theresehedman

Alla inlägg under juli 2011

Av Therese Hedman - 7 juli 2011 09:20

....... dagarna framöver...trots att jag varit ute i oförskämt god tid när det kommer till Ölandsplaneringen....


Idag : Apoteket, banken, Lena o Jimmy kommer o hämtar Wilma, tvätta bilen


Fredag : Stora tvättardagen, Malin kommer o fikar (?)


Lördag: Holly fyller år <3, börja packa så smått


Söndag : Packa, Packa, Packa


Måndag: Dagen med stort D



Av Therese Hedman - 6 juli 2011 23:29

..... dom här härliga bilderna.... Blir man inte glad så säg :)


               

Av Therese Hedman - 6 juli 2011 22:03

inte många dagar kvar nu för barnen, bara i morgon oxå...sen har vi efterlängtad och välförtjänt semester. Underbart !!


Igår fick jag Tyras placeringserbjudande... 30 Augusti blir inskolning... känns vemodigt, och spännande på samma gång.. !


För ett tag sen så skrev jag ju om utvecklingssamtalet vi haft med Wilma, där vi även diskuterat Tyras inskolning.

Fröken "X" sa att deras tanke va att Tyra skulle skolas in på lammet, mina andra barns hemvist, och att hon skulle ta hand om Tyra tillsammans med fröken "Y"


Wilma som satt med i rummet frågade såklart fröken vart Tyra skulle gå, och fröken "X" svarade då att Tyra skulle vara på samma hemvist som henne och Ebba... vilket gjorde Wilma överlycklig :)

Så gott som varje dag så pratar Wilma om att Tyra snart ska börja, hon längtar massor o det känns härligt.


För ett tag sen så berättade Fröken "X" att hon till hösten skulle byta hemvist men att jag fick välja om Tyra skulle följa med henne eller stanna med Fröken"Y" på lammet. Valet va mitt sa hon

och jag valde såklart att Tyra skulle stanna på den hemvist som va sagd, eftersom Fröken "X" sagt så till Wilma...och för att Wilma nu förväntar sig det. Det blir nog bäst för alla, och det kommer bli toppen...det är jag säker på (eller hoppas iallafall )


Igår när jag kom o hämtade på dagis så satt dom ute o åt mellis...under träden i skuggan. Så underbart med sommaren.

En fröken berättade för mig att Ebba haft det jättebra och jätteroligt vid maten, på en annan hemvist men andra fröknar än dem hon är van att äta med.

Otroligt roligt att få berättat för sig...känns som ett stort steg för Ebba, och för mig :)


Vilket svamligt inlägg... ni som orkade läsa allt svammel... grattis :)

Av Therese Hedman - 5 juli 2011 17:10

...innan semester påbörjas.. snart snart snart är vi där... Som vi längtat efter den här fastlandsresan ända sen vi bokade i Mars... ja vi längtar, stora som små :)


Vi har alla förutsättningar (som vi kan styra över), för att det ska bli en toppenresa. Vi ska unna oss gott, god mat, glass i stora lass, shopping, lek o bus... för det är vi värda tycker jag !


Dagen idag har jag Emil och Tyra vart nere vid Emily. Vi har fixat det sista med kioskschemat, checkat av varandras packlistor och slöat oss.

Hämtade barnen på dagis vid halv 3, sen blev det bad i poolen !


Kvällen bjuder på............ ingenting.......Absolut inget...och det ska bli sååå skönt att bara va.

Kommer inte röra mig en millimeter ikväll :)





Av Therese Hedman - 3 juli 2011 21:01

Idag vaknade vi halv 9, skönt att komma upp i tid...då har man hela dagen framför sig !

Holly ringde o undrade om Wilma ville förlja med på stranden o svaret va givet, även Emil hakade på.


Efter lunch kom mamma o Bempa o firade mig så det blev fika. Förutom presenten jag fick i fredags som dom köpt tillsammans med Elins o simon så fick jag i dag två stycken välbehövliga brödkorgar :)


Lite bilder då :)


                           

Av Therese Hedman - 2 juli 2011 20:18

....... jag glömde ju :/ Sist men inte minst så kom Terese och Jimmie o firade mig igårkväll, med choklad och blommor. Tack snälla !


Det är alltid lika trevligt när dom kommer o Terese börjar bli sååå stor och fin. Längtar tills dom små kommer ut, snart snart snart :)



Av Therese Hedman - 2 juli 2011 19:15

Oj vilken dag, vilken varm dag !


Holly och Wilma kom hem vid halv 10 tiden. Då va det pooldags :)

Sen käkade vi lunch och packade med oss badkläder o gick ner på stranden.


Där fläktade det en smula, men herregud vilken hetta. Barnen bodde i vattnet, och jag förstår dom.

Att få Emil att hålla sig lugn med tanke på halsfluusen va nästintill lönlöst nu när han känenr sig bra igen...


Tanken va att Holly skulle sova här, men eftermiddagen bestod av bråk, tjafs, retsamheter och gråt...så efter att ha hotat X antal gånger med att "om ni inte skärper er så får Holly inte sova här" , så gjorde jag slag i saken.. och Holly fick gå hem.

Tråkigt för alla men det funkar inte bara att hota med "straff" och så kommer dom aldrig, nu har dom förhoppningsvis lärt sig en läxa (?!)


Nu sitter jag ute i den härliga skuggan på baksida, badar fötterna i poolen, dricker ett glas vin och tar en cigg. Lugnet har lagt sig...kvällen är här...och jag är dödstrött ...





Av Therese Hedman - 2 juli 2011 10:12

Fina som grattade mig o kom o firade mig på min födelsedag igår.


Firandet skedde igår på egen risk eftersom Emil hade halsfluss, men ändå dök Therese, casper, Elin Adde och Holly upp...

Av Therese o Casper fick jag massa bra, påslakan, flipflop och schampo. Toppen med nyttosaker !!!


Av Elins, Mamma Bempa och Simon fick jag nåt som kommer kunna både underlätta och spä på mitt begär av Tacos...nämligen...


Moulinex Fresh ExpressSååå jäkla toppen ! Och jag blev jätteglad !


Senare kom Maggan, hon hade med sg en blomma o presentkort på Strövet på 300 kr, så det blir nog lite shopping innan vi åker till Öland :)


Nu blir det snart lite lunch o sen tar vi me oss ungarna o går ner på stranden... Hoppas det fläktar lite där :)

Ovido - Quiz & Flashcards