funderare vad som är viktigt i livet, EGENTLIGEN... sina barn eller nåt som bara gynnar en själv.

Körkort ja... ja tack gärna.. betalar du ?
Jag hittar på andra saker med mina barn som inte kräver körkort... det finns mycket i närområdet som man inte behöver bil för.. och så finns det ju buss.. :) Eller hur... om jag skulle få för mig att tex stranden i slite inte duger längre..och jag måste ta mig till Norderstrand eller vad som...
Och lämna o hämta på olika aktiviteter är heller inga större problem för mig då vi bor så nära...Det går att gå... även fast man har 4 barn...
Hur det än är så va poängen att vi alltid försöker prioritera det som är viktigt för barnen, då får man helt enkelt sätta sig själv åt sidan..Thats it ! Och fortfarande MIN åsikt.

Sen handlar det inte om vem som är bäst eller mest perfekt... för det finns ingen som är perfekt, enligt mig. Men alla kan vi bli bättre.
Och när barnen är små... dom kommer minnas resten av livet vem som ställde upp och fanns där i vått och torrt, och vem som inte gjorde det.

Jag tror på att barnen är det viktigaste vi har och allt vi gör påverkar dom, till dom människor dom blir ! Det är vår uppgift som föräldrar att se till att det blir så bra som möjligt, och då kan man inte prioritera bort dom ständigt!

Det här är mina åsikter, o jag respekterar dina.

 
Ingen bild

Emily

25 februari 2011 20:27

haha.. tydligen några som tog åt sig här :) Tycker som du, klart man ställer upp för sina barn i vått och torrt och prioriterar dom :) Kramar

Therese Hedman

26 februari 2011 01:24

aaa, uppenbarligen !
och så klankar jag OFTA ner på folk i min blogg... då har dom inte läst "de andras" haha...
Där man klankar ner på utvecklingsstörda, dvärgar, socialbidragstagare eller dom som jobbar på Ica..

same shit but different, är så jävla trött på att inte få skriva vad man vill, utan att folk ska gnälla om att man tror man är störst bäst o vackrast... du skulle man förfan aldrig kunna skriva om nåt.

O att man inte kan stå för sina åsikter... det hade vart trevligt om fler kunde stå för det som sägs.... känns liksom mer seriöst då..

 
Ingen bild

Mej

25 februari 2011 20:29

Snälla du, NÄR har jag skrivit i min kommentar att jag tycker det är rätt att bortprioritera sina barn?? Jag är mamma själv och INGENTING är viktigare än barn!! Jag tycker väl bara att du trackar ner lite väl mycket på folk... och du ska hela tiden utge dej själv för att va "den ultimnata morsan" ALLA gör fel, du vet de ju själv! Absolut får man ha åsikter, men man behöver inte ständigt tjata och gå på om hur dåliga päron de finns. Jag vet att de finns SKIT föräldrar!! Helt klart, men du går på så hårt och så ofta. Tro du nog ska hoppa ner från dina höga hästar ibland. Vad man har hört så har väl inte du direkt rent mjöl i påsen heller ang barnuppfostran.... Jag accepterar dina åsikter helt klart. Det är nyttigt ibland med diskussioner. Men påstå lr antyd INTE att jag är FÖR att barn blir behandlade som skit av sina föräldrar, för är det något jag älskar, så är det barn.

Therese Hedman

26 februari 2011 01:19

ojoj, nu trampade jag visst på en öm tå...
Absolut, naturligtvis så gör alla fel ibland.. det är jag fullt medveten om att även jag gör, lika mycket som andra.
Men fortfarande handlar mitt inlägg om att bortprioritera sina barn OFTA, inget annat... inte om uppfostran eller nåt liknande.

Det handlar om att flera gånger i veckan prioritera bort sitt barn, jag tycker det är fel... oavsett vem som gör det, och jag skulle aldrig kunna göra det.
Sen finns det naturligtvis tillfällen då det finns andra saker som kommer ivägen, men inte gång på gång och med saker som man borde prioritera bort, åtminstone ibland.
Och att skaffa barn, involvera dom i olika aktiviteter o sen lägga ansvaret på nån annan varje gång det övergår mitt förstånd..
Vi har inte skaffat barn för att slippa ha med dom att göra..

Hmm.. antingen är du förvirrad just nu,eller blandar ihop mig med nån annan, för nu är jag lite nyfiken på vad du menar med att jag inte har rent mjöl i påsen vad det gäller barnuppfostran...
Jag har då aldrig gjort något för att medvetet skada mina barn...

Jag skrev det förut och jag skriver det igen, ingen är perfekt, inte jag och inte du... och inte nån... men mitt inlägg rörde att ständigt prioritera bort sitt barn...inget annat...

När skrev jag senast ett inlägg som provocerade dig ? där jag klankar ner på nån annan...please tell me.. Eftersom jag gör det såå OFTA !

Jag sitter inte på nån hög häst eller pedistal, jag är en helt vanlig mamma, inte bättre än någon annan, och med båda fötterna på jorden.
Jag är inte alltid pedagogisk eller förstående, jag är trött och sur emmel¨lanåt precis som de flesta föräldrar...
Så sluta tjata om att jag skulle va bättre än alla andra.

som jag skrev förut, barnmen minns vem som fanns där i vått o torrt och vem som inte gjorde det.

Och så sist men inte minst, detta är min blogg... läs inte om du blir provocerad..

 
Ingen bild

Emily

26 februari 2011 10:10

Lite märkligt hur denna anonyma person kan klaga på dgi för att du "jämt" klankar ner på andra och sedan gör personen samma sak, fast värre. Går till person angrepp dessutom anonym. Jävligt fegt.

Nu vet jag ju att du inte klagar på andra jämt o ständigt men även om så vore fallet så står du för din åsikt och är inte anonym.

personen verkar dessutom aningens virrig, i första kommentaren från "mej" så skriver hon att du är en bra mamma och så men i nästa kommentar att du inte har rent mjöl i påsen vad gäller barnuppfostran. Märkligt!

Även jag undrar vad hon syftar på där.

Jag tycker du är en toppen mamma på alla sätt och vis och har alltid bra tips när man själv funderar på ngt.

Kramar

Therese Hedman

26 februari 2011 10:26

Jag håller med dig... lite märkligt.
Men det är lätt att gå till peronangrepp när man inte har nå annat vettigt att skriva.
Jag tar inte år mig, jag vet att jag gör ett bra jobb med mina barn, även fast jag inte alltid är perfekt... men finns det nån perfekt förälder ?

Skit samma, så länge mitt samvete är rent så finns det egentligen inte så mycket att fundera på, även om de hade vart spännande o få veta vad denna förvirrade person menar...
Men vi bor i en håla där skitsnacket flödar... hur som haver tycker jag att det är en jäkla skillnad på skitsnack o fakta.
Jag står för vad jag tycker om folk, och försöker oxå tala om det för dom det gäller...
Man kan väl va vänner även fast man inte tycker om alla sidor hos en människa ??

 
Josefine

Josefine

26 februari 2011 11:14

jag säger detsamma. sålänge du själv har rent samvete så behöver du inte bry dig om anonyma kommentarer. även om sådana kan såra.
det är lätt att ha åsikter när man får vara anonym.
en åsikt får alla ha men stå för den - och håll dig till ämnet.
kram

http://www.josephines.blogg.se

Therese Hedman

26 februari 2011 11:41

ja Tack Josefine. Jag förstår inte att det ska va så svårt att hålla sig till ämnet. men så är det alltid.

Och kasta skit som anonym är alltid lätt...

Jag blir inte sårad, tycker mest det är skrattretande att folk är så patetiska att dom tror dom kan dra till med sånna saker för att jag ska tända... mer tålamod än så har jag fakriskt...:)

Ha en trevlig helg ! Kram

 
Ingen bild

Mej

26 februari 2011 16:41

hehe härligt att man kan väcka såna reaktioner... fullt upp lr??menade att man hör så OTROLIGT mycke skitsnack om er... hela ligan. Men inte fan dömer man folk efter vad man hör??!! Man får väl skaffa egen uppfattning om människor tycker man ju. De va hemskt va de va ett känsligt ämne att ta upp att även du har fel och brister vad gäller barnuppfostran. Personangrepp?? vart?? DU påpekar att DU har rätt till åsikter, då har väl JAG det oxå eller??!! Löjligt att göra en höna av en fjäder men har man inge bättre för sig så...bring it on om de roar dej.

Therese Hedman

27 februari 2011 11:58

men herregud, det här börjar ju bli riktig löjlig nivå...
Det jag skrev va ren fakta i mitt inlägg, om ett barn som mår dåligt över att hela tiden bli bortprioriterad...
Men som sagt, det du sitter och håller på med i dina kommentarera är rykten... Jag fattar inte poängen ?
Jag förstår fortfarande inte vad barnuppfostran och skitsnack om "ligan" har med saken att göra ? vet du ?
eller som
någon skrev, att det är nåt du drar till med när du inte har nåt annat vettigt att säga,.

Vi är ett helt vanligt jäkla tjejgäng, med massor av barn. Och vi har så jäääkla kul ihop... att folk inte bara kan glädjas åt det istället för att snacka skit... nej för folk är så jävla avundsjuka på den gemenskap vi har...
Istället för att försöka lära känna oss, så pratar man en massa... o de e både patetiskt o skrattretande.

Och jag förstår inte hur svårt de kan va att stå för det man tycker... ??? varför va anonym om du har så mycke åsikter o tankar ?

Ja, men det är klart att du ska tro på allt skitsnack du hör om oss i slite... för det är tydligen så hela släktet i slite fungerar...
"prata så mycket skit du kan om varenda människa, gärna bakom ryggen, och gläd dig i andras olycka"
Eller ?

Jag måste säga att jag trivs i slite, men jag är jävligt glad att jag inte är född här..

Nu tänker jag inte publicera fler anonyma kommentarer, vi är vuxna, inte 14.
Men du kan gärna maila eller ringa mig om du vill fortsätta diskussionen =)

 
Ingen bild

emmely

27 februari 2011 17:29

Hej Therese! De har inte slagit dej att den där "mej" kanske inte är vuxen?? "den" kanske bara är en liten fjortis?? ;)

Therese Hedman

27 februari 2011 18:37

Det är spelar ingen roll egentligen...

 
Emily

Emily

27 februari 2011 20:39

Jag är iaf jävligt glad att ha er i "ligan" till mina vänner. Folk kan tycka, tänka, prata så mycket dom vill. Vi vet ju var vi står och vilket härligt gäng vi är. Det är viktigast.
Folk är bara avundsjuka för allt vi gör tillsammans. massa härliga tjejkvällar, filmkvällar, storhandlel o annat mys med hela familjerna.
Snart kommer vår/sommar. Då ska vi alla bege oss ut på massa härliga utflykter och ha en massa härliga grillkvällar. Älskar er alla!

http://www.ehallgren.bloggplatsen.se

Therese Hedman

27 februari 2011 20:42

Jakan inte annat än hålla med dig !
De vi i ligan, maffian, gänget (kalla de vad ni vill) har är UNIKT..

Jag tror precis som du, och som jag skrev innan att de e ren avundsjuka... därför snackar man skit.
Om folk slutade snacka o försökte lära känna oss istället så skulle dom se att vi inte är så knussliga att ha me o göra.

Jag längtar oxå efter härliga utflykter och varma sommarkvällar med er alla

 
Ingen bild

sara

27 februari 2011 20:50

Ni kanske inte släpper in folk i era liv så lätt heller...kanske därför de snackas massa... de va bara en tanke alltså, inget illa menat.

Therese Hedman

27 februari 2011 20:54

Tack för dion tanke.
Om folk försökte anstränga sig för att lära känna oss istället för att snacka massa skit, så skulle dom se att det inte va så svårt...
Vi va väldigt få i vår umgängeskrets från scrats men numera finns även tex Malin och Therese L hos oss... så så omöjliga är vi minsann inte....

Och det roligaste är att vi allihopa är så fruktansvärt olika...

Men det är lättare att snacka skit och va avundsjuk, än att försöka lära känna oss...

 
Ingen bild

sara

27 februari 2011 22:39

Förstår vad du menar. Men det kanske är väldigt svårt att "börja lära känna" någon... många tycker säkerligen att ni verkar hur reko och roliga som helst, men vet inte hur dom ska "ta steget" liksom... kanske e rädda att ni ska totaldissa... de är ju så i lilla lilla slite, att de finns så himla mycket avundsjuka och folk har så ofantligt lite att göra så dom hittar på egna historier och snackar strunt. Tyvärr är de så. Trist att all sammanhållning som fanns förr i tiden är som helt bortblåst och alla ser typ snett på alla dom inte känner. Nej de är så jävla synd! Å jag kan erkänna att jag hade gärna haft vänner som ni har, och sån sammanhållning. Va rädda om den!

Therese Hedman

27 februari 2011 23:35

Ja de e säkert jätte svårt att ta kontakt, de e väl alltid svårt att ta första steget såklart... men dom som kommer kommer o är mer än väl välkomna... Vi är ingen sluten pakt =) Även fast några började kalla oss Maffia haha.

Det är så fruktansvärt tråkigt med skitsnack... men jag blir inte förvånad längre och slår dövörat till... orkar inte lägga ner energi på sånt... Jag har viktigare saker för mig =)

Ja vår vänskap är unik, vi har så kul ihop, även fast vi alla är olika 0)

 
Ingen bild

emmely

27 februari 2011 22:40

Nej nej, va nte meningen att du skulle bli sur...ville bara kommentera.

Therese Hedman

27 februari 2011 23:30

nej nej inte alls sur... gav bara svar på tal :)

 
terese

terese

28 februari 2011 14:15

HALLÅ FOLKLET. JA NU HAR JAG LÄST ALLA KOMMENTARER.. LITE KUL ÄR DET JU ATT LÄSA, DE MÅSTE JAG JU SÄGA...
EGOFÖRÄLDRAR ÄR JU SÅ JÄVLA VIDRIGA.. KNULLAR MAN TILL EN UNGE SÅ SKA MAN FAN TA ANSVAR FÖR DEN. Å DÅ PRATAR JAG AV EGEN ERFARENHET... Å NEEEEEJ, DE E INTE JAG SOM SKITIT I MIN UNGE UTAN DE E PAPPAN SOM HITTADE ANNAT KUL... MEN DET FÅR STÅ FÖR HONOM... ORKAR I INTE JIDDRA MED EN IDIOT. SÅ NU VET NI DET...
MAFFIAN, SOM THERESE OCH HENNES VÄNNER KALLAS, DE E ÄR SOM EN SEKT TYP... DE HAR EN MASSA RITUALER SOM MAN MÅSTE GENOMFÖRA.. SÅ DESSA HAR JAG NU GENOMFÖRT. DESSA RITUALER HANDLAR OM ATT MAN SKA VARA ÄRLIG, STÅ FÖR DEN MAN ÄR. VA TREVLIG, STÅ FÖR SIN ÅSIKT OCH HA BARN SÅKLART... OCH VAR ÄRLIG ASSÅ.. Å EFTER ETT FLERTAL TESTER UNDER 1,5 ÅR SÅ KOM JAG MED.. MEDLEMSAVGIFTEN BESTÅR UTAV ATT BJUDA PÅ KAFFE OCH KAKA I BLAND, Å DE LYCKAS VI ALLA MED IAF... NAAAAAAAAAAAAAAAAAJS...
JA JAG VET ATT JAG HAR SKRIVIT MED DEN BERÖMDA TANGENTEN CAPSLOCK NERTRYCKT MEN DE E FÖR ATT JAG VILL SYNAS MER ÄN ER ANDRA... FÖR DE E DEN JAG ÄR... KRAAAAAAM

http://www.nattstad.se/memyselfandcasp

Therese Hedman

28 februari 2011 14:35

Fan va du e kul Therese hahaha

 
Terese B

Terese B

28 februari 2011 19:27

Skit samma hur man gör det bara man ställer upp för sina barn!! Bla bla bla tänker vissa..jag vet att jag inte har barn!! Men jag har ett på väg och så finns Jonathan i mitt liv! Jag ställer självklart upp på Jonathan och hans intressen fast han inte är min...För jag skulle ha DÅLIGT SAMVETE OM JAG INTE STÄLLDE UPP! Det borde vara så naturligt! VEM vill se sina barn ledsna och besvikna! Inte jag! Vem vill se sina barn lyckas och prestera??? JO JAG! Vill man som förälder höra sen att man aldrig var där?? NÄ det vill man inte!! Men det är min åsikt!

http://berglundsjoqvist.blogg.se

Therese Hedman

28 februari 2011 21:52

Du delar helt och fullt min åsikt !!!
Visst är de härligt att se dom prestera och bli såå stolta... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Hedman - 9 april 2012 10:38

Hoppas ni hänger med ?   min nya adress :   www.theresehedman.wordpress.com ...

Av Therese Hedman - 5 april 2012 11:52

........ vad jag är tråkig, osocial o jävlig ;) Jag fattar inte hur alla andra människor hinner med allt...tycker jag har häcken full ! Inte hinner jag uppdatera varken FB eller bloggen .... Jag ska göra ett försök nu. Om jobbet vill ni inte hö...

Av Therese Hedman - 3 april 2012 18:15

Idag ringde dagis när jag va på jobbet. Liten Ebba hade ont i magen o jag hoppades innerligt att det inte va magsjukan IGEN. Världens bästa Elin, som jag förövrigt inte vet hur jag skulle klara mig utan, skyndade till dagis för att hämta Ebba i v...

Av Therese Hedman - 1 april 2012 22:24

En underbar helg är över. Jag har inte ens öppnat datan. Hmm, undrar om det kan bero på att jag bara ÄLSKAR min nya Iphone 4s Herregud, hur har jag klarat mig så länge utan ??     Jaja... I fredags åt vi mysmiddag hela familjen, det gör ...

Av Therese Hedman - 30 mars 2012 10:07

av sjukdomar befinner vi oss nu. Tyra med hög feber, Ebba med magsjuka... wihooo vilken helg vi kommer få ;)   Ikväll ska Emil på disco med Jonathan och Casper o alla andra skolungar :) Lördag, då är det avslutning på hockeyn. Det ska bjudas ...

Ovido - Quiz & Flashcards