theresehedman

Alla inlägg under november 2011

Av Therese Hedman - 21 november 2011 08:33

Det har gått i ett i helgen !

Inte en endaste lugn stund :)

I fredags jobbade Patrik halv dag och när han kom hem så stack jag Emily och Elin till stan för handel


Vi besökte nya Prisstopp men tyckte inte de va nån höjdarbutik :/ Hade bra mycket större förväntningar men det va som ÖB.

Efteråt blev det storhandel, lekstugan och Garag1

Och givetvis Mc donalds. Det tog sina timmar, och Holly som va me skötte sig som en stjärna !


I lördaga va det hockeymatch, men eftersom vi blivit bjudna på middag så fick Emil hoppa över den här gången.

Det blev ett antal timmar i Klinte hos Patriks bror med familj med god mat och ungar som lekte ! Härligt !

Varför ses man inte oftare ....


Patrik lämnade av mig hemma vid Emily på väg hem där T2 och Elin väntade.

Det blev en lååång natt med vin, glögg, många bekännelser, tårar och massa skratt såklart...som det alltid blir i sällskap av dessa brudar =) Älskar er massor ! Det är nästan en befriande känsla att veta att man  har vänner som finns där och fångar om man skulle falla.

Som bryr sig i vått och torrt oavsett hur livet ser ut runt omkring med familj vardag och massa måsten !


Halv fem låste jag upp dörren här hemma för att slockna på soffan två sekunder senare..




Sen va det söndag igen... kl 9.30 väckte barnen mig och jag mådde oförskämt bra. Trött, men med barnen hemma så gick resten av dagen av bara farten.

Vid lunch kom Madde Fredrik och Tilly för att fira Ebba.

Fika och prat... jättemysigt att ses !


Resten av kvällen bjöd på slapp i soffan..


Nu är Måndagen här... vi ska snart göra oss i ordning för att gå ner till Emily och Barnen....


over and out. !


Av Therese Hedman - 18 november 2011 09:14

tjohooo för de e fredag idag :))

Jag älskar fredagar, som ni vet... Jag älskar TACOS :)) haha


Patrik h ar jobbat lite smått den här veckan och det har gått bra. Han har dock inte kört några hårdare pass och det är tur att hans arbetsgivare fattar grejen med skadad rygg och ger honom lite mindre tunga uppgifter.


Igår va en mysfika dag !

På fm kom Sanna och Elin. Det blev fika, prat o skratt !


Och igår kväll hade Therese o Casper tråkigt så dom kom och även där blev det kaffe och skratt !

Emily och Elin kom oxå. Trevligt med spontanfika !


Idag blir det STOOORhandel. Ska bli skönt att fylla på !

Ska även kika in i vår nya favoritaffär bakom Alis och förutom Barnbidraget så hoppas jag att det trillar in ännu en summa pengar på kontot ;) Isåfall ska jag försöka hinna med att köpa en julklapp till Holly )

Tror hon kommer älska denna !



Av Therese Hedman - 16 november 2011 09:15

Vilken jävla uppfinningtänkte jag vid första anblick när det blev modernt... såå jäkla fult. När ska man använda en sån liksom ? Istället för morgonrock efter duschen?

MEN även jag är inte dummare än att jag kan ändra mig... =)


Igår köpte Emil som sagt 2 one piece till sig själv, och han ÄLSKAR dom...

Jag kunde inte motstå frestelsen och köpte varsin till Holly Wilma och Ebba...

Dom har knappt klivit ur sina sen dess.


Och jag måste säga att dom är både snygga och mysiga, men framförallt funktionella.

Tänk nu i vintertid.. istället för att ha en massa tröjor som åker upp ur byxorna, man slipper en massa knöl...slipper att snön tar sig in direkt på huden... Nej toppen verkligen !!!


Sen måste jag bara lägga in den här skylten som jag tänkte köpa i går...

Vad ska man ha hund till, när man har ungar ?! =)



Av Therese Hedman - 15 november 2011 23:30

...har Emil kört slut på sin gamla mamma kan man säga :) och på Elin kan jag tro. Så här ligger jag i sängen med ännu ömmande fötter efter en heeel lååång dag på stan.


Emil har som sagt sålt jultidningar och igår kom hans efterlängtade dator :) Nu väntr vi bara på hans Nintendo 3DS.

Förutom det så hade han några tusen att "bränna" vilket han lyckades väldigt bra med.

Han va hemma från skolan idag eftersom han hade feberkänningar igårkväll och en mycket ond armbåge efter att ha hoppat från gungan igår... så det fick bli en dag istan eftrsom han i förmiddags kände sig fit for fight igen...


Han höll i tömmarna idag och jag och Elin hakade på.

Och jag må säga att han är duktig på att shoppa ...:)



2 onepiece

Nya streetinlines

Inlinesskydd

Inlineshjälm

En datormus

Dataväska

Avlastningsplatta med inbyggd fläkt till datorn

En tjocktröja

En mörkerkikare

2 spel till Nintendo 3ds

3 spel till xbox

ett par mjukisbyxor

En stor platta med handtag som man använder i pulkabacken


Har säkert glömt nåt... Ett par rosa skor ville han ha oxå men det hittade vi tyvärr inga :)


Det har vart en toppendag...å härligt att bara få rå om Emil <3


Givetvis kunde jag inte låta bli att köpa varsin Onepiece till tjejerna oxå :)




Nu ska jag sova... I morrn ska emil få sin vaccination, han är sådär lagom glad över det :/


Av Therese Hedman - 14 november 2011 09:27

I lördags gick årets första poolspel av stapeln.

Emil stod andra matchen.

Det gick inge vidare för honom, han kändes inte på hugget och det resulterade i fyra insläppta mål.

Han va lagom besviken på sig själv.

Även om han deppade ihop för en stund så är han ändå alltid bäst i mina ögon och i mitt hjärta.

Det är inte antalet insläppta eller räddade mål som är det viktiga !

Det är att man gör sitt bästa och alltid presterar så gott man kan !

Denna match kommer förmodligen sporra honom till att ge järnet på varenda träning framöver, så något positivt för det trots allt med sig :)


     



Av Therese Hedman - 13 november 2011 12:57

Underbara dag !!!


                                                               

Av Therese Hedman - 12 november 2011 22:09

Det har vart en toppen-dag, först matcher i Ishallen och sen kalas hela eftermiddagen lång.

Tack alla fina ni som kom och förgyllde Ebbas dag   

Och tack Moffa och Helena för kortet ni skickade, hon blev jätteglad och tjatar inte om nåt annat än att åka till stan nu :) Hon är ju stooor tjej med EGNA pengar :) 


Nu är jag trött så det svider i ögonen !!

Bilder kommer i morgon så håll ut ;)



Av Therese Hedman - 12 november 2011 08:44

Idag fyller vår underbara unge Ebba 3 år !

Och herrejävlar va vi älskar den lilla primadonnan  


GRATTIS FINASTE EBBA PÅ FÖDELSEDAGEN !!



             
 
 

Ovido - Quiz & Flashcards