theresehedman

Alla inlägg under oktober 2011

Av Therese Hedman - 16 oktober 2011 20:37

I morse tog vi sovmorgon. Det första barnet vaknade först 9:45

Helt okej enligt mig !

Vi åt familjefrukost som vi alltid gör på Söndagar. Ägg, gröt, youghurt, goa mackor och massa mumsiga tillbehör.

Sen packade vi utflyktsväskan och gick ner för att möta upp Staffan och barnen.

Det blev ett par timmar i Skogen vid bulhuset i varm sol och totalt vindstill !!

Jag bjuder på några av bilderna som togs.... dom säger mer än tusen ord !


         


                                                  
                                       






















 







  







Av Therese Hedman - 15 oktober 2011 18:44

Vi kolalr på det nya programmet på Barnkanalen "Den flygande mattan"... Allsång för barn. Ungarna älskade programmet by the way..


Hur som helst... Wilma har aldrig direkt uttryckt nåt om kärlek eller ens intresserat sig för söta killar. Hon har mest fnittrat åt holly som blivit helt såld på tex Justin beiber..


Ikväll va gästartisten Ulrik Munther... och direkt Wilma fick se honom så säger hon " Å visst är han söt Emil " Emil svarade med att skratta men Wilma va verkligen helt paralyserad...


Lite senare när han sjöng sin andra låt säger hon

" Jag skulle vilja pussa honom "

Och när han va färdig och lämnade scenen så kastar hon sig i min famn och säger "Mamma det gör ont i magen, det pirrar massor.... jag vill va vid han "


Jag tror Wilma är KÄR !!!!! =)))




Av Therese Hedman - 15 oktober 2011 15:54

va barnen lediga från dagis så mommo passade på att titta ut. Det blir inte så ofta nu för vi har alla fullt upp på alla håll och kanter.

Men ungarna älskar när hon kommer och njuter till fullo <3<3

Vi körde klipp-race så nu är vi alla nyfriserade och fina.


Kvällen bjöd på Idol... vet inte vad jag ska säga... tycker Moa är grym, likaså Amanda... men igår vet jag inte vad dom pysslade me.. ! Fast jag hade givetvis inte kunnat göra de bättre själv  :0)


Ikväll sticker Patrik ner till Staffan o snackar skit, så jag o Emil tänkte ladda hem en film o bara mysa

Av Therese Hedman - 15 oktober 2011 13:17

Vilket underbart höstväder det är ute, solen skiner och i solen har temperaturen stigit till 18 grader. Är det inte det perfekta höstvädret så säg... MEN i morse när klockan ringde kvart i 8 så va det allt annat än  härligt..0,5 grader och FROST !!!!!


Förmiddagen i ishallen är avklarad. Sååå impad jag är är barnen ! Så duktiga allihopa. Å trevligt sällaksap på läkaren fick jag me, Tack Sanna !!


Emil och Patrik blev kvar i hallen för två timmars träning. Jag och tjejerna har käkat lunch och nu sover dom minsta två.


Jag ska passa på o plocka lite !

Av Therese Hedman - 14 oktober 2011 22:19

Å de e tusan bara 2 grader ute... i morrn spenderar vi dagen i Ishallen...Jag fryder bara vid tanken, och visst.... jag behöver inte sitta där nere...men jag liksom Patrik vill ju givetvis följa emils framsteg, och numer även Wilmas.


Jag ska säga att trots en jobbig start med ord som " Jag hatar att bli svettig Pappa " så gör hon inget annat än att tjata vareviga dag efter att Lördagen ska komma, för då ska HON på hockey ! Det kanske är nyhetens behag, men det får hålla så länge det h¨ller, så länge hon tycker det är kul.


Söndag, Åhhhh härliga söndag...

Sovmorgon..ingen klocka som ringer.. INGENTING planerat... men blir vädret så bra som dom livade på TV nyss då blir det nog en utdlykt ner till Bulhuset för att grilla lite korv :) Men de är söndagen de...först biter vi i Lördagen :))


Och så vill jag passa på säga till Elin och Emily :

Ha sååå jävla kul i stockholm nu i daarna tre. Det är ni sååå värda !! Vi håller ställningarna här hemma sålänge =)

Av Therese Hedman - 14 oktober 2011 18:38

...vad jag gjort för att förtjäna denna underbara familj ?!


Jag råkade somna på soffan, och måste ha sovit som en stock.

Under tiden tog Patrik hand om disken, satte på kaffe och tog med sig barnen till affären för att handla fredagsmys.


Nyss väckte dom mig med tända ljus och fredagsmyset framdukat

Underbara underbara familj... vad spelar jobb, pengar och framgång för roll, när man har en fantastisk familj som ställer upp i vått och torrt.

En man, som gör allt för sina barn... som älskar att umgås med dom och som skulle ge upp allt för dom?

Barnen som kan driva mig till vansinne, men som jag trots det älskar såå högt att dom härliga stunderna står högt över dom jobbiga, med god marginal.

Vad vore livet utan dom ?


Nu sitter vi samlade i soffan och väntar på att Rampljuset på barnkanalen ska bbörja, ett program som hos oss är lika givet en fredag som Tacos =)



Trevlig helg på er med !!!

Av Therese Hedman - 14 oktober 2011 12:48

Hittade dom här bilderna...

I´snt she lovely...våran Ebba =)


     

Av Therese Hedman - 14 oktober 2011 12:44

Idag ska Emil ha redovisning i skolan.

Åk 2 (emils klass) hade bjudit in 1:orna för att Emil och hans kompisar skulle läsa upp sina höstdikter som dom skrivit.

Emil övad och övade här igårkväll för mig o Patrik, och det gick riktigt bra...

Men han va bra nervös i morse... ska bli spännande att höra när han kommer hem hur det gick =)

Liten blir stor......


 

Ovido - Quiz & Flashcards