theresehedman

Alla inlägg under oktober 2011

Av Therese Hedman - 13 oktober 2011 21:41

För sitt hockeylag !

Målet är att samla ihop så att laget kan åka på cup i vår.

SalamiSlamin är kalasgod och dessutom gör ni en god gärning =)

Den finns i PEPPAR, KRYDD ELLER VITLÖK

800 gram. 170.-


Perfekt present, julklapp eller kanske Farsdags present, i fin förpackning !


Hör av er om ni är sugna :) Tack på förhand hälsar Emil och Graiphockey U10 =)


Av Therese Hedman - 13 oktober 2011 17:05

När Patrik kommer hem står maten på bordet och tjejerna har precis satt sig


Patrik : Åhh är det Carbonara


Jag: Nej det är pastasås med bacon, purjo och majs


Patrik : Aaa det såg ut som Carbonara


Ebba : Nej det ser inte ut som carbonara pappa, det ser ut som mitt kräk i toaletten


Även om maten inte visade sig va en fröjd för Ebbas öga så åt hon trots det två potioner med god Aptit =)

Av Therese Hedman - 13 oktober 2011 15:28

.... på Facebook... och även fast den är lite stor i orden så tyckte jag den va bra... stämmer ganska bra förmodligen....


Av Therese Hedman - 13 oktober 2011 13:40

Vart och hämtat mina änglar (läs monster) på dagis...

visst är det härligt när man längtat efter barnen hela dagen och så hinner man inte mer än hem så springer dom runt som vilddjur hela högen...


Åhhhhhh va det är härligt.... NOT !!


Men jag överlever, frågan är om dom gör det...eller om dom snart slår ihjäl varandra ;)

Och ni kan ju gissa vem som är värst... den MINSTA av mina.. men hon TROR att hon är betydligt större och starkare än alla andra, vilket knappast ger henne några fördelar.

Hon blir bara ännu argare när hon inser att verkligheten är en helt annan än den hon föreställt sig...

En sak är säker.. hennes röstkapacitet överträffar alla andras ;)





Av Therese Hedman - 13 oktober 2011 12:07

vilket innebär att det är Fredag i morgon =)

Å jag som älskar fredagr, vilken tur jag har att dom kommer så ofta ;)


Dagis för tjejerna idag. Lämning har börjat gå lite si så där med Tyra... bakslaget som dom flesta föräldrar väntar på i anslutning till inskolningen, har nu kommit till Tyra... men jag ser det som ett tecken på att hon tycker så väldans mycket om sin mamma ;)...och jag räknar med att det går över snart !

Inget konstigt med andra ord.

Finns dom som barn som har det betydligt jobbigare !


Blev bjuden på kaffe hos Anna i morse så det blev lite skitsnack innan det va dags att gå hem o ta i tu med det verkliga livet... haha


Önskar sååå himla mycket att jag kunde lägga mig ner o bara sova...

Jag menar,Jag  har inga krav från någon på att det ska städas eller fixas här om dagarna... men det måste sitta i den kvinnliga ryggmärgen... Att man inte tål att ha det allt för stökigt runt om sig ..:)

Jaja.. fått en hel del gjort iallafall...


Ikväll är det hockey, så jag o tjejerna får inta kvällsmaten på egen hand...

Av Therese Hedman - 12 oktober 2011 17:38

i samtalens tecken :) och städningens...

Har städat tjejernas rum, vikt all tvätt, skurat alla golv...hunnit slappa på soffan och glömde nästan bort lunchen :)


Ringde BUP i fm, fick prata med en helt fantastisk kurator. Berättade om Wilma, hennes mardrömmar..huvudvärk...

Och det beslutades om ett bedömmningssamtal med wilma och oss föräldrar... skönt att bollen är i rullning...


Sen va det utvecklingssamtal med dagis. Det gick oxå bra och jag kände att jag fick allting sagt som jag grubblat på.

Kommunikation är bland anant en bit som jag tycker fungerar mindre bra...även om det blivit bättre.

Likadant kontinutet, känns som att alla kör sitt eget race beroende på vem som jobbar just den morgonen när man lämnar.

Men det är min uppfattning och jag berättade om hur jag kände....och fick respon på det.

Ärlighet är oxå viktig bit, från båda håll...



Nu är maten intagen, Patrik jobbade över men kom hem lagom till mat......

Ikväll är det GREYS ANATOMY på Tv.. men Patrik har bokat tvättid så jag får väl springa i reklampausen :/ eller så kanske jag ska låta honom springa för en gångs skull ?! ;)


Over and out......

Av Therese Hedman - 12 oktober 2011 10:30

Sämre blöjor får man fan leta efter.

Vi har alltid köpt Libero... dom har funkat kanon.

Sist vi storhandlade så hade jag rebattcheck på 100 kr på Papmersblöjor så jag tänkte att jag får ge dem en chans... men som sagt, sämre blöjor får man leta efter.

Ebba har vart blöjfri på dagen ett halvår nu, eller nåt...men på natten har hon ännu blöja... och nästan VARENDA natt så läcker pampersblöjan...

SKITBLÖJA säger jag bara....


Tacka vet jag Libero... det får kosta vad det kosta vill !!


haha, intressant inlägg va ?! =)

Av Therese Hedman - 11 oktober 2011 22:06

Jag har precis krypit ner i sängen, inte för att jag är trött.... Ånej, klockan är ju bara barnet, utan för att jag fortfarande fryser efter att ha stått på Fotbollsplanen en tmme.

Men de va det värt, ungarna är jätteduktiga...och ett diplom, en tröja och en korv med bröd senare så va Emil mer än nöjd =)


Nu har jag precis suttit här i soffan och snyftat och snörvlat till dokumentär/reallityserien " Drömmen om ett barn"


Vilken kamp, vilken sorg... att inte kunna få barn på "naturlig" väg...

Jag kan inte låta bli, mitt i allt snörvlande och snyftande, att känna ett sånt där enormt lyckorus som far genom kroppen över mina barn... 5 stycken... !

Det finaste vi fått.. skapat och fått... Underbara ungar... <3<3, som jag är så glad över, VARJE DAG !



Ovido - Quiz & Flashcards