theresehedman

Alla inlägg under oktober 2011

Av Therese Hedman - 26 oktober 2011 16:01

Idag fyller världens bästa mamma år, MIN mamma.

Hon är verkligen bäst på alla sätt och vis.

För allt hon gjort och för allt hon kommer göra...

För att hon alltid stöttat mig i med och motgång och låtit mig fatta mina egna beslut, vare sig hon gillat det eller inte.


Mamma, du ÄR bäst och jag älskar dig såååå mycket !!


GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN <3



Av Therese Hedman - 23 oktober 2011 21:42

Ja, det är precis så jag känner mig nu....


Helgen har försvunnit fortare än jag hunnit blinka...

Patrik har spenderat dagarna två i Närs och hjälpt Anders med deras framsida. Det kommer bli jättefint när det är klart !

Annsofie har sett till så att Patrik och Wilma fått mat i magen, det kallar jag service :) Jag tackar så mycket å deras vägnar.

Idag traskade även jag och dom andra barnen upp. Det blev några trevliga timmar med prat lek och fika ! Så tack för en mysig dag !


Nu till rubriken... Igår fick Ebba för sig att hon inte skulle sova för natten... det resulterade i att när jag efter 3 timmar tröttnat på att hon inte somnat så skrek hon tills hon väckte Tyra.

Som i sin tur resulterade i att Ebba va vaken till 00.30 och Tyra till 00.00


I morse vaknade dom pigga o glada klockan 8 och jag tänkte att dom båda skulle somna som stockar i vagnen på väg till Närs.

Tji fick jag... däremot somnade dom när vi va på väg hem 15.30 så (dumma) jag lät dom sova en kvart...


Så ikväll va det dags igen... Tyra somnade fort... men Ebba... hon skrek sig till söms, totalt ursinnig.

Jag har aldrig vart me om maken... kände inte igen henne... men nu sover hon äntligen, och dom andra oxå....

Jag är heeeelt slut av konflikten... !

För andra kanske det låter som en piece of cake, men jag är inte van att ta sånna här konflikter med barnen.. det har aldrig tidigare varit problem med läggning och sovning... kanske är det bara att jag vänjer mig... kanske är detta bara början.


Vi får se hur det går i morgon helt enkelt !!

Av Therese Hedman - 23 oktober 2011 21:22

GRATTIS FINA DU !!

Hoppas du harft en toppen-dag !!!!







Av Therese Hedman - 23 oktober 2011 09:22

va mycket trevlig på många sätt och vis.

Patrik och Wilma åkte till Annsofie och Anders på förmiddagen... Inte att förglömma Lea och Lova :) Wilma hade haft jätteroligt hela dagen men va trött när hon kom hem.

Patrik hade nog oxå haft roligt... =)


Jag och dom andra barnen passade på att städa här hemma... fixa o greja.

På em kom Therese o Casper. Det va ett kärt återseende.... riktigt länge sen, men trevligt som alltid.


Kvällen innebar tvätt och sortering av jultidningar... och en Tyra och Ebba som verkligen VÄGRADE att sova... jag har aldrig vart me om nåt liknande.

kl 23.45 somnade Tyra och först 00.30 slog Ebba igen sina ögon... så idag kommer bli en tröttsam dag, med trötta barn.


Snart styr Patrik o Wilma färden mot Närs igen och efter lunch går jag o dom andra bort. Sen får vi se vad kvällen har att bjuda på !!!


Hoppas ni andra får en udnerbar Söndag, vädret är ju dessutom helt underbart !

Av Therese Hedman - 22 oktober 2011 22:57

som köpt jultidningar av Emil.

Nu har dom kommit och ska snart delas ut... och tack vare er alla, var och en och allihop tillsammans så har Emil kunnat välja fina premier.

Förutom det så kommer han få 7200 kr i kontanter

Han är såååå glad !! <3<3


Dessa premier valde han :


 


   



 


   

Av Therese Hedman - 21 oktober 2011 15:45

Myyyyyyys !!!!

Helgen är fullproppad med grejer... så den här helgen lär försvinna i ett nafs... men det kommer nya helger... som dom oxå förmodligenv är fullproppade, haha....


Trevlig helg ! Nästa vecka har emil höstlov !!!

Av Therese Hedman - 19 oktober 2011 09:22

...och Greys ikväll...haha de va de bästa jag kunde komma på att skriva =)

Men Greys är ju det bästa med onsdagar.


Nu är det fullt upp. Fick just ett sms från posten, Jultidningarna har kommit. Så nu har vi 46 kg böcker som ska delas ut.


Lämning gick på dagis gick bra. Hämtar Wilma lite tidigare idag, vi ska till VC för att kolla upp hennes huvudvärk. Är det utlöst av händelsen eller finns det en annan orsak?


Nu, nu ska jag lägga mig på soffan och bara slöa !!!

Av Therese Hedman - 17 oktober 2011 13:32

Å herregud vilken låååång Måndag....

Underbart väder, vi har vart ute o lekt lite, men det känns som att timmarna sniglar sig fram...


Ovido - Quiz & Flashcards